Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ






Test

BMW 320d xDrive Sedan - test z fotelikami dziecięcymi



BMW 320d xDrive Sedan

Jak testowaliśmy: Wybraliśmy 4 typowe foteliki, które reprezentują przekrój rynku i zapewniają bezpieczeństwo dziecka podczas całego okresu, w którym powinno ono podróżować w fotelikach. Nosidełko z bazą dla noworodka, fotelik obrotowy 360 stopni do 105 cm, duży skandynawski RWF do 18 lub 25 kg (dla malucha) i fotelik dla starszego dziecka. Foteliki przymierzaliśmy na tylnej kanapie za pasażerem. Przedni fotel ustawiony został tak, aby osoba o wzroście ok. 180 cm mogła wygodnie podróżować, bez konieczności podkurczania nóg i nadmiernego prostowania oparcia fotela.

Nosidełko Avionaut Pixel + baza IQ
Nosidełko Avionaut Pixel + baza IQ

Dobre dopasowanie do siedziska i kanapy oraz wysoka stabilność. Miejsca do przodu na tyle dużo, że nie ma najmniejszego kłopotu z wpięciem fotelika do bazy. Niestety, kąt pochylenia poniżej wszelkich standardów...
Nasza ocena: 1/5

Obrotowy Britax-Römer Dualfix M i-Size
Obrotowy Britax-Römer Dualfix M i-Size

Poza utrudnionym włożeniem fotelika do samochodu wszystko jest w porządku. Kąt pochylenia jest dobry, fotelik przylega do oparcia i kanapy, system regulacji pochylenia i obrotu działa bez zarzutu.
Nasza ocena: 5/5

RWF do 18 kg - BeSafe iZi Kid X3
RWF do 18 kg - BeSafe iZi Kid X3

Fotelik dał zaskakująco dużo miejsca dla dziecka. Zostało to jednak przyćmione koszmarnym wręcz kątem pochylenia. Mocno zadarta kanapa działa niestety na niekorzyść wszystkich RWF-ów.
Nasza ocena: 1/5

Cybex Solution Z-Fix
Cybex Solution Z-Fix

Wysokość samochodu i prosta linia dachu dają możliwość maksymalnego wysunięcia zagłówka. W końcowej fazie unoszenia zagłówka w foteliku musimy zdemontować zagłówek samochodowy. Niestety aby to zrobić trzeba skorzystać z narzędzi. Siedzisko samochodowe jest dość długie co może sprawiać dziecku dyskomfort.
Nasza ocena: 4/5

Podsumowując:
BMW serii 3 nigdy nie było autem prorodzinnym. Podobnie jest i w tym przypadku. Od początku widać, że kanapa z tyłu jest mocno zadarta do góry, a drzwi są stosunkowo małe. Pierwsze wrażenie auto robi kiepskie, jednak po zamontowaniu pierwszego fotelika okazało się, że miejsca z tyłu jest bardzo dużo - pojawił się więc cień nadziei. Niestety - pochylenie kanapy jest zbyt duże dla większości fotelików RWF (tyłem do kierunku jazdy) i powoduje, że dobór takiego fotela może okazać się problematyczny. Jeżeli decydujemy się na jazdę tyłem, dobór fotela koniecznie należy powierzyć specjalistom.

Wnioski i wrażenia ogólne:
Największe plusy: ISOFIX obudowany pilotami, znajdujący się względnie płytko, co ułatwia dostęp, krótkie zamki pasów, wysoka linia dachu jak na sedana oraz zaskakująco dużo miejsca.
Największe rozczarowania: ISOFIX znajduje się stosunkowo nisko, co w połączeniu z mocno zadartym do góry siedziskiem utrudnia uzyskanie optymalnego pochylenia dla fotelika ustawionego tyłem. Mocno wyprofilowany błotnik i nadkole utrudniają wkładanie fotelika do samochodu i pasażera do fotelika.

Wyjaśnienie::
Nie dobieraliśmy fotelików "na siłę". Wzięliśmy kilka najpopularniejszych modeli, aby sprawdzić jak poradzi sobie z nimi auto. Nie wskazujemy również uniwersalnego rozwiązania - każdy przypadek jest inny i należy dobierać fotelik indywidualnie do swojego dziecka i potrzeb rodziny. Poniższy test jest jedynie drogowskazem i próbą odpowiedzi, czy BMW serii 3 jest samochodem prorodzinnym i na co warto zwrócić uwagę.

















Październik 2019

Dziękujemy Centrum Fotelików za przeprowadzenie testu.

Gwarancja niezależności testu.
Oznacza ona, iż test nie był inspirowany, sponsorowany, sprawdzany oraz korygowany w jakikolwiek sposób przez firmy czy też osoby powiązane z testowanym produktem. Nie miały one również wpływu na jego kształt oraz formę.

Tekst pochodzi z poniższego numeru miesięcznika motoryzacyjnego:


POBIERZ NUMER




Warte uwagi