Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta
Testy Tech Historia Prawo Felietony Cennik SZUKAJ





tuning

Szymon Shymek Hertel - Renault Clio



Szymon Shymek Hertel - Renault Clio

Widzowie TVN Turbo, a konkretnie programu "Operacja Tuning", samochód ten mieli okazje oglądać podczas jednego z wakacyjnych odcinków tego programu. Tym razem Clio pojawia się szerzej na naszych łamach, a opowie nam o nim jego właściciel - Shymek. Opowiedz na początek jak doszło do zakupu tego samochodu i dlaczego wybór padł właśnie na Renualt Clio?

Wybór Clio był całkowicie przypadkowy. Poszukiwania auta zaczęły się od Fiata Grande Punto - niestety nie było akurat interesującej mnie wersji a i dealer nie chciał
Reklama
udzielić zadowalającego rabatu :) Kolejnym autem które mnie zainteresowało była nowa Corsa - tu niestety czas oczekiwania ponad 3 miesiące pogrzebał szanse tego autka na starcie. Tak trafiłem do dealera Renault gdzie Clio było dostępne od ręki w wystarczającym (jak na tamten czas wyposażeniu) i ciekawym kolorze - lakier z efektem specjalnym. W sumie jestem bardzo zadowolony z wyboru ponieważ Clio jest bardzo ciekawym autkiem.

Samochód ma za sobą całkiem ciekawą drogę modyfikacji, zacznijmy od tych które pojawiły się pod kątem stylistycznym...
Wszystko zaczęło się od przyciemnienia szybek i zakupu felg 15" Dezent V-Dark po około roku użytkowania. Po jakimś czasie trafiłem w internecie na aukcję znanej firmy Carzone Specials - dostosowała, polakierowała oraz zamontowała ona komplet ospojlerowania do autka (dokładka zderzaka z przodu i z tyłu, oraz progi boczne). Zestaw prezentuje się delikatnie i podkreśla tylko sportowy wygląd auta z czego jestem bardzo zadowolony. To pociągnęło za sobą wszystkie kolejne zmiany. Dalsze przeszukiwania internetu wykazały że bardzo trudno dostać części do Clio, ale udało mi się znaleźć nakładki na klamki z polerowanej stali. Kolejną modyfikacją było zamontowanie końcówki wydechu Ulter Sport N2-90RS robionej na zamówienie. W takim stanie Clio dojeździło końca roku 2007. Nowy rok to kolejne zmiany w wyglądzie. Na pierwszy ogień poszedł spojler dachowy na wzór daszka Renault Sport. Sezon letni wymusił na mnie także wymianę ogumienia a to wiązało się z zakupem nowych felg. Obecnie są to 17-to calowe DOTZy Shuriken z oponkami Goodyear F1 Eagle 205/40. Komplet DEZENTów pozostał w garażu z oponkami zimowymi.. Jako że "szpary" w nadkolach były zbyt rzucające się w oczy autko zostało obniżone sprężynami Eibacha i siadło około 4 cm. Myślałem że na tym moje zmiany stylistyczne się skończą, ale w czeluściach zagranicznych aukcji internetowych trafiłem na lampy przednie - z pomocą kolegi G-Boya z Klubu Renault dotarły do mnie Angels Eyes Black. Parę dni później juz w polskiej ofercie zakupiłem diodowe lampki w dymionych kloszach na tył i także one są już na pokładzie.

Kolejne zmiany pojawiły się również wewnątrz samochodu...
Modyfikacje wnętrza na początku wyglądały skromnie. Pierwszą zmianą były chromowane klamki wykręcone z lepszej wersji wyposażeniowej. Z pomocą forum Klubu Renault Clio polakierowałem plastiki kokpitu i część gałki skrzyni biegów co rozjaśniło wnętrze i nadało sportowego wyglądu. Udało mi się także zorganizować klubową akcję zakupu nakładek progowych, które są mojego projektu. Razem z nakładkami progowymi została zamontowana podstopnica oraz nakładki na pedały robione na wzór tych z Megane R26 F1. Wymianie uległy także zegary - teraz zamontowane są z wersji Extreme w których wymieniłem tarcze na białe. W podsufitce znalazła się nowa lampka, z tyłu uchwyty nad głowami pasażerów, a na tylnej półce stalowa nakładka z logo Clio wykonana przez znajomego. Jedną z ostatnich modyfikacji wnętrza był zakup oraz samodzielny montaż kompletu foteli oraz boczków drzwi z Renault Clio Sport. Podpięcie foteli nie stanowiło problemu aczkolwiek problemy pojawiły się przy instalacji przycisków elektrycznych szyb. Jakoś sobie z tym poradziłem, co można zaobserwować na zdjęciach samochodu. Ostatnią zmianą wnętrza są lakierowane kratki wlotów powietrza

Czy pod kątem mechanicznym również pojawiły się jakieś dodatkowe modyfikacje?
W silniku niestety zmieniony jest tylko dolot ze sportowym, stożkowym filtrem powietrza oraz zmienione oprogramowanie komputera. Gwarancja powstrzymywała mnie przed poważniejszymi zmianami.

Warto wspomnieć również o wyróżnieniach i nagrodach, którymi do tej pory może poszczycić się samochód...
Na pewno największym wyróżnieniem dla mnie był udział w nagraniu dla telewizji TVN Turbo. Cenię także wyróżnienie
Reklama

przyznane przez Klub Renault za najładniejsze autko zlotu w Bachotku 2008. Tam też drugą nagrodą było wyróżnienie dla najmłodszego Renault. Biorę udział także w rajdach turystycznych. W organizowanym przez klub Citroena Pomorze zająłem 4 miejsce, a w kolejny organizowany przez Klub Renault Oddział 3miasto ukończyłem na 3cim miejscu w klasyfikacji. Clio prezentowane było również w konkursie NFS ProStreet Car na VW Manii 2008 gdzie zajęło 5 miejsce oraz w kwalifikacjach Wojny Północ-Południe. Myślę że inne "zaszczyty" przyjdą z czasem ;)

Czy w najbliższej przyszłości planujesz dalsze modyfikacje Clio?
Oczywiście! W aucie ciągle coś zmieniam... Aktualnie montuję słupek pod dodatkowe zegary i wskaźniki, które w przyszłości pomogą mi użytkować auto. Planowana także, o ile finanse pozwolą jest przyszłościowo rozbudowa systemu car audio. W sumie do tej pory moim głównym ograniczeniem była gwarancja na samochód, a w mojej głowie zrodził się dość ekstremalny pomysł wymiany jednostki napędowej, układu przeniesienia napędu, zawieszenia i skrzyni biegów z Renault Megane 2,0T. Prace nad SWAPEM już trwają więc niedługo i tym będe mógł się pochwalić... Obecnie trwaja także prace nad lekką zmianą stylistyki zewnętrznej. Mianowicie maska silnika zostanie wykonana z tworzywa i pokryta karbonem. Korzystając z okazji chciałbym również wszystkich sympatyków i właścicieli aut spod znaku rombu zaprosić do klubów w których uczestniczę, oraz zaprosić na zloty przez nie organizowane: Ogólnopolskiego Klub Renault tzw. PIKUR - www.klubrenault.pl (najbliższy Ogólnopolski Zlot Klubu Renault odbędzie się w dniach 22-24 maja 2009 w Borkach) oraz Klub Renault Clio - www.krc.cn.pl. Na forach tychże klubów można znaleźć wiele pożytecznych informacji dotyczących użytkowania autka marki Renault a także poznać innych przesympatycznych użytkowników ;)

Szymon Shymek Hertel - Renault Clio




Reklama



Reklama










Numer 10 [15.12.2008 - 15.01.2009]

Rozmawiał: Karol Jaszewski



POBIERZ NUMER




Warte uwagi