Dla najlepszego zobrazowania, iż nie jest to wymysł na potrzeby powstania tekstu, niech posłuży rodzina znaków: B-33 „ograniczenie prędkości”, B-34 „koniec ograniczenia prędkości”, B-43 „strefa ograniczonej prędkości” oraz B-44 „koniec strefy ograniczonej prędkości”. Dla uzupełnienia przyjrzymy się bliżej również znakowi C-14 „prędkość minimalna” oraz C-15 „koniec prędkości minimalnej”.
Wizualnie, na pierwszy „rzut oka”, znak B-33 niczym nie różni się od B-43. Mają tą samą kolorystykę oraz
cyfrę wpisaną w koło. Optycznie są niemal identyczne, jedynie B-43 jest w kształcie kwadratu (B-33 koła), jakby zarządca drogi stwierdził, iż otoczenie, w którym się znajduje jest zbyt absorbujące i tym samym zadecydował, że konieczne jest większe wyróżnienie znaku z niego. To błędne myślenie, i nie taka jest rola jego kwadratowej konstrukcji. O ile znaki B-33 oraz B-43 w taki sam sposób wskazują z jaką maksymalną prędkością może poruszać się pojazd po ich minięciu, to różnica wynika na jakim obszarze powyższe ograniczenie obowiązuje. Wskazanie znaku B-33 odwołuje najbliższe skrzyżowanie lub znak B-34, a jeżeli „po drodze” umieszczone były inne ograniczenia, to również znak B-42. Natomiast znak B-43 odwołuje tylko B-44. Co istotne, na terenie obowiązywania strefy ograniczonej prędkości (B-43) również mogą zostać umieszczone znaki B-33. Wtedy należy stosować się do ich wskazań, a po ustaniu ich obowiązywania, ponownie do ograniczenia prędkości wynikającego ze znaku B-43.
Należy pamiętać, że znak B-42 „koniec zakazów” nie odwołuje ograniczeń znaku B-43 „strefa ograniczonej prędkości”. Stosuje się go na odcinkach dróg, na których obowiązuje więcej niż jeden zakaz wyrażony za pomocą znaków B-23 „zakaz zawracania”, B-25 „zakaz wyprzedzania”, B-26 „zakaz wyprzedzania przez samochody ciężarowe”, B-29 „zakaz używania
sygnałów dźwiękowych” oraz B-33 „ograniczenie prędkości”.
Co do zasady, i maksymalnie upraszczając, znaki ograniczające prędkość wpisane w kwadrat odwoływane są znakami które również wpisane są w kwadrat, a okrągłe obowiązują do najbliższego skrzyżowania lub znaku odwołującego ich wskazania.
Całkowicie odwrotne znaczenie, w stosunku do omawianej wcześniej grupy znaków, posiada znak C-14, którego obowiązywanie odwołuje C-15. Otóż wskazuje on minimalną prędkość, z którą trzeba poruszać się po jego minięciu, chyba że warunki ruchu lub bezpieczeństwo wymagają zmniejszenia prędkości. Należy jednak mieć na uwadze, że prędkość ta nie może być wyższa niż maksymalna obowiązująca na danym odcinku drogi. Często znak C-14 umieszczany jest na odcinkach, gdzie kierujący zmniejszają prędkość jazdy z przyczyn niewynikających ze stanu technicznego drogi, jak przykładowo w miejscach o dużych walorach widokowych. Równie popularny w Polsce jest jego widok na trasach szybkiego ruchu oraz autostradach Wynika to z faktu, iż wbrew powszechnej opinii, na autostradzie nie obowiązuje minimalna prędkość, a - zgodnie z przepisami - pojazd, którym na nią wjeżdżamy musi mieć techniczną możliwość osiągnięcia prędkości nie mniejszej niż 40 km/h. Dodatkowo, kierujący pojazdem - uwzględniając warunki drogowe - musi jechać z prędkością zapewniającą panowanie nad pojazdem oraz nieutrudniającą poruszania się innym pojazdom. Odchodząc od dróg szybkiego ruchu oraz autostrad teoretycznie można wyobrazić sobie sytuację, gdzie ustawiony byłby znak B-33 ograniczający prędkość do 50 km/h, a tuż za nim C-14 z umieszczoną cyfrą 40. Wtedy jedyna dozwolona i obowiązująca prędkość na powyższym odcinku byłaby w zakresie od 40 do 50 km/h. Każde jej przekroczenie - tak w górę, jak również w dół - powodowałoby złamanie przepisów. Wtedy do kompletu brakowałoby tylko patrolu Policji sprawdzającego prędkości poruszających się samochodów. Na szczęście (jeszcze?) polscy drogowcy nie wpadli na takie rozwiązania i pomysły.