Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ






Test

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI 204 KM 7DCT - Samochodowy chips


Robert Lorenc


Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI 204 KM 7DCT

Kia postanowiła przestać być grzeczną. Po wprowadzeniu do sprzedaży Stingera, nadszedł czas na drugi model – ProCeeda. Do testu otrzymałem najmocniejszą odmianę z automatyczną skrzynią biegów, a za cel testu obrałem Istebną. Całe szczęście.

Tym razem również nie będę opisywał wyglądu, jednak z małym wyjątkiem. Sesja zdjęciowa była chyba jedną z najdłuższych. Większość osób chciała zobaczyć model z bliska i nie ważne czy była to kobieta, czy mężczyzna. Takie zainteresowanie o czymś świadczy.

Już przy samym podejściu (nocą) do ProCeeda widać, że Kia przyłożyła się do jego projektowania. Klamki zewnętrzne zostaną
podświetlone, aby ułatwić ci wsiadanie, a przy wysiadaniu pozostaną włączone na chwilę światła abyś bezpiecznie dotarł do celu. O samo wsiadanie – i wysiadanie – również zadbała. Jeżeli spłaszczona na dole kierownica to dla ciebie za mało, ustawiasz sobie „ułatwienie wsiadania” i fotel będzie automatycznie przesuwał się do tyłu – po wyłączeniu zapłonu i otwarciu drzwi. Przysunie się z powrotem jak wsiądziesz i zamkniesz drzwi. Zajęcie odpowiedniej pozycji bez względu na posturę nie powinno stanowić najmniejszego problemu, również pasażerowi. Fotel regulowany jest elektrycznie (pasażera manualnie) w każdej płaszczyźnie, również z odcinkiem lędźwiowym. Bez utraty komfortu podróżowania i konieczności ciągłego dostosowywania fotela mogą prowadzić ją dwie osoby – oczywiście nie na raz. Fotel kierowcy ma pamięć ustawień, a ich zapisanie jest szybkie i proste. Pasażerowie tylnej kanapy nie zostali rozpieszczeni. Mają do swojej dyspozycji tylko nawiew, podłokietnik z dwoma miejscami na napoje oraz siatki umiejscowione w przednich fotelach. Tyle. Czarna podsufitka nadaje wnętrzu swoisty klimat - czujemy się w nim dobrze. Koreańczycy poszli na łatwiznę (to miłe) i nie dublują wskazania przycisków na centralnym monitorze. Ustawiłeś kierunki nawiewu i jego prędkość, wystarczy że przyciski twojego wyboru zostaną podświetlone.

Doskonałym rozwiązaniem (i sprawdzającym się znakomicie) jeżeli masz obie ręce zajęte jest automatycznie otwierana klapa bagażnika. Wystarczy podejść do ProCeeda (z kluczykiem np. w kieszeni) i stanąć przy niej. Po wydaniu kilku dźwięków sama się otworzy. Odsłoni przed tobą bagażnik o pojemności 594 litrów. Za pierwszym razem stwierdzisz, że pomiaru dokonywała osoba, której mylą się mililitry z litrami (może miała słabą głowę i tak już od czasów szkolnych zamieniała te jednostki?). Masz przed sobą płaski, ale niezbyt głęboki bagażnik z haczykami na siatki na jego bocznych burtach. Sekret tkwi w schowkach pod podłogą, to tam ukryły się brakujące litry.

Przeczytaj również: Kulisy testu, czyli jak wyglądała trasa, gdzie nocowaliśmy, jednym słowem wszystko to, co cię interesuje tylko nie masz śmiałości się spytać.

Kia przyłożyła się do precyzji czujników parkowania oraz kamery cofania. Skutecznie pomagają w sprawnym parkowaniu, a ich wskazaniom można zaufać. Równie dobrze działa system monitorowania ruchu pojazdów

podczas cofania. Reaguje z odpowiednim wyprzedzeniem, pokazując równocześnie z której strony zbliża się pojazd.

Benzynowa, 204-konna jednostka ma dosyć głośny, ale przyjemny dla uszu gang, który sygnalizuje wszystkim dookoła, że nie mają do czynienia ze zwykłym modelem. To prawda, nie ma dla niej znaczenia kąt nachylenia drogi, daje dokładnie tyle mocy i momentu ile potrzebujesz w danej chwili. Jedziesz z taką prędkością na jaką pozwalają ci umiejętności i (oczywiście) przepisy, a ProCeed grzecznie podąża zgodnie z komendami wydawanymi przez ciebie. Pierwotnie mogłoby się wydawać iż taka moc będzie potęgowała nieodpowiedzialne zachowanie za kierownicą. Jest zupełnie odwrotnie. Świadomość, że możesz wyprzedzać praktycznie kiedy chcesz, a nie tylko wtedy kiedy pojawi się wystarczające „okienko” (o ile w ogóle) uspokaja i wręcz relaksuje za kierownicą. Tak zestrojony dźwięk silnika wydawało się, że jest dobry tylko na krótkich odcinkach. I tutaj kolejne pozytywne zaskoczenie. Nie przeszkadza, nie męczy i nie denerwuje, i to bez względu, czy poruszamy się z prędkością autostradową, czy dostojnie przemykamy między miasteczkami drogami lokalnymi. Skrzynia biegów w trybie Normal ma minimalne opóźnienie na reakcję pedału gazu. Tak minimalne, że gdyby był to model o innej charakterystyce należałoby stwierdzić, że działa bez opóźnienia. W trybie Sport o żadnym opóźnieniu nie ma mowy. Tandem skrzynia-silnik udało się Koreańczykom zestroić niemal wzorcowo.

Wydawać by się mogło, że przy takim charakterze modelu zawieszenie powinno być twarde, a nie jest. Dobrze tłumi nierówności nawierzchni oraz zapewnia odpowiednią amortyzację i stanowi doskonały kompromis pomiędzy komfortem jazdy, a twardością. Oczywiście nie podróżujemy jak kanapowym SUVem, ale wszystkie organy wewnętrzne są na swoim miejscu, a w kabinie nie musimy szukać plomb wypadających z zębów.


















Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI 204 KM 7DCT Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI 204 KM 7DCT Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI 204 KM 7DCT Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI 204 KM 7DCT Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI 204 KM 7DCT Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI 204 KM 7DCT Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI 204 KM 7DCT Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI 204 KM 7DCT Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI 204 KM 7DCT Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI 204 KM 7DCT Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI 204 KM 7DCT

















Lipiec 2019

Robert Lorenc

Dziękuję firmie IM Patecki z Krakowa – Autoryzowanemu Dealerowi Kia – za udostępnienie samochodu do testu oraz hotelowi Złoty Groń z Istebnej za umożliwienie wykonania zdjęć.

Gwarancja niezależności testu.
Oznacza ona, iż test nie był inspirowany, sponsorowany, sprawdzany oraz korygowany w jakikolwiek sposób przez firmy czy też osoby powiązane z testowanym produktem. Nie miały one również wpływu na jego kształt oraz formę.

Tekst pochodzi z poniższego numeru miesięcznika motoryzacyjnego:


POBIERZ NUMER




Warte uwagi