Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych,
zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj.
We włoskiej miejscowości Poggibonsi, otoczonej wspaniałymi winnicami, rozciągniętymi na wzgórzach Toskanii znajduje się fabryka Rimora. Jak produkuje się w niej kampery?
Gotowe podwozia Fiata, Forda lub Mercedesa wyposażone w szoferkę, ramę auta z zawieszeniem i kompletnym układem jezdnym czekają na rozpoczęcie procesu zabudowy. Podwozie l
trafia na linię produkcyjną. Auta przesuwane są na kolejne stanowiska gdzie „ubierane” są w meble, urządzenia sanitarne, elektrykę a na samym końcu w ściany i dach. Pierwszym etapem jest przymocowanie podłogi do ramy auta. Jeśli jest to samochód z garażem, to potrzebny będzie także jego aluminiowy stelaż w tylnej części pojazdu. Wzmocni to całą konstrukcję i zapewni odpowiednią ładowność. Kiedy z podłogi zaczynają wyrastać laminatowe nadkola to znak, że przyszedł etap na bardziej skomplikowane prace.
Wyposażenie wnętrza i instalacje
Rozprowadzane są wiązki elektryczne i wszelkie układy hydrauliczne zabudowy. W zależności od modelu danej linii kampera, pracownicy fabryki korzystają z gotowych schematów, które wykluczają jakiekolwiek błędy produkcyjne. Na jednym stanowisku z podłogi wyrastają jak na drożdżach ścianki działowe i wcześniej przygotowane meble. Gotowe moduły prysznicowe i kuchenne wstawiane są w meble od strony tylnych ścian, których przecież jeszcze nie ma. Następne stanowisko należy do Trumy. Tu wstawia się wszystkie kanały grzewcze i wyloty powietrza, a na końcu urządzenie ogrzewające powietrze i wodę.
Kiedy już wszystko zostanie podłączone i wstępnie przetestowane, w miejscach niewidocznych od środka auta, rozciągana jest pajęczyna przewodów, zbiegających się u samej góry auta,
gdzie znajduje się panel kontrolny sterujący oświetleniem, pompą wody i całą instalacją elektryczną. Z niego będziemy mogli odczytać stan naładowania akumulatorów i poziomu wody w obu zbiornikach. Panel pokaże nam także, który bezpiecznik może być uszkodzony lub dowiemy się, która jest godzina.
Obudowa
Kiedy wszystko w środku jest już gotowe zaczyna się montaż ścian zewnętrznych, wyposażane są już w okna, drzwi, wyloty ogrzewania czy nawet ozdobne naklejki. Ściany są przyklejane i przykręcane od zewnątrz. Wszystko musi być zrobione starannie i dokładnie. Kiedy ściany już są przytwierdzone do auta, zakłada się dach. Wszystko łączy się okuciami z aluminium, które przed przykręceniem są odtłuszczane oraz uszczelniane.
Na ostatnim stanowisku linii produkcyjnej z wielką wprawą w okucia wciskana jest kedra, czyli gumowa uszczelka zabezpieczająca dodatkowo łączenia i wkręty.
Z hali głównej auta wędrują do hali wykończeniowej, gdzie przykręca się zderzaki, listwy boczne, zakłada obrysówki (czyli narożne elementy oświetleniowe) i detale ozdobne alkowy oraz dachu.
Testy i prace wykończeniowe
Po wyschnięciu wszystkich łączeń kampery wędrują do miejsca kontroli jakości, gdzie są testowane i sprawdzana jest szczelność ich zabudowy. Wszystkie łączenia od zewnątrz polewane są wodą, a w środku mierzony jest poziom wilgotności. Jeśli jakikolwiek parametr odbiega od ściśle określonych norm, wówczas auta są odsyłane do fabryki, aby dokonać niezbędnych poprawek.