Limit prędkości w terenie zabudowanym
Dotychczas różnił się w zależności od pory dnia. W godzinach od 5 do 23 po wspomnianym obszarze
mogliśmy się poruszać się z prędkością nie wyższą niż 50 km/h, natomiast w godzinach od 23 do 5 nie wolno było przekraczać 60 km/h. Teraz natomiast zostało to ujednolicone i przez 24 godziny na dobę dopuszczalna prędkość w terenie zabudowanym wynosi 50 km/h (oczywiście, jeżeli ustawione znaki nie stanowią inaczej).
Odległość od poprzedzającego samochodu na drogach szybkiego ruchu
Do tej pory nie była dokładnie określona, chociaż przepisy mówiły, że należy zachować taką odległość, która pozwoli uniknąć kolizji w razie nagłego hamowania pojazdu jadącego przed nami. Nowe uregulowania są znacznie bardziej precyzyjne i nakładają obowiązek poruszania się za poprzedzającym autem w odległości nie mniejszej niż połowa prędkości jazdy wyrażona w metrach. Innymi słowy, jeżeli jedziemy autostradą z prędkością 140 km/h, to nasz odstęp od pojazdu przed nami powinien
wynosić co najmniej 70 metrów. Wyjątkiem jest manewr wyprzedzania – w takiej sytuacji nie musimy stosować się do powyższego przepisu, ale nie zwalnia to nas z zachowania ostrożności i rozsądku.
Pierwszeństwo pieszych na przejściach
Jak dotąd, kierowca pojazdu miał obowiązek zachowania szczególnej ostrożności i ustąpienia pierwszeństwa pieszemu, który znajdował się na przejściu dla pieszych. Obecnie przepis ten został rozszerzony i tym samym kierowca musi ustąpić pierwszeństwa pieszemu nie tylko będącemu już na przejściu, ale także wchodzącemu na nie. Uregulowania nie precyzują jednak, w jakiej odległości musi być pieszy od przejścia, aby można było uznać, że na owo przejście wchodzi. Warto także dodać, że w przeciwieństwie do samochodów tramwaje nadal mają pierwszeństwo przed pieszymi mającymi zamiar przejść przez torowisko.
Nowelizacja przepisów wiąże się także z pewnymi obowiązkami nałożonymi na pieszych, którzy podczas wchodzenia i przechodzenia przez jezdnię lub torowisko nie będą mogli korzystać z telefonu bądź innych urządzeń ograniczających możliwość obserwacji tego, co dzieje się dookoła.