Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ





caravaning

Kamper o mocy 200 koni mechanicznych



Kamper o mocy 200 koni mechanicznych

Spośród wielu nowości na sezon 2009, firma Rimor Autocaravans przygotowała model SuperBig. Wykorzystując podwozie z najnowszym silnikiem koncernu Forda stworzyła kamper dla bardziej wymagających kierowców.

Ford skontruował zupełnie nową, pięciocylindrową jednostkę napędową, zbudowaną w technologi Duratorq TDCi z układem wtryskowym Common Rail. Ten 3,2-litrowy silnik zasilany olejem napędowym osiąga maksymalną moc 200 KM, zaś moment obrotowy sięga 470 Nm i jest utrzymywany w szerokim zakresie prędkości obrotowych - od 1700 obr/min do 2500 obr/min. Podobnie jak w przypadku innych silników w Fordzie Transit, spełnia on wymogi europejskiej normy emisji spalin Euro IV. Nowy silnik połączono z unowocześnioną 6-stopniową manualną skrzynią biegów Durashift. Dzięki zastosowaniu nowego koła zamachowego o podwójnej masie i sprzęgła, dostosowanych do wyższego momentu obrotowego nowego silnika, wytrzymałość nowej skrzyni biegów została specjalnie dostosowana do wymogów pojazdów o nieco większej masie i gabarytach. Uzyskano również znaczną poprawę ogólnej jakości jazdy, szczególnie na długich i górzystych trasach. Poza tym zwiększyły się możliwości holownicze. Innymi słowy, nowym Rimorem jeździ się jak samochodem osobowym, a zużycie paliwa jest mniejsze niż w wersji z silnikiem 140KM.

Podwozie
W nowym SuperBig'u z podwoziem Transita wprowadzono również serię dodatkowych modyfikacji w celu zgrania nowego silnika z pojazdem. Zmiany te obejmują nową belkę zderzaka, nowe
osłony cieplne, zmodyfikowany panel z otworem na kratę wlotu powietrza o nowej konstrukcji, zmodyfikowany wlot powietrza z dodatkowymi żłobieniami, które poprawiają niwelują drgania i wreszcie nowy układ wydechowy i nowy układ chłodzenia.

Zawieszenie
Również zawieszenie dostrojono odpowiednio do rozmieszczenia ciężaru nowego silnika. Dalszy wpływ na uzyskanie najlepszej możliwej charakterystyki dźwięku i tłumienia drgań miało dostrojenie elementów mocowania. Zmniejszenie poziomu drgań przenoszonych po tzw. "ścieżkach przenoszenia hałasu" przyczynia się do powstania jakości jazdy typowej dla samochodów osobowych.

Część mieszkalna
Znajdziemy tu lodówkę Dometic o pojemności 141 l, wykonaną z drewna łazienkę z oddzielną kabiną prysznicową, wysięgnik pod telewizor LCD i instalację elektryczną pod antenę satelitarną. Nowością jest montowana nieodpłatnie, elektrycznie regulowana noga stołu, panel kontrolny LCD i tapicerka z ekologicznej skóry. Rimor dla swoich klientów dodaje także seryjnie radio z odtwarzaczem CD/Mp3.

Jak zamówić?
U polskiego importera tej marki, w warszawskiej siedzibie firmy Camp&Travel. Pierwsze auta z linii produkcyjnej zjadą na początku lutego tego roku. Więcej informacji znajdziecie Państwo na stronie internetowej www.rimor.pl

Kamper o mocy 200 koni mechanicznych














Numer 12 [15.02 - 15.03.2009]

Kamil Załęcki, Camp&Travel




POBIERZ NUMER




Warte uwagi