Elektryczny MG 4
MG ZS
KONIEC GALERII
Dla jednych MG Motor to marka europejska, ale obecnie europejskie posiada tylko dziedzictwo, a jej właścicielami są chińczycy, i to od 2006 roku. Wtedy to, po bankructwie firmy MG Rover Group jej właścicielem stał się chiński koncern SAIC Motor, który pod nazwą MG Motor produkuje samochody osobowe. Trzy z nich, za pośrednictwem MG Motor Polska, są oficjalnie dostępne w Polsce
i objęte siedmioma latami gwarancji oraz siedmioma latami Assistance lub do przebiegu 150 tys. km.
Elektryczny MG 4
W podstawowej wersji posiada napęd na tył, tylne niezależne zawieszenie 5-wahaczowe oraz akumulatory o pojemności 51 kWh pozwalające na przejechanie do 350 km (według WLTP). Wersja z największymi bateriami – 77 kWh – zapewni już zasięg do 520 kilometrów (WLTP). Maksymalna moc ładowania (prądem stałym) została uzależniona od wersji. Najmniejszą – 117 kW – oferuje model podstawowy, co przekłada się na 40-sto minutowy czas ładowania baterii od 10 do 80%. Największą moc – 144 kW - jest w stanie przyjąć wersja Luxury Long Range, której uzupełnienie energii, w tym samym zakresie, zajmuje 38 minut. Wyposażenie standardowe obejmuje: elektryczne wspomaganie kierownicy typu DP-Electric Power Steering, funkcja – one pedal (jeden pedał), system wspomagania kierowcy MG Pilot z adaptacyjnym tempomatem, asystentem jazdy w korku, asystentem pasa ruchu i ostrzeganiem o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu, wirtualny panel wskaźników 7″, centralny dotykowy wyświetlacz multimedialny 10″, automatyczne światła przednie i tylne LED, system bezkluczykowego otwierania drzwi oraz alufelgi 17″ zintegrowane z dwukolorowymi kołpakami.
Ceny poszczególnych wersji wyposażenia:
- Standard (akumulator 51 kWh) – 125 200 zł
- Comfort (akumulator 64 kWh) – 141 900 zł
- Luxury (akumulator 64 kWh) – 150 600 zł
- XPower (akumulator 64 kWh) – 169 900 zł
- Luxury Long Range (akumulator 77 kWh) – 165 900 zł
MG ZS
Crossover wyposażony w wolnossący silnik spalinowy o pojemności 1.5 litra i mocy 106 KM lub turbodoładowany 1.0 oraz mocy 111 KM. W standardzie otrzymujemy: kolorowy ekran
dotykowy 10″, Apple CarPlay & Android Auto, obręcze aluminiowe 17″, system monitorowania ciśnienia opon, reflektory Full LED, klimatyzację, tylne czujniki parkowania, tempomat, srebrne relingi dachowe oraz skórzaną kierownicę.
Ceny:
- 1.5 L MT Excite - 79 800 zł
- 1.5 L MT Exclusive - 86 200 zł
- 1.0 T MT Exclusive - 91 000 zł
- 1.0 T AT Exclusive - 96 300 zł
MG HS
Sercem tego SUV-a jest turbodoładowany silnik spalinowy o pojemności 1.5 (162 KM), który może być połączony z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Standardowe wyposażenie obejmuje: ekran cyfrowy 12,3″, siedziska z ekoskóry, nawigację z możliwością podłączenia smartfona (poprzez Apple CarPlay lub Android Auto), kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 10,1″, podgrzewane przednie siedzenia oraz tylną kamerę i czujniki parkowania.
Ceny:
- MT Standard - 103 800 zł
- MT Excite - 109 500 zł
- MT Exclusive - 117 300 zł
- DCT Excite - 115 200 zł
- DCT Exclusive - 123 500 zł
Dziwny ruch
Na starcie sprzedaży sieć dealerów MG stanowią cztery salony. Jeżeli jednak ktoś pomyślał że zostały one zlokalizowane w różnych częściach Polski, to będzie rozczarowany gdyż trzy ulokowano w Warszawie (przy ul. Krasnobrodzkiej 5, ul. Grochowskiej 85 oraz przy ul. Romera 14), a czwarty w Nadarzynie, czyli miejscowości znajdującej się w bezpośrednim jej sąsiedztwie. Mieszkańcy pozostałych miast mogą czuć się rozczarowani i pominięci, jakby nie zasłużyli na obcowanie z tą marką. Pewnym sygnałem iż jest to chwilowy stan, a sieć salonów będzie rozbudowywana jest struktura ich właścicieli gdyż należą one do grup Bemo, Krotoski, PGD oraz PTH, czyli firm posiadających jedną z większych sieci salonów zlokalizowanych praktycznie w całej Polsce. Tym samym niejako naturalną konsekwencją powinna być zwiększająca się liczba salonów z logiem MG. Salonów tak, jednak taka struktura wskazuje iż firm zapewniających obsługę MG w Polsce będzie cztery. Na razie sieć wygląda kuriozalnie i nie współgra z cenami modeli. Mamy zatem wszystkie zlokalizowana w obrębie najbogatszego miasta w Polsce i oferują one jedne z najtańszych modeli dostępnych na rynku.
Wnętrze elektrycznego MG 4