W numerze m.in.:
Test: Citroen C3 Max - W ogóle zachwycający, drażnią szczegóły
Modelem C3 Citroen udowodnił, że da się przyłożyć do projektowania małych samochodów i nie traktować ich jak zło konieczne. Niestety w trakcie całego procesu inżynierom przydarzały się dni, w których powinni trzymać się jak najdalej od projektu, a tego nie uczynili.
Test: Cupra Formentor 1.5 eTSI 150 KM DSG - Kapela weselna
W 2024 roku Cupra Formentor przeszła kurację odmładzającą lub - jak wolą nazywać ten zabieg producenci - została poddana liftingowi. Nadszedł czas, aby przyjrzeć się jej bliżej i podejść do niej bez porównywania z poprzedniczką. Wybór padł na najtańszy wariant dostępny z automatyczną skrzynią biegów.
Test: Toyota Proace Max L3H2 180 KM - Każdy powinien spróbować
Czujesz się kozakiem za kierownicą? Wiesz, że metr to nie jest najmniejsza jednostka miary przy parkowaniu? Potrafisz robić samochodem takie rzeczy, które zadziwiłyby Krzysztofa Hołowczyca i Michała Kościuszko? Super. Czas zatem na kolejny szczebel wtajemniczenia.
Historia: Motociekawostki z przeszłości: Bugatti Type 57 S/SC Atlantic, Infiniti QX4, Mini, Opel Zafira I
Opel Zafira pierwszej generacji, będący jednym z bohaterów niniejszego artykułu, należy do grona dość niepozornych, a jednocześnie bardzo praktycznych i funkcjonalnych samochodów. Duża w tym zasługa innowacyjnego systemu Flex7, pozwalającego w łatwy sposób kształtować przestrzeń we wnętrzu i stanowiącego standardowe wyposażenie auta. Co ciekawe, owo rozwiązanie zostało opracowane przez firmę Porsche Engineering, mającą istotny wkład w skonstruowanie i rozwój pierwszej Zafiry.
Felieton: Audi S3 - Już nie tylko na prostą
Okolice stu osiemdziesięciu tysięcy złotych to kwota, jaką średnio trzeba wydać na nowy samochód. Jeśli w jakimś optymistycznym scenariuszu jesteście w stanie zaoszczędzić co miesiąc dwa tysiące, uzbieranie takiej sumy zajmie wam siedem i pół roku. Kwoty, za którą kilka lat temu mogliście kupić kombi segmentu D z pełnym wyposażeniem i całkiem mocnym silnikiem. Średniej klasy SUV? Nie ma problemu. Samochody segmentu premium w nie najgorszych wersjach także były dostępne. Interesował was gorący hatchback? Za tę kwotę do niego diler dorzucał wam samochód miejski.
Przepisy: Ulga rehabilitacyjna na samochód 2025 – kto ma do niej prawo i ile wynosi?
Celem wprowadzenia ulgi rehabilitacyjnej na samochód jest wsparcie osób z niepełnosprawnościami oraz ich opiekunów – w ramach tego świadczenia można odliczyć wydatki związane z eksploatacją pojazdu. Kwota, jaką właściciel auta ma możliwość odliczyć, jest stała, a aby z niej skorzystać, wystarczy złożyć odpowiednie oświadczenie. Ile wynosi ulga rehabilitacyjna w 2025 roku? Jakie warunki należy spełnić, by otrzymać wsparcie?
Technika: Koło pasowe wału korbowego
Przekazanie napędu z wału korbowego silnika na alternator, sprężarkę klimatyzacji czy pompę wspomagania układu kierowniczego odbywa się za pośrednictwem wykonanego z gumy paska wielorowkowego. Łącznik pomiędzy wałem korbowym a paskiem stanowi koło pasowe, które zaopatrzone jest dodatkowo w tłumik drgań skrętnych mający tłumić wibracje wytwarzane przez wspomniany wał, aby nie przenosiły się one na inne elementy jednostki napędowej, a tym samym nie przyczyniały się do ich przedwczesnego zużycia.
[czas wolny]