Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ





Test

Toyota Corolla TS 2.0 180 KM Hybrid e-CVT Executive - Japoński walczak



Toyota Corolla TS 2.0 180 KM Hybrid e-CVT Executive

Toyota Corolla w wersji kombi nie tylko dysponuje ciekawymi rozwiązaniami i możliwościami przewożenia ładunku – co jest bardzo istotne dla tego segmentu samochodów, ale również oferuje ekonomiczny i ekologiczny rodzaj napędu. Ma wszelkie argumenty, aby skutecznie zawalczyć o serca (i portfele) klientów, jednak oby nie za dużo ich się znalazło. Ale po kolei.

To już 12 generacja modelu tego japońskiego producenta, a jego historia ma już ponad 50 lat. Obecnie produkowana jest w tureckiej fabryce Toyoty. Testowany egzemplarz był na najwyższym szczeblu „łańcucha pokarmowego” w cenniku Corolli TS (kombi). Posiadał najbogatsze fabryczne wyposażenie, wzbogacone jeszcze o dwa pakiety i mocniejszy napęd hybrydowy
mogący pochwalić się mocą 180 KM. Już przy pierwszym kontakcie odbiór modelu jest pozytywny. Nie zmienia się on również po zajęciu miejsca za kierownicą, a jasne wnętrze dodaje jeszcze uroku. Czy jednak jest praktyczne? Wątpimy, szczególnie w tak jasnej, praktycznie śnieżnobiałej tonacji. Pierwotnie wydaje się, że fotel ma zbyt krótkie siedzisko, jednak nie wpływa to na jakość komfortu, ten jest na odpowiednim poziomie. Posiada manualną (w najwyższej wersji wyposażenia!) regulację – oprócz odcinka lędźwiowego, ta jest elektryczna – we wszystkich kierunkach, to dziwne że akurat tutaj pozwolono księgowemu na realizację swoich fantazji o cięciach finansowych.

Ergonomia rozmieszczenia przycisków jest na wysokim poziomie, dlatego zaskoczeniem jest umiejscowienie gniazda USB (nie licząc tego w podłokietniku). Znalezienie go przypomina zabawę projektanta z użytkownikiem w chowanego. W najpopularniejszym miejscu, czyli na konsoli centralnej go nie znajdziemy, bo został umieszczony po lewej stronie schowka przed pasażerem. Rozczarowaniem jest również brak schowka na okulary.

Przeczytaj również: Toyota Corolla TS - test z fotelikami dziecięcymi

O ile bez najmniejszego problemu sparujemy telefon z zestawem głośnomówiącym, o tyle z jakości połączenia zadowoleni będziemy tylko my, nasz rozmówca już nie. Co prawda do kabiny – w trakcie rozmowy – dobiegają szumy, jakby gdzieś w tle pracował odkurzacz, to nasz rozmówca ma zdecydowanie gorzej, praktycznie nas nie słyszy.

Akcesoryjny sprzęt grający JBL z ośmioma

głośnikami (za dopłatą 5500 PLN) gra dobrze, jednak bardziej tak, jak powinien grać sprzęt seryjny, a nie akcesoryjny. Trochę strach sobie wyobrazić co wydobywa z siebie standardowy zestaw audio.

Testowany egzemplarz wyposażony był w inteligentny system automatycznego parkowania (S-IPA). Niestety, ale z inteligencją chyba ma tyle wspólnego, że jej nigdy nie spotkał. Zasadne jest użycie go tylko w dwóch przypadkach: chcesz się wkurzyć lub przyjechałeś na miejsce za wcześnie o jakieś 30 minut i nie wiesz co z tym czasem zrobić. W innym przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie zaklejenie przycisku i zapomnienie, że w ogóle istnieje.

Ponarzekaliśmy, to teraz będziemy chwalić, bo jest za co. Model w nadwoziu kombi wybierany jest między innymi ze względu na jego walory w przewożeniu bagażu i tutaj naprawdę Corolla ma czym się pochwalić. Doskonałym rozwiązaniem jest regulowana i dwustronna podłoga bagażnika pokryta z jednej strony pasami antypoślizgowymi. Doskonałe rozwiązanie dla tych wszystkich, którzy przewożą paczki. Nie będą zmuszeni do kupowania tacy bagażnika, a przewożone ładunki będą zawsze tam gdzie zostały umieszczone. Miłym udogodnieniem jest otwierana bezdotykowo klapa bagażnika. Podchodzimy do samochodu, robimy zgrabny ruch nogą i już. Zamknąć ją możemy jednym z dwóch przycisków: pierwszy tylko ją zamyka, a drugi po jej zamknięciu zarygluje cały samochód. Całości funkcjonalnych dodatków dopełniają składane lusterka zewnętrzne które możemy tak ustawić, aby składały się każdorazowo wraz z zamknięciem Corolli.












Toyota Corolla TS 2.0 180 KM Hybrid e-CVT Executive Toyota Corolla TS 2.0 180 KM Hybrid e-CVT Executive Toyota Corolla TS 2.0 180 KM Hybrid e-CVT Executive Toyota Corolla TS 2.0 180 KM Hybrid e-CVT Executive Toyota Corolla TS 2.0 180 KM Hybrid e-CVT Executive Toyota Corolla TS 2.0 180 KM Hybrid e-CVT Executive Toyota Corolla TS 2.0 180 KM Hybrid e-CVT Executive Toyota Corolla TS 2.0 180 KM Hybrid e-CVT Executive Toyota Corolla TS 2.0 180 KM Hybrid e-CVT Executive Toyota Corolla TS 2.0 180 KM Hybrid e-CVT Executive Toyota Corolla TS 2.0 180 KM Hybrid e-CVT Executive











Sierpień 2019

Dziękujemy firmie Anwa – Autoryzowanemu Dealerowi Toyoty – z Krakowa za udostępnienie samochodu do testu.

Tekst pochodzi z poniższego numeru miesięcznika motoryzacyjnego:


POBIERZ NUMER




Warte uwagi