Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ





prezentacja

Całkowicie nowa Honda Accord Tourer



Całkowicie nowa Honda Accord Tourer

Powstała z myślą o współzawodnictwie z uznanymi markami premium z segmentu D. Kusi atrakcyjnym, sportowym stylem, precyzyjnym dopracowaniem szczegółów, unikalnym pakietem systemów poprawiających bezpieczeństwo jazdy, łącząc przy tym emocje dynamicznej jazdy z troską o środowisko a to dzięki silnikom, które już dzisiaj spełniają wymogi normy czystości spalin Euro 5; dodano także dynamiki i ekspresji, zachowując uniwersalny i praktyczny charakter nadwozia typu kombi.

Samochód jest teraz zauważalnie szerszy i nieco niższy od poprzednika, co dodaje mu sportowego wyrazu. Ostro zarysowane linie nadwozia z wyrazistymi muskularnymi błotnikami czynią Accorda bardziej oryginalnym, przekonującym i solidnym. Charakterystyczny przód samochodu jest jednocześnie elegancki i atletyczny. W całkowicie nowej gamie modelu Accord dostępne będą jedne z pierwszych silników na świecie spełniających normę emisji spalin Euro 5, która wejdzie w życie dopiero we wrześniu 2009 roku. Znakomita wydajność ekologiczna nie została bynajmniej osiągnięta kosztem przyjemności z jazdy. Większa oszczędność paliwa idzie w tym przypadku w parze z lepszymi osiągami i większą wszechstronnością. Debiutujący wraz z nowym Accordem silnik wysokoprężny drugiej generacji produkcji Hondy jest godnym następcą powszechnie chwalonego i nagradzanego silnika i-CTDi. Nowy diesel wyżej ustawia poprzeczkę potencjalnym konkurentom, za sprawą zaawansowanych technologii wykorzystanych przy jego budowie. Dzięki temu silnikowi nowy Accord może się pochwalić rzadkim połączeniem dynamiki i osiągów z przyjazną środowisku czystością spalin. Podobnie jak jego poprzednik, silnik i-DTEC charakteryzuje się zwartą budową, niską masą, jest cichy oraz posiada wysoką kulturę pracy. Zastosowano w nim najnowszą generację wielostopniowych wtryskiwaczy piezoelektrycznych, bardziej efektywną recyrkulację spalin oraz filtr cząstek stałych. Jednocześnie podwyższono moc maksymalną i maksymalny moment obrotowy silnika, umożliwiając mu dostarczanie bardziej sportowych emocji. Jednostka rozwija moc 150 KM / 110 kW przy 4000 obr./min. oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 2000 obr./min. Popra-wa elastyczności silnika zaowocowała lepszymi parametrami trakcyjnymi samochodu: przyspieszenie 0-100 km/h wynosi 9,8 sekund, przy czym obniżono średnie zużycie paliwa do 5,7 l/100 km, co przekłada się na emisję CO2 na poziomie 150 g/km. 2-litrowa jednostka i-VTEC osiąga podobną moc jak poprzednik 156 KM przy 6300 obr./min. jest jednak bardziej oszczędna. W cyklu mieszanym zużycie paliwa wynosi 7,2 l/100 km, w porównaniu z 7,7 l/100km dla poprzedniej generacji Accorda w wersji sedan. Kluczowe zmiany technologiczne objęły zwiększenie średnicy zaworów dolotowych, zoptymalizowanie skoku i czasu otwarcia zaworów oraz poprawę parametrów układów - dolotowego i wydechowego. Silnik o pojemności 2,4-litra jest teraz mocniejszy: osiąga 201 KM przy 7000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 234 Nm przy 4500 obr./min. wcześniej 190 KM i 223 Nm. Po-prawę charakterystyki silnika uzyskano obniżając jednocześnie zużycie paliwa, które wynosi obecnie 8,8 l/100km. Lepsze parametry osiągnięto dzięki zwiększeniu stopnia sprężania z 10.5 do 11.0:1, powiększeniu średnicy zaworów, udoskonaleniu czasów ich otwarcia i zredukowaniu ciśnienia w układzie wydechowym. Wszystkie silniki Accorda standardowo współpracują z 6-biegową ręczną skrzynią biegów. Dla silników benzynowych przewidziano opcję w postaci 5-biegowej przekładni automatycznej. Modele z ręczną przekładnią wyposażono w świetlną sygnalizację sugerującą kierowcy zmianę przełożenia (Shift Indicator Light SIL).

W momencie, w którym należałoby zmienić bieg na wyższy, wewnątrz obrotomierza zapali się napis „UP”. Jeśli wskazana jest redukcja biegu, na tarczy obrotomierza
pojawi się napis „DOWN”. SIL został zaprogramowany dla poprawienia ekonomiki jazdy, więc postępowanie zgodnie z sugestiami tego układu pozwala obniżyć zużycie paliwa nawet o 5%. Automatyczna skrzynia biegów sterowana jest przesuwaną w linii prostej dźwignią pracującą w schemacie „P R N D S”, bądź dźwigienkami umieszczonymi przy kole kierownicy, które w trybie pracy „S” umożliwiają sekwencyjną zmianę biegów i utrzymywanie wybranego biegu, jeśli życzy sobie tego kierowca.

Entuzjaści jazdy samochodem docenią także zwinność nowego Accorda. Niższy środek ciężkości, większy rozstaw kół, całkowicie nowe zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z przodu, układem wielowahaczowym z tyłu i progresywnymi amortyzatorami oraz większa sztywność nadwozia powodują, iż Accord jeszcze precyzyjniej wypełnia polecenia kierowcy. Prowadzenie jest pewniejsze, a przechyły nadwozia dużo mniejsze.

Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego zależne od prędkości jest elementem wyposażenia standardowego wszystkich wersji Accorda. Szybko reagujący układ o budowie osiowej z bezszczotkowym silnikiem elektrycznym dużej mocy, zapewnia znakomite wyczucie drogi przy większych prędkościach, co przekłada się na stabilne i pewne prowadzenie samochodu. Zastosowano szybsze przełożenie układu, optymalnie zestrojone z nową, bardziej sportową charakterystyką podwozia Accorda.

Uzupełnieniem licznych elementów zwiększających bezpieczeństwo pasywne jest pełna gama systemów, takich jak system kontroli stabilności jazdy VSA (Vehicle Stability Assist). Stanowi on część wyposażenia standardowego i zapewnia kontrolę nad pojazdem podczas wchodzenia w zakręt, przyspieszania lub gwałtownych manewrów, przyhamowując prawe bądź lewe koła i odpowiednio dostosowując moment napędowy.

W nowym Accordzie znajdziemy też innowacyjny system łączący działania systemu kontroli stabilności jazdy (Vehicle Stability Assist - VSA) i elektrycznego wspomagania układu kierowniczego (Electric Power Steering EPS). Połączenie systemów pozwoliło na skorzystanie z informacji o nie-stabilności toru jazdy przekazywanych przez VSA i zasugerowanie kierowcy, w którą stronę należy skręcać, by utrzymać pożądany tor jazdy. Zadaniem systemu jest jedynie wywoła-nie intuicyjnej reakcji kierowcy, pozwalającej utrzymać samochód pod kontrolą, tak na zakręcie, jak i w czasie hamowania. Zaawansowany system wspomagający jazdę (Advanced Driving Assist System ADAS) dostępny jako opcja . Dostępny na zamówienie w wersjach Executive 2.2 i-DTEC oraz 2.4 i-VTEC system wspomagający jazdę (ADAS) jest zestawem trzech współpracujących ze sobą ultranowoczesnych systemów, radykalnie podnoszących bezpieczeństwo czynne Accorda. Pierwszy z nich, to system utrzymywania na pasie ruchu (Lane Keeping Assist System - LKAS), który za pomocą kamery jest w stanie wykryć odchylenia od oczekiwanego toru jazdy i w razie potrzeby korygować je, wymuszając odpowiednie działanie silnika wspomagania układu kierowniczego, poprawiając w ten sposób drobne błędy kierowcy, a tym samym bezpieczeństwo jazdy. Korzystający z radaru milimetrowego tempomat adaptacyjny (Adaptive Cruise Control - ACC) potrafi utrzymy-wać odpowiednią do prędkości bezpieczną odległość od poprzedzającego samochodu, co również przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa, czyniąc przy tym prowadzenie samochodu mniej męczącym i przyjemniejszym. Z tego samego radaru korzysta system ograniczający skutki kolizji (Collision Mitigation Brake System - CMBS). Monitoruje on nieustannie odległość od poprzedzajcego samochodu i ostrzega kierowcę, gdy odległość ta zaczyna niebezpiecznie maleć. Jeśli kolizja staje się nieuchronna, system może złagodzić jej skutki. Systemy te stanowią uzupełnienie licznych elementów bezpieczeństwa biernego spotykanych w Accordzie. Samochód we wszystkich wersjach wyposaż ony jest w przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia, dwustopniowe poduszki powietrzne, poduszki boczne dla kierowcy i pasażera przedniego fotela, kurtyny powietrzne pełnej długości, mocowania ISOFIX oraz punkty kotwiczenia fotelików dziecięcych. Nie zapomniano także o aktywnych zagłówkach foteli przednich - w przypadku uderzenia w tył samochodu kierowca (lub pasażer) wciskany jest w fotel, oddziałując na umieszczoną tam sztywną płytę, która połączona została z zagłówkiem tak, by wypychać go do przodu, ograniczając odchylenie głowy i obciążenie kręgów szyjnych w czasie zderzenia. Struktura nadwozia zaprojektowana w technice zaawansowanej kompatybilności pojazdów (Advanced Compatibility Engineering ACE). Technika zaawansowanej kompatybilności pojazdów (ACE) stosowana przy konstruo-waniu nadwozi nowych modeli Hondy zapewnia znaczącą poprawę bezpieczeństwa biernego pasażerów w czasie różnego typu kolizji drogowych wykraczających swoją złożonością poza sytuacje symulowane w testach zderzeniowych. Wielokątna struktura przedniej części nadwozia ma za zadanie zapobiec deformacji przestrzeni pasażerskiej poprzez kontrolowane rozpraszanie energii ewentualnego zderzenia na przystosowane do jej zaabsorbowania elementy. Jest to szczególnie istotne w przypadku czołowego zderzenia pojazdów o różnych wysokościach, masach i sztywnościach nadwozi. By uzyskać maksymalne zabezpieczenie podróżnych przed skutkami zderzeń bocznych, konstruktorzy Accorda zwiększyli przekroje elementów absorbujących energię zderzeń bocznych i wykonali je ze starannie dobranych materiałów, dzięki czemu uzyskali wysoką sztywność i wytrzymałość struktury nadwozia w najważniejszych dla bezpieczeństwa miejscach, bez niepotrzebnego zwiększania masy.

Ekskluzywne wnętrze z precyzyjnie dobranymi materiałami o doskonałym wykończeniu i wysokiej jakości montażu. Projekt wnętrza jest odzwierciedleniem sportowego ducha samochodu. Deska

rozdzielcza została ukształtowana tak, by kierowcy i pasażerowi zapewnić poczucie przebywania w ich własnej, przyjaznej i komfortowej przestrzeni. Przestrzeń tę jasno definiują wyraziste metaliczne listwy przebiegające kokpit od krawędzi drzwi i podążające w dół wzdłuż osłony konsoli centralnej. Stylowe fotele przednie, oprócz powiększonych oparć, otrzymały nową strukturę wewnętrzną siedzisk, służącą lepszemu tłumieniu drgań i wstrząsów.

Czarne, sportowe, trójramienne koło kierownicy zawiera elementy sterowania systemem audio, tempomatem i zestawem głośnomówiącym. Kierownica posiada regulację głębokości i pochylenia, powiększoną o 10O w stosunku do poprzedniego modelu. Nowy Accord posiada równomiernie, miękko podświetlone wskaźniki, a wewnątrz prędkościomierza znalazł się wyświetlacz wielofunkcyjny, sterowany przełącznikami umieszczonymi wewnątrz koła kierownicy. Przestrzeń wygospodarowana na schowki obejmuje: dwie boczne kieszenie w konsoli centralnej, zamykany pojemnik obok kolumny kierownicy, duże kieszenie w drzwiach, w których zmieszczą się butelki i mapy, uchwyty na butelki w tylnych panelach drzwiowych oraz duży schowek w konsoli centralnej. Obszerny schowek przed pasażerem ma osobną pokrywę i jest podzielony na kilka mniejszych przedziałów, idealnie przystosowanych do transportu mniejszych przedmiotów i instrukcji obsługi pojazdu. Pokrywa centralnego schowka jest jednocześnie podłokietnikiem, który można wysunąć na odległość do 89 milimetrów. W konsoli centralnej znajdują się również dwa uchwyty na napoje, a pasażerowie tylnych siedzeń mają dostęp do dwóch kolejnych uchwytów umieszczonych w centralnym podłokietniku.

Hondę Accord zaopatrzono w elektrycznie sterowane otwieranie szyb bocznych z przodu i z tyłu, przy czym szyby drzwi przednich mogą być opuszczane i podnoszone automatycznie, bez konieczności przytrzymywania przycis-ku. Okna zaopatrzono też w system zapobiegający przycięciu. Wersje Sport i Executive posiadają automatyczne sterowanie światłami i wycieraczkami, dwustrefową elektronicznie sterowaną klimatyzację, która w wyższych wersjach wyposażeniowych posiada wyloty powietrza dla pasażerów tylnej kanapy, a także połączenie ze schowkiem na obudowie tunelu centralnego, umożliwiające schładzanie lub ogrzewa-nie umieszczonych tam napojów. W wersji podstawowej Accord wyposażony jest w system audio z radiem, odtwarzaczem płyt CD, czterokanałowym wzmacniaczem o mocy 30W oraz w sześć głośników. W lepiej wyposażonych wersjach znalazł się system audio premium ze zmieniarką na 6 płyt CD umieszczoną w konsoli centralnej, osobnym ośmiokanałowym wzmacniaczem o mocy 8x45W współpracują-cym z 10 głośnikami. Dla iPodów, poczynając od piątej generacji, przewidziano złącze USB umieszczone w schowku na konsoli centralnej, gdzie znalazło się również wejście „jack” dla urządzeń zewnętrznych, a także gniazdo zasilania. Za-awansowany system nawigacji satelitarnej jest wyposażeniem standardowym wersji Executive i wyposażeniem opcjonalnym wszystkich pozostałych wersji samochodu. Nawigacja korzysta z ekranu o przekątnej 8 cali, systemu TMC i systemu rozpoznawania mowy w pięciu językach (angielski, francuski, niemiecki, włoski, hiszpański). Najważniejsze jednak, że na elektronicznych mapach znalazły się po raz pierwszy kraje naszego regionu: Polska, Słowacja, Węgry i Czechy. Pojemność bagażnika mierzona do wysokości rolety i do poziomu oparć wynosi 406 litrów (VDA), co jest jednym z lepszych wyników wśród samochodów określanych jako „sport wagon”. Przy konstruowaniu Tourera nacisk położono na praktyczne zastosowania przestrzeni bagażowej wymagane przez typowych nabywców tego samochodu, stąd przystosowanie bagażnika do przewozu czterech 46-calowych toreb z kijami golfowymi lub czterech dużych walizek, a po złożeniu oparcia tylnej kanapy, do przewozu roweru górskiego bez konieczności demontażu kół. Dostęp do powiększonej przestrzeni bagażowej Tourera zapewnia system składania kanapy tylnej jednym ruchem, w wyniku czego otrzymujemy niemal płaską przestrzeń ładunkową z gładkimi bokami, pozbawionymi elementów utrudniających załadunek. Umieszczona w tylnej części bagażnika dodatkowa przestrzeń o głębokości 250 mm dodaje Tourerowi 53 litry pojemności bagażowej. Po bokach bagażnika znalazły się dwa mniejsze, zamykane pokrywami schowki. Niezmiernie praktyczna, obszerna roleta bagażnika zawiera duży, łatwy w użyciu uchwyt oraz sporej wielkości prowadnice, dzięki którym cała roleta może zostać szybko zwinięta. Podobnie jak w poprzednim modelu, w nowej Hondzie Accord Tourer dostępny jest system elektrycznego sterowania klapą bagażnika, który może zostać aktywowany za pomocą kluczyka lub przycisku umieszczonego w dolnej krawędzi klapy bagażnika.

Całkowicie nowa Honda Accord Tourer Całkowicie nowa Honda Accord Tourer Całkowicie nowa Honda Accord Tourer Całkowicie nowa Honda Accord Tourer














Lipiec 2008

źródło: Honda Poland




Warte uwagi