Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ






Test

Ford Fiesta 3d 1,0 EcoBoost 125 KM Titanium - Trzy cylindry nie tylko na miasto


Artur Ławnik


Ford Fiesta 3d 1,0 EcoBoost 125 KM Titanium

Samochody miejskie to jedna z popularniejszych, najchętniej kupowanych w naszym kraju klas aut. O pierwsze miejsce w tej klasyfikacji walkę w ostatnich miesiącach toczą Toyota Yaris oraz Škoda Fabia. Jednak niewielu producentów oferuje „mieszczuchy” w odmianie trzydrzwiowej, tej niby mniej wygodnej, mniej uniwersalnej, mniej rodzinnej. Na szczęście są koncerny, które nie zapominają o klientach nie potrzebujących drugiej pary drzwi, ceniących bardziej sportowy charakter auta. Jednym z nich jest Ford, oferujący kolejne wcielenie ogromnie popularnej Fiesty.

Stylistycznie Ford Fiesta przeszedł dość mocne zmiany. Według mnie przód upodobnił się do minivana S-Max. Obecnie mamy jeszcze
bardziej wyrazistą i większą atrapę silnika z chromowanymi elementami oraz mocniej zachodzącymi na nadkola światłami z ciekawie zaprojektowaną wiązką świateł do jazdy dziennej. Linia dachu opada ku tyłowi, co dodaje autu agresywnego charakteru. Z tyłu w oczy rzucają się przede wszystkim zmodyfikowane lampy, które teraz nie tylko są dzielone, ale również zmieniły kształt i obecnie są prostokątne.

Zajrzyjmy do środka. Do wnętrza dostaniemy się przy pomocy pokaźnych rozmiarów drzwi, które w dodatku szeroko się otwierają. To zdecydowana zaleta nadwozi trzydrzwiowych, chociaż oczywiście może łatwo stać się przekleństwem na ciasnym parkingu pod supermarketem. W takiej sytuacji od niespodziewanych wydatków uratować może opcjonalny system ochrony kantów drzwi przy pomocy wysuwanej, plastikowej nakładki.

We wnętrzu Forda dominują ciemne kolory. Na pewno są bardzo praktyczne w użytkowaniu, ale po tak żywym kolorze

nadwozia spodziewałem się trochę jaśniejszych kolorów we wnętrzu. Nie mam za to żadnych uwag do jakości materiałów oraz plastików, jakie zostały użyte w kabinie Fiesty – są miłe w dotyku i doskonale spasowane.

Zarówno przednie fotele jak i tylna kanapa są bardzo wygodne i nie męczą nawet podczas dalszych podróży. W dodatku, mimo niewielkich gabarytów zewnętrznych auta, w kabinie jest wystarczająco dużo miejsca, aby komfortowo podróżować nawet w czwórkę osób. Deska rozdzielcza jest połączeniem tradycyjności i nowoczesności. W większej części zegary posiadają analogowe wskaźniki, elektroniczny jest jedynie wyświetlacz komputera pokładowego. Centralnie na desce rozdzielczej umieszczono pokaźnych rozmiarów system info-rozrywki w postaci popularnego w obecnym czasie dotykowego tabletu. System ten jest bardzo prosty w obsłudze i nie wymaga dłuższej nauki. Podobną intuicyjnością pochwalić się może panel sterujący automatyczną klimatyzacją.




Ford Fiesta 3d 1,0 EcoBoost 125 KM Titanium Ford Fiesta 3d 1,0 EcoBoost 125 KM Titanium Ford Fiesta 3d 1,0 EcoBoost 125 KM Titanium















Czerwiec 2018

Artur Ławnik

Gwarancja niezależności testu.
Oznacza ona, iż test nie był inspirowany, sponsorowany, sprawdzany oraz korygowany w jakikolwiek sposób przez firmy czy też osoby powiązane z testowanym produktem. Nie miały one również wpływu na jego kształt oraz formę.

Tekst pochodzi z poniższego numeru miesięcznika motoryzacyjnego:


POBIERZ NUMER




Warte uwagi