Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ






premiera

Odświeżone Porsche Macan



Porsche Macan

Przypuszczalnie, kiedy Porsche wprowadzało do swojej gamy Macana, nie spodziewało się, że odniesie aż tak duży sukces i stanie się najlepiej sprzedającym się modelem tej marki. Właśnie wrócił z kuracji w motoryzacyjnym salonie odmładzania i został zaprezentowany na salonie motoryzacyjnym w Paryżu.

Nowy Macan wyposażony został w 4-cylindrowy benzynowy silnik turbo o pojemności 2 litrów. Jednostka otrzymała udoskonaloną geometrią komór spalania i filtr cząstek stałych. Rozwija moc 180 kW (245 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 370 Nm. W połączeniu z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK ten kompaktowy SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7 s i osiąga prędkość maksymalną 225 km/h. Jego zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 8,1 l/100 km (NEDC).

Jedną z najmocniejszych stron Porsche Macan pozostaje jego dynamika jazdy. Wszechstronnie zmodyfikowane podwozie zapewnia większy komfort i sprawia, że kompaktowy SUV jest jeszcze przyjemniejszy w prowadzeniu. Wyposażono go w ogumienie o zróżnicowanych wymiarach na przedniej i tylnej osi – co jest typowe dla samochodów sportowych - w rezultacie kierowca może w pełni korzystać z zalet inteligentnego napędu na obie osie Porsche Traction Management (PTM) oraz sportowych walorów modelu.

Zgodnie z DNA designu Porsche nowy Macan otrzymał trójwymiarowy panel LED z tyłu nadwozia. W tożsamość marki wpisują się również charakterystyczne
czteropunktowe światła hamowania. Zaprojektowane na nowo przednie lampy standardowo korzystają z oświetlenia LED-owego, a na życzenie dostępne są z adaptacyjnym układem dystrybucji światła Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus). Także przedni pas Porsche Macan został kompleksowo przeprojektowany – optycznie wydaje się teraz jeszcze szerszy. W gamie znalazły się cztery nowe odcienie nadwozia: (zielony Mamba Green Metallic, srebrny Dolomite Silver Metallic, niebieski Miami Blue oraz szary Crayon).

Dzięki zastosowaniu nowego systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM) Macan oferuje liczne funkcje cyfrowe. Ekran dotykowy Full HD ma teraz przekątną 10,9” (wcześniej: 7,2”). Podobnie jak w modelach Panamera i Cayenne, interfejs użytkownika można dostosować do osobistych wymogów za pomocą ruchomych „kafelków”. Standardowo w pełni skomunikowany nowy system oferuje nawigację online, przygotowanie do integracji telefonu komórkowego, dwa interfejsy audio oraz inteligentne sterowanie głosowe. Lista seryjnych funkcji obejmuje również Porsche Connect Plus (z modułem telefonicznym LTE i czytnikiem kart SIM), hotspot WLAN oraz szereg usług Porsche Connect. Kluczowa jest tu możliwość połączenia z Here Cloud – chmurą danych wykorzystywanych do celów nawigacyjnych. Zawsze aktualne informacje online umożliwiają błyskawiczne wyliczanie trasy. Aplikacje Porsche Connect oraz Porsche Car Connect pozwalają kierowcy komunikować się ze swoim Porsche Macan za pomocą smartfona. Z kolei aplikacja Offroad Precision potrafi sprawić, że wyprawy w teren staną się jeszcze bardziej emocjonujące – i pozwala je rejestrować.

Nowy Macan oferuje poszerzoną gamę opcji, w tym udoskonalone systemy wspomagające. Dostępna na życzenie sportowa kierownica GT naśladuje styl Porsche 911. W skład opcjonalnego pakietu Sport Chrono wchodzi zintegrowany z kierownicą przełącznik trybów jazdy wraz z przyciskiem Sport Response. Nowy asystent jazdy w korku sprawia, że podróżowanie z prędkościami do 60 km/h staje się wygodniejsze i bardziej zrelaksowane. Poza funkcjami adaptacyjnego tempomatu – półautomatycznym przyspieszaniem i hamowaniem – system wspomaga kierowcę w utrzymaniu samochodu na pasie ruchu w korkach oraz w powolnym ruchu. Porsche rozszerzyło również listę opcji z zakresu komfortu. Obejmuje ona teraz podgrzewaną przednią szybę i jonizator powietrza, który – w połączeniu z montowanym w standardzie filtrem przeciwpyłkowym – poprawia jakość powietrza w kabinie pojazdu.

Nowe Porsche Macan produkowane jest w fabryce w Lipsku. Cennik otwiera wersja za 248 800 zł. W stosunku do poprzednika, standardowa specyfikacja została wzbogacona o LED-owe przednie reflektory, nowy system PCM z nawigacją online oraz Connect Plus, a także o układ antywłamaniowy z nadzorem kabiny.

Porsche Macan

Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan


Październik 2018

Zdjęcia: Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG.

Zobacz ostatnie numery miesięcznika motoryzacyjnego:













Warte uwagi