Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ






Test

Volkswagen Polo 1,0 TSI 115 KM R-Line - Solidnie


Artur Ławnik


Volkswagen Polo 1,0 TSI 115 KM R-Line

Segment samochodów miejskich jest w Polsce od lat jednym z popularniejszych na rynku. Powodów tego jest kilka, ale najważniejszym jest fakt, że ceny samochodów tej klasy są zazwyczaj bardzo dobrze skalkulowane w porównaniu do tego, co oferują poszczególne modele. A oferują całkiem sporo jak na niewielkie gabaryty auta. Nie inaczej jest z nowym Volkswagenem Polo, którego w niedawnym czasie miałem okazję testować.

Od 2017 roku w salonach oferowana jest najnowsza, już szósta generacja Polo, czyli miejskiego przedstawiciela marki Volkswagen. Stylistycznie auto w porównaniu z poprzednią generacją
niewiele się zmieniło. Dzięki nowym wzorom przednich reflektorów (mogą być w pełni w technologii LED) i mocniej zaakcentowanym liniom nadwozia zaczął przypominać swojego większego brata, czyli Golfa. Egzemplarz testowy dodatkowo był wyposażony w pakiet stylistyczny R-Line, który nadawał nadwoziu jeszcze bardziej agresywny, niemal sportowy charakter. Polakierowane na biało auto prezentowało się elegancko i zarazem dynamicznie.

Za to we wnętrzu zmian jest bardzo dużo. Po pierwsze mamy do dyspozycji wirtualne zegary, zamiast analogowych wskaźników. Przyznam szczerze, że początkowo podchodziłem do tego sceptycznie. Jednakże po kilku dniach doceniłem to, że mogę skonfigurować wyświetlacz w niemalże dowolny sposób. Przy odrobinie wysiłku możemy tak zdefiniować prezentowanie informacji, że jest przejrzysto i czytelnie. I nawet bezpieczniej dzięki temu, że nie musimy odrywać wzroku, aby spojrzeć na nawigację. Brawa dla Volkswagena!

Kolejny ekran znajdziemy na konsoli środowej. Tym razem jest on dotykowy i służy do obsługi multimediów auta. Jest ona oczywiście prosta, a pozostawienie potencjometru i drugiego pokrętła od regulacji częstotliwości fal radiowych jest pod względem ergonomii strzałem w dziesiątkę. Panel klimatyzacji, jak już zdążył nas przyzwyczaić VAG, również nie wymaga większej nauki i przyzwyczajenia.

Wnętrze Polo urosło w porównaniu z poprzednią generacją i teraz oferuje więcej przestrzeni dla pasażerów. Wygodnie w małym Volkswagenie zasiądzie czwórka dorosłych osób. Zapakują oni także całkiem pokaźną ilość bagażu (bagażnik urósł do 351 litrów). Przednie fotele mają

bardzo wygodne siedziska oraz bardzo dobre trzymanie boczne i na pewno nas nie zmęczą podczas podróżowania.

Jakość materiałów stoi na zaskakująco dobrym poziomie, mimo że mamy do czynienia z samochodem typowo miejskim. Podczas tygodniowych jazd nie udało mi się wychwycić żadnych podejrzanych odgłosów. Po prostu we wnętrzu wykonano solidną robotę.

Pod maską testowanego Polo znajduje się turbodoładowany, 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności jednego litra. Mimo że 115 koni mechanicznych i 200 Nm momentu obrotowego nikogo na kolana nie powali, to jednostka robi bardzo pozytywne wrażenie. Pierwsze 100 km/h na prędkościomierzu ujrzyjmy po 9 sekundach, a maksymalnie rozpędzimy nasze Polo do około 200 km/h. W testowanym egzemplarzu jednostka napędowa współpracowała z 6-biegową, manualną skrzynią biegów o bardzo dobrze dobranych przełożeniach. Zawieszenie zestrojono neutralnie co zapewnia komfort podróży niemalże w każdej sytuacji.



Volkswagen Polo 1,0 TSI 115 KM R-Line Volkswagen Polo 1,0 TSI 115 KM R-Line Volkswagen Polo 1,0 TSI 115 KM R-Line















Maj 2019

Artur Ławnik

Gwarancja niezależności testu.
Oznacza ona, iż test nie był inspirowany, sponsorowany, sprawdzany oraz korygowany w jakikolwiek sposób przez firmy czy też osoby powiązane z testowanym produktem. Nie miały one również wpływu na jego kształt oraz formę.

Tekst pochodzi z poniższego numeru miesięcznika motoryzacyjnego:


POBIERZ NUMER




Warte uwagi