Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ





tuning

Maciek - BMW 325 e36



Maciek - BMW 325 e36

Nasze łamy wzbogaca co raz więcej ciekawych e36, co oznaczać może tylko jedno - krajowa scena tuningowa zaczyna osiągać co raz wyższy poziom, a zjawisko powszechnie znane jako "wiejski tuning' usuwa się powoli w głęboki cień. Prezentowany dzisiaj egzemplarz pochodzi z 1996 roku i był jednym z najbardziej przykuwających wzrokiem aut, podczas zeszłorocznej imprezy MT Moto Show w Warszawie.

Zanim bliżej przejdziemy do modyfikacji które zagościły w tym egzemplarzu, przybliż nam pokrótce auto i dlaczego zdecydowałeś się właśnie na ten model BMW?
Przygoda z motoryzacją zaczęła się od kiedy zacząłem pierwsze kroki na stronach internetowych. Początkowo zbieranie po kilka tysięcy zdjęć na dysku
twardym aż w końcu przeszło do realizacji. BMW przekonało mnie do siebie swoja mocą i dźwiękiem, nie wspominając już o linii nadwozia! Pierwszy kontakt miałem z 320 a tydzień później kupiłem już swoje wymarzone e36 325i. Auto zaraz po zakupie cieszyło oko, lecz modyfikacje zaczęły się już dwa tygodnie później...

Przejdźmy więc do modyfikacji które pojawiły się w samochodzie, zaczynając od tych najbardziej widocznych na pierwszy rzut oka a więc zmian pod kątem stylistycznym...
Auto po zakupie wyglądało dość biednie.. Na początku stwierdziłem że auto musi nabrać sportowego charakteru, więc zmieniłem w pierwszej kolejności zderzaki. Tył był zmieniany dwa razy ze względu na niedostępność zderzaka z Park Distance Control. Wszystko dążyło do eleganckiego stylu z połączeniem stylu sportowego. Na drugim planie było zastąpienie seryjnego zawieszenia na sportowe z zachowaniem optymalnej wysokości. W związku z dążeniem do elegancji zmieniłem koła na wzór AC Schnitzer w rozmiarze 18 cali z oponami 225/35./18.
W miejsce seryjnych hamulców zamontowałem tarcze Zimmermann Sport, lecz nie spełniły one moich oczekiwań i wybór padł na zestaw D2 Racing Big Brake Kits 356mm 8 i 6 tłoczkowy na osi przedniej i tylnej. Nie wspomnę już o wymianie wszystkich szyb na nowe. Ciekawym rozwiązaniem było wykonanie elementów karbonowych, maski, dachu oraz klapy bagażnika.

Wnętrze samochodu również nie pozostało zmian...
Z wnętrzem to długa historia, ponieważ było zmieniane trzy razy... Auto było wyposażone seryjnie bardzo bogato, lecz jedynym

minusem był szary środek, który nie pasował do czarnego koloru. Wybór padł na kremową skórę, którą zostało obszyte praktycznie wszystko, co się dało… Wszędzie była szarość… Połączone zostało to z czarną i kremową skórą. Na początku wszystko zostało obszyte delikatnie, lecz po dłuższych przemyśleniach stwierdziłem, że bierzemy się do pracy i obszywamy wszystko łącznie z wykładziną. Deska rozdzielcza również została wymieniona na czarną, zagościły również detale z topowego modelu M3. Telefon pochodzi z modelu e38 i jest kompatybilny z kierownicą multifunkcyjną. Aby było wesoło podczas jazdy został zamontowany zestaw audio video. Efekt jest zadowalający i mam nadzieje, że zagości na dłużej.

By dopełnić całości, pojawiły się również zmiany pod maską samochodu...
Na dzień dzisiejszy komora silnika pozostaje bez zmian i gości tam jednostka seryjna. Zmianą była wizualizacja silnika plus obszycie skórą maski od strony wewnętrznej.

W ubiegłym roku samochód mogliśmy podziwiać m.in: podczas imprezy MT Moto Show, na której został doceniony i znalazł sie w TOP 10 imprezy. To jednak nie jedyne jego dotychczasowe osiągnięcie...
Nie ukrywam radości z MTM Moto Show i przyznam że było to dla mnie spore zaskoczenie tym bardziej ze auto po raz pierwszy pojawiło się na MTM oraz Wojna Północ Południe. Auto gościło poza tym również w Operacji Tuning (TVN Turbo), BMW Trends, jak i na wielu zlotach tuningowych.

Powracając do projektu - w planach są już kolejne modyfikacje. Co będą one obejmowały?
Plan na stage 2 jest dość kontrowersyjny biorąc pod uwagę dotychczasowe zmiany. Na dzień dzisiejszy auto zostało rozłożone kompletnie i przygotowane do położenia nowej powierzchni lakierniczej… Mianowicie samochód z zewnątrz otrzyma wspomniany lakier jak również nowe koła które będą się toczyły na oponach Toyo R888. Zawieszenie gwintowane D2 w konfiguracji torowej, jak również przód auta na black. Środek natomiast przejdzie największą zmianę… Mogę zdradzić ze wnętrze będzie całe w alcantarze i w stylu BMW M3 CSL. Nie zabraknie również włókna węglowego...

Maciek - BMW 325 e36 Maciek - BMW 325 e36 Maciek - BMW 325 e36














Kwiecień 2010

Rozmawiał: Karol Jaszewski




POBIERZ NUMER




Warte uwagi