Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych,
zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj.
Xblitz V4 Professional - Czy to nowa epoka urządzeń trzy w jednym?
Jaki jest sposób, aby test produktu był jak najmniej subiektywny? Danie go kilku osobom do przetestowania i zebranie ich opinii na jego temat. Tak też uczyniliśmy tym razem.
Zrzut z filmu zapisanego przez obie kamery V4 Professional
Zrzut z filmu zapisanego przez przednią kamerę V4 Professional
Zrzut z aplikacji do zarządzania V4 Professional
KONIEC GALERII
Zapoznanie
Producent zrobił naprawdę dużo, aby V4 Professional nie dało się pomylić z żadnym innym wideorejestratorem, wydaje się nawet, iż znaczna jego część została wymyślona od nowa. Nie chodzi tutaj o zastosowane materiały, które są solidne, ale nie mają w sobie pierwiastka, który wywołałby efekt wow lub skłoniłby człowieka do chęci przytulenia się do nich. Jednostka centralna posiada cylindryczny kształt i umieszczana jest w specjalnie do tego celu skonstruowanym uchwycie. To ciekawe rozwiązanie pozwalające na szybkie zabranie jej z kabiny pojazdu. Gniazdo na kartę pamięci micro SD producent sprytnie schował. Znajduje się ono w centralnej części wideorejestratora pomiędzy kratownicą, która w urządzeniach emitujących dużą ilość ciepła, pozwala na jego odprowadzanie. Uchwyt montuje się na szybie za pośrednictwem taśmy dwustronnej. Niestety, posiada on regulację tylko w płaszczyźnie pionowej, co w połączeniu ze sposobem montażu
determinuje daleko posuniętą precyzję już za pierwszym razem. W innym przypadku rejestrowany obraz będzie przekręcony. Teoretycznie wyświetlacz rejestratora powinien znacznie ułatwić tą operację. Jednak to tylko teoria, bo w praktyce na niewiele się przyda. Powodem jest jego rozmiar wynoszący 1,5 cala, czyli mniej niż tarcza niejednego zegarka na rękę.
Montaż
W montażu, nie tylko jednostki głównej, ale również kamery tylnej, wydatnie przydaje się aplikacja, z którą współpracuje Xblitz V4 Professional, gdyż jedną z jej funkcji jest przekaz obrazu na żywo. Jednak aby znaleźć informację o niej, a konkretnie kod QR do jej pobrania, należy być czujnym, ponieważ znajduje się on tylko w jednym miejscu: na pudełku wideorejestratora. Według Google Play aplikacja DashGo (tak się nazywa) powinna zajmować na smartfonie lekko ponad 88 Mb, tymczasem okazało się, iż potrzebuje prawie dwa razy więcej pamięci, a konkretnie 173 Mb. Aby sparować ją z Xblitz V4 Professional potrzebne jest wyszukanie wideorejestratora na liście urządzeń wi fi oraz wpisanie hasła, my je znaleźliśmy na 9 stronie instrukcji obsługi. Połączenie pomiędzy smartfonem a wideorejestratorem jest stabilne, jednak konieczne jest każdorazowe wywoływanie go, gdyż nie łączą się one automatycznie po włączeniu zapłonu w samochodzie. Menu aplikacji jest czytelne, pozwala na ustawienie V4 Professional „pod siebie” i - co ważne - w języku polskim.
Tylna kamera najprawdopodobniej jest wodoszczelna. Najprawdopodobniej, gdyż pomimo wytężonych poszukiwań, nigdzie nie udało nam się potwierdzić tej informacji. Nasze przypuszczenia oparliśmy jedynie na sposobie jej montażu, do którego służą
dwie śrubki (znajdują się w pudełku) oraz taśma dwustronna. Doszliśmy zatem do wniosku, iż do montażu na zewnątrz pojazdu służą śrubki, a na tylnej szybie taśma. Tym samym po raz pierwszy mieliśmy kontakt z kamerą wewnętrzno-zewnętrzną. Dla bezpieczeństwa zdecydowaliśmy się na montaż kamery wewnątrz pojazdu za pośrednictwem taśmy dwustronnej. Uwydatniło to jej dwie niedoskonałości: zastosowany na taśmie klej jest zbyt słaby (nierówności drogowe potrafią zmienić położenie kamery, a nawet spowodować jej odpadnięcie od szyby) oraz zakres jej regulacji nie daje pełnego komfortu co do jej ustawienia (jest zbyt mały).
W codziennej obsłudze V4 Professional jest przyjazne. Posiada kilka fizycznych przycisków, które znacznie ułatwiają szybki dostęp do funkcji (działających sprawnie), takich jak na przykład zrobienie zdjęcia czy włączenie lub wyłączenie głosu. Wytrwali, i z dobrym wzrokiem, mogą również posiłkować się wyświetlanym podglądem na wyświetlaczu rejestratora z obu kamer.
Studio nagrań
Korzystając tylko z przedniej kamery może ona nagrywać z rozdzielczością 4K i 25 fps (klatek na sekundę), jednak podpinając tylną, rozdzielczość zestawu automatycznie spada do 2,5K i 30 fps (kamera przednia) oraz fullHD i 30 fps (kamera tylna). Bez względu na rozdzielczość filmy zapisywane są jako pliki mp4. Trzyminutowy z przedniej kamery (2,5K i 30 fps) zajmuje na karcie pamięci w okolicach 310 Mb, a z tylnej ponad 210 Mb.
Zapisany przez kamery obraz cechuje wysoka jakość i duża liczba szczegółów, również w warunkach jazdy pod słońce oraz słabego oświetlenia. Odczytanie tablic rejestracyjnych nie sprawia praktycznie żadnego problemu, jednak z ekranami ledowymi (przykładowo z oznaczeniem linii na autobusach czy tramwajach) nie radzi sobie najlepiej powodując, że na nagraniu migają one jakby były migaczami. Nie ma za to problemu ze stabilnym uwiecznieniem świateł na sygnalizatorach świetlnych – nie mrugają. Zapisane filmy nie posiadają efektu rybiego oka (zakrzywionych krawędzi) i mają dobrą stabilizację.
Do wszystkiego czy do niczego
W trakcie ostatnich lat na rynek trafiały już urządzenia, które nie miały wąskiego zastosowania i przedstawiane były jako rozwiązanie wielu wyzwań. Taka próba połączenia wody z ogniem. Wydaje się, iż w przypadku V4 Professional, Xblitz udało się sprostać temu wyzwaniu. Można go traktować tylko jako kamerę przednią, korzystając z większej rozdzielczości nagrywania. Można wykorzystać obie jego kamery, tylną montując wewnątrz pojazdu lub na zewnątrz. Wszystko w zależności od potrzeb i naszego upodobania. Sprawdzi się w każdej z tych ról. Nie jest idealnie, ale nazwanie tego wideorejestratora półproduktem byłoby przesadą oraz niczym nieuzasadnioną krytyką, a nawet krytykanctwem, szczególnie w połączeniu z jego ceną (regularna oscyluje w granicach 480 PLN). Jest solidnie, przewidująco, a zapisywany przez niego obraz (z obu kamer) zachowuje sensowną czytelność. V4 Professional jest ciekawym wideorejestratorem, na którego warto zwrócić uwagę rozglądając się po półkach sklepowych.
Specyfikacja Xblitz V4 Professional:
Wyświetlacz: LCD 1,5 cala
Rozdzielczość nagrywania kamery przedniej: 4K 25 fps lub 2,5K (1440p) 30 fps (przy współpracy z kamera tylną)
Kąt widzenia: 170°
Rozdzielczość nagrywania kamery tylnej: 1080p 30 fps
Kąt widzenia: 120°
Wi fi
G-sensor
Detekcja ruchu
Tryb parkingowy
Superkondensator
Mikrofon
Głośnik
Wymiary: 118 x 45 x 53,5 mm
Waga: 95g
To nie jest reklama
Jeżeli zainteresował cię powyższy wideorejestrator, skorzystaj z poniższego linka [Xblitz V4 Professional], wpisz w koszyku kod kdk15 i kup go z 15% rabatem. Nie mamy z tego ani pieniędzy, ani uznania, jak również nie miał on żadnego wpływu na naszą opinię o rejestratorze. Czy skorzystasz z kodu zależy tylko od ciebie, my tylko nim się dzielimy i udostępniamy.
Podziel się:
Czerwiec 2024
Dziękujemy Xblitz za przekazanie wideorejestratora V4 Professional do testu.
Gwarancja niezależności testu.
Oznacza ona, iż test nie był inspirowany, sponsorowany, sprawdzany oraz korygowany w jakikolwiek sposób przez firmy czy też osoby powiązane z testowanym produktem. Nie miały one również wpływu na jego kształt oraz formę.
To nie jest reklama
Jeżeli zainteresował cię powyższy wideorejestrator, skorzystaj z poniższego linka [Xblitz V4 Professional], wpisz w koszyku kod kdk15 i kup go z 15% rabatem. Nie mamy z tego ani pieniędzy, ani uznania, jak również nie miał on żadnego wpływu na naszą opinię o rejestratorze. Czy skorzystasz z kodu zależy tylko od ciebie, my tylko nim się dzielimy i udostępniamy.
Zobacz ostatnie numery miesięcznika motoryzacyjnego: