Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ





Nr #377 - marzec 2024

W numerze m.in.: 

Przepisy: Nadchodzą podwyżki za parkowanie. Spore
Wraz z zawieszeniem wejścia w życie Strefy Czystego Transportu część kierowców poruszających się po Krakowie mogła „odtrąbić” sukces, a niektórzy z nich odetchnąć z ulgą. Jednak nie na długo, bo niepostrzeżenie zbliża się termin obowiązywania przepisu, który został zatwierdzony ponad rok temu, a dotyczy zwiększenia kosztów za parkowanie w krakowskim Obszarze Płatnego Parkowania, zwanym potocznie Strefą Płatnego Parkowania.

Test: Viofo A229 Plus 3CH - Studio nagrań
Trzy wysokiej jakości kamery, do tego bezprzewodowy przycisk zabezpieczający nagrania. Czy to nie przesada? A może właśnie to jest zestaw, który sprawi, że wszystkie inne wideorejestratory „zarumienią się ze wstydu”? Test to zweryfikował.

Historia: Motociekawostki z przeszłości - Bugatti Type 41 Royale, Ford Taurus I, Maserati Quattroporte II, Range Rover II, Cadillac Eldorado Brougham
W dziewiątym artykule poświęconym interesującym, a jednocześnie nieznanym powszechnie faktom z historii motoryzacji królują luksus i ekskluzywność, których najbardziej jaskrawym przykładem jest Bugatti Type 41 Royale. Całkowity kontrast dla tego imponującego samochodu stanowi wolumenowy Ford Taurus, będący przy okazji doskonałym dowodem na to, że czasami nawet niepozorne auto po bliższym poznaniu może się okazać naprawdę ciekawe.

Przepisy: W jakiej odległości zaparkować samochód od drugiego
Inny samochód stanął tak blisko naszego, że nie możemy wsiąść do kabiny. Samochody zaparkowały w takiej odległości od zderzaków naszego auta, że wyjazd z miejsca postoju oznacza w najlepszym wypadku kilkukrotną konieczność manewrowania. Niech każdy kto nigdy nie miał z taką sytuacją do czynienia zagra w grę losową, bo jest szczęściarzem albo w ogóle nie jeździ samochodem parkując w miejscach publicznych.

Przepisy: Buspasy, czyli jak skomplikować prosty przepis
Dla usprawnienia poruszania się po mieście komunikacji zbiorowej wymyślono wydzielone pasy ruchu, zwane potocznie buspasami, które obecne są w miejskiej przestrzeni już od dłuższego czasu. Ten wydawać by się mogło prosty przepis, jednak i tym razem udało się skutecznie skomplikować.

Technika: Komplikacje z instalacjami LPG
Kiedyś sprawa była prosta: jeżeli ktoś miał benzynowe auto i chciał wyraźnie zaoszczędzić na kosztach paliwa, to decydował się na montaż instalacji gazowej. Upowszechnienie się silników z wtryskiem bezpośrednim sprawiło jednak, że całe przedsięwzięcie stało się zdecydowanie mniej opłacalne niż wcześniej.

Poradnik: Głośność opon
Szczególnie w trakcie długich podróży, jednym z bardziej męczących dźwięków są jednostajne szumy dochodzące do kabiny. Czasami winą jest wygłuszenie modelu, niejednokrotnie głośna praca opon, a zdarza się również że szum docierający do uszu jest sumą ich obu.

Felieton: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - Więcej znaczy lepiej. Chyba że jeździsz Mercedesem z wyjątkowo długą nazwą
Pamiętam czasy premiery W220 i specjalnego na owe czasy wariantu AMG. Ponad pięciolitrowe V8 na początku generowało skromne - jak na dzisiejsze czasy - trzysta sześćdziesiąt koni mechanicznych, by po liftingu dobić do pełnych pięciuset. Ktoś jednak z inżynierów oraz kadry kierowniczej w Offenbach stwierdził, że to jednak zbyt mało i sześciolitrowe V12 sprawdzi się znaczenie lepiej. W ten sposób przekroczono magiczną barierę sześciuset koni mechanicznych, rewir który Porsche 911 przekroczyło dopiero kilka lat później, i moment obrotowy sięgający tysiąca niutonometrów, który został elektronicznie ograniczony by nie zmielić pięciobiegowej automatycznej skrzyni biegów 5G-Tronic.

Obserwator pozytywów: Migacze
- biznes - pracoholizm - otwartość

[czas wolny]