Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych,
zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj.
W polskich salonach Mazda2 nowej generacji pojawi się w marcu 2015 – zapowiada importer. Początkowo "japończyk" oferować będzie wolnossący silnik 1.5 z bezpośrednim wtryskiem, w trzech różnych wersjach mocy. Nieco później będzie też 105-konny diesel.
Nową "dwójkę" w zależności od wersji będzie można wyposażyć w takie rozwiązania jak m.in. MZD Connect (multimedialny system rozrywki i łączności), wyświetlacz
przezierny Head-up oraz najnowsze systemy bezpieczeństwa czynnego, tj. monitorowanie martwego pola, wspomaganie hamowania w ruchu miejskim, automatyczne przełączanie świateł drogowych /mijania czy system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.
Pod maską Mazdy2 nowej generacji znajdziemy silnik wolnossący Skyactiv-G z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o pojemności 1,5 litra i trzech różnych wersjach mocy (75, 90 lub 115 KM). Z kolei w drugiej połowie przyszłego roku do gamy dołączy ponadto silnik dieslowski Skyactiv-D o pojemności 1,5 litra (105 KM, 220 Nm przy 1400-3200 obr./min).
Dwie z trzech wersji benzynowych Skyactiv-G 1.5 (90 oraz 115 koni) mają stopień sprężania 14:1 i kolektor
wydechowy w układzie 4-2-1. Ich maksymalny moment obrotowy jest identyczny i wynosi 148 Nm przy 4000 obr./min. Trzecią możliwość stanowi bazowa wersja silnika, która generuje maksymalnie moc 75 KM przy 6000 obr./min. i moment obrotowy 135 Nm przy 3800 obr./min; w tym wypadku mamy stopień sprężania 12:1, a także lżejszy i zajmujący mniej miejsca kolektor wydechowy w układzie 4-1.
Starając się połączyć te parametry z wysoką wydajnością – szczególnie w warunkach codziennej eksploatacji, Mazda skupiła się na czynnikach mających największy wpływ na zużycie paliwa. Należą do nich: pogoda (np. temperatura i wilgotność), stan drogi i natężenie ruchu oraz obciążenie silnika przez osprzęt pomocniczy. Stąd takie ulepszenia w stosunku do obecnego modelu jak wcześniejsza kontrola przeciwstukowa w fazie rozgrzewania silnika, wydajniejszy układ klimatyzacji oraz układ odzyskiwania energii podczas hamowania i-ELOOP.