Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ






prezentacja

Nowa Mazda2 bez downsizingu



Nowa Mazda2

W polskich salonach Mazda2 nowej generacji pojawi się w marcu 2015 – zapowiada importer. Początkowo "japończyk" oferować będzie wolnossący silnik 1.5 z bezpośrednim wtryskiem, w trzech różnych wersjach mocy. Nieco później będzie też 105-konny diesel.

Nową "dwójkę" w zależności od wersji będzie można wyposażyć w takie rozwiązania jak m.in. MZD Connect (multimedialny system rozrywki i łączności), wyświetlacz
przezierny Head-up oraz najnowsze systemy bezpieczeństwa czynnego, tj. monitorowanie martwego pola, wspomaganie hamowania w ruchu miejskim, automatyczne przełączanie świateł drogowych /mijania czy system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.

Pod maską Mazdy2 nowej generacji znajdziemy silnik wolnossący Skyactiv-G z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o pojemności 1,5 litra i trzech różnych wersjach mocy (75, 90 lub 115 KM). Z kolei w drugiej połowie przyszłego roku do gamy dołączy ponadto silnik dieslowski Skyactiv-D o pojemności 1,5 litra (105 KM, 220 Nm przy 1400-3200 obr./min).

Dwie z trzech wersji benzynowych Skyactiv-G 1.5 (90 oraz 115 koni) mają stopień sprężania 14:1 i kolektor

wydechowy w układzie 4-2-1. Ich maksymalny moment obrotowy jest identyczny i wynosi 148 Nm przy 4000 obr./min. Trzecią możliwość stanowi bazowa wersja silnika, która generuje maksymalnie moc 75 KM przy 6000 obr./min. i moment obrotowy 135 Nm przy 3800 obr./min; w tym wypadku mamy stopień sprężania 12:1, a także lżejszy i zajmujący mniej miejsca kolektor wydechowy w układzie 4-1.

Starając się połączyć te parametry z wysoką wydajnością – szczególnie w warunkach codziennej eksploatacji, Mazda skupiła się na czynnikach mających największy wpływ na zużycie paliwa. Należą do nich: pogoda (np. temperatura i wilgotność), stan drogi i natężenie ruchu oraz obciążenie silnika przez osprzęt pomocniczy. Stąd takie ulepszenia w stosunku do obecnego modelu jak wcześniejsza kontrola przeciwstukowa w fazie rozgrzewania silnika, wydajniejszy układ klimatyzacji oraz układ odzyskiwania energii podczas hamowania i-ELOOP.

Nowa Mazda2 Nowa Mazda2














Styczeń 2015

foto: Mazda Press


Tekst pochodzi z poniższego numeru miesięcznika motoryzacyjnego:


POBIERZ NUMER




Warte uwagi