Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ






Rynek

Dziwny początek MG Motor w Polsce



MG Motor w Polsce

MG Motor oficjalnie wszedł na rynek Polski. I zrobił to z przytupem, a wszystko to za sprawą ogłoszonych cen za oferowane przez siebie modele. Wszystko wydaje się być elementem przemyślanej strategii. No prawie wszystko, bo jeden z jej składników wyraźnie jest niespójny i dziwny.

Dla jednych MG Motor to marka europejska, ale obecnie europejskie posiada tylko dziedzictwo, a jej właścicielami są chińczycy, i to od 2006 roku. Wtedy to, po bankructwie firmy MG Rover Group jej właścicielem stał się chiński koncern SAIC Motor, który pod nazwą MG Motor produkuje samochody osobowe. Trzy z nich, za pośrednictwem MG Motor Polska, są oficjalnie dostępne w Polsce
i objęte siedmioma latami gwarancji oraz siedmioma latami Assistance lub do przebiegu 150 tys. km.

Elektryczny MG 4
W podstawowej wersji posiada napęd na tył, tylne niezależne zawieszenie 5-wahaczowe oraz akumulatory o pojemności 51 kWh pozwalające na przejechanie do 350 km (według WLTP). Wersja z największymi bateriami – 77 kWh – zapewni już zasięg do 520 kilometrów (WLTP). Maksymalna moc ładowania (prądem stałym) została uzależniona od wersji. Najmniejszą – 117 kW – oferuje model podstawowy, co przekłada się na 40-sto minutowy czas ładowania baterii od 10 do 80%. Największą moc – 144 kW - jest w stanie przyjąć wersja Luxury Long Range, której uzupełnienie energii, w tym samym zakresie, zajmuje 38 minut. Wyposażenie standardowe obejmuje: elektryczne wspomaganie kierownicy typu DP-Electric Power Steering, funkcja – one pedal (jeden pedał), system wspomagania kierowcy MG Pilot z adaptacyjnym tempomatem, asystentem jazdy w korku, asystentem pasa ruchu i ostrzeganiem o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu, wirtualny panel wskaźników 7″, centralny dotykowy wyświetlacz multimedialny 10″, automatyczne światła przednie i tylne LED, system bezkluczykowego otwierania drzwi oraz alufelgi 17″ zintegrowane z dwukolorowymi kołpakami.

Ceny poszczególnych wersji wyposażenia:
- Standard (akumulator 51 kWh) – 125 200 zł
- Comfort (akumulator 64 kWh) – 141 900 zł
- Luxury (akumulator 64 kWh) – 150 600 zł
- XPower (akumulator 64 kWh) – 169 900 zł
- Luxury Long Range (akumulator 77 kWh) – 165 900 zł

MG ZS
Crossover wyposażony w wolnossący silnik spalinowy o pojemności 1.5 litra i mocy 106 KM lub turbodoładowany 1.0 oraz mocy 111 KM. W standardzie otrzymujemy: kolorowy ekran

dotykowy 10″, Apple CarPlay & Android Auto, obręcze aluminiowe 17″, system monitorowania ciśnienia opon, reflektory Full LED, klimatyzację, tylne czujniki parkowania, tempomat, srebrne relingi dachowe oraz skórzaną kierownicę.

Ceny:
- 1.5 L MT Excite - 79 800 zł
- 1.5 L MT Exclusive - 86 200 zł
- 1.0 T MT Exclusive - 91 000 zł
- 1.0 T AT Exclusive - 96 300 zł

MG HS Sercem tego SUV-a jest turbodoładowany silnik spalinowy o pojemności 1.5 (162 KM), który może być połączony z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Standardowe wyposażenie obejmuje: ekran cyfrowy 12,3″, siedziska z ekoskóry, nawigację z możliwością podłączenia smartfona (poprzez Apple CarPlay lub Android Auto), kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 10,1″, podgrzewane przednie siedzenia oraz tylną kamerę i czujniki parkowania.

Ceny:
- MT Standard - 103 800 zł
- MT Excite - 109 500 zł
- MT Exclusive - 117 300 zł
- DCT Excite - 115 200 zł
- DCT Exclusive - 123 500 zł






Dziwny ruch


Na starcie sprzedaży sieć dealerów MG stanowią cztery salony. Jeżeli jednak ktoś pomyślał że zostały one zlokalizowane w różnych częściach Polski, to będzie rozczarowany gdyż trzy ulokowano w Warszawie (przy ul. Krasnobrodzkiej 5, ul. Grochowskiej 85 oraz przy ul. Romera 14), a czwarty w Nadarzynie, czyli miejscowości znajdującej się w bezpośrednim jej sąsiedztwie. Mieszkańcy pozostałych miast mogą czuć się rozczarowani i pominięci, jakby nie zasłużyli na obcowanie z tą marką. Pewnym sygnałem iż jest to chwilowy stan, a sieć salonów będzie rozbudowywana jest struktura ich właścicieli gdyż należą one do grup Bemo, Krotoski, PGD oraz PTH, czyli firm posiadających jedną z większych sieci salonów zlokalizowanych praktycznie w całej Polsce. Tym samym niejako naturalną konsekwencją powinna być zwiększająca się liczba salonów z logiem MG. Salonów tak, jednak taka struktura wskazuje iż firm zapewniających obsługę MG w Polsce będzie cztery. Na razie sieć wygląda kuriozalnie i nie współgra z cenami modeli. Mamy zatem wszystkie zlokalizowana w obrębie najbogatszego miasta w Polsce i oferują one jedne z najtańszych modeli dostępnych na rynku.



MG Motor w Polsce

Wnętrze elektrycznego MG 4










Podziel się:




Grudzień 2023

Zdjęcia: MG Motor

Zobacz ostatnie numery miesięcznika motoryzacyjnego:













Warte uwagi