Tuning samochodów praktycznie nie istnieje. Modele u niektórych producentów mają tak krótką listę doposażenia, że można by ją zapisać na wizytówce. Są też i takie marki gdzie ta lista bliższa jest budowie auta aniżeli uzupełnianiu jego wyposażenia. Ma to swoją zaletę gdyż cena figurująca w cenniku jest atrakcyjna, a przynajmniej taka powinna być. Pobawmy się chwilę
i „zbudujmy” jeden z takich modeli. Oczywiście taki faktycznie istniejący, a nie wirtualny. Ciekawe przy której pozycji zagadka jaki model jest konfigurowany przestanie nią być.
Zacznijmy od całkowitej ceny, która wyszła za doposażenie modelu. 97 060 PLN to kwota wyposażenia dodatkowego składającego się (wraz z cenami za poszczególne elementy) z:
5 230 PLN - Lakier perłowy
19 290 PLN - Pakiet promocyjny Comfort zawierający: 4-strefową klimatyzację automatyczną, klimatyzację postojową, ogrzewanie przednich siedzeń, pakiet systemów wspomagających parkowanie z asystentem parkowania plus, pakiet systemów wspomagających w ruchu pozamiejskim, kluczyk komfortowy w połączeniu z alarmem samochodowym, lusterka zewnętrzne automatycznie przyciemniane, z funkcją pamięci ustawień, elektrycznie regulowane, ogrzewane i składane, pakiet oświetlenia Ambiente, smartphone interface.
1 370 PLN - Pakiet oświetlenia Ambiente plus
1 010 PLN - Przygotowanie do montażu haka holowniczego
1 520 PLN - Sportowa kierownica wielofunkcyjna z przełącznikami zmiany przełożenia, obszyta skórą i ogrzewana
7 420 PLN - Dach szklany panoramiczny
2 010 PLN - Relingi dachowe czarne
4 490 PLN - Pakiet optyczny Czerń plus
2 010 PLN - Aplikacje dekoracyjne z ciemnego aluminium, matowego szczotkowanego
530 PLN - Obudowy lusterek w kolorze czarnym
1 800 PLN - Górna część tablicy rozdzielczej i dolne elementy wnętrza pokryte skórą ekologiczną
1 210 PLN - Diody w drzwiach oświetlające podłoże z przodu i z tyłu
3 840 PLN - Bang & Olufsen Premium Sound System z dźwiękiem 3D
4 920 PLN - Audi Extensive - Pakiet naprawczy 5 lat / 150 000 km
1 250 PLN - Przyciski obsługowe czarne z połyskiem,
z haptycznym feedbackiem i elementami w optyce aluminium
3 200 PLN - Wspomaganie zamykania drzwi
6 980 PLN - Kombinacja mikrofibra Dinamica Frequenz/skóra z logo S
2 010 PLN - Czerwone zaciski hamulców
5 230 PLN - Pakiet systemów wspomagających w ruchu miejskim
7 230 PLN - Reflektory Matrix LED i światła tylne LED
3 180 PLN - Siedzenia sportowe z przodu
600 PLN - Pakiet schowków i wyposażenia bagażnika
2 250 PLN - Przyciemnione szyby chroniące przed słońcem
1 800 PLN - Projekcja świetlna Singleframe
760 PLN - Złącza USB z funkcją ładowania w tylnej części kabiny
500 PLN - Interieur S line.
Czy już ktoś wie o jaki model chodzi? A może chociaż markę? To kolejne podpowiedzi:
6 180 PLN - Obręcze kół ze stopu metali lekkich Audi Sport 9.5Jx21'', 5-ramienne, Aero, czarne, z oponami 265/45 R21. 3-letnie ubezpieczenie opon w cenie.
760 PLN - Audi virtual cockpit plus
3 400 PLN - Szwy w kolorze czerwonym Audi Sport GmbH
Teraz już przynajmniej marka powinna być oczywista. Dla porządku, to Audi. Lista doposażenia również jest praktycznie kompletna, a pozostałe jego elementy - co może dla niektórych być zaskoczeniem – nie wymagają dopłaty. Są nimi Audi phone box oraz czarna kolorystyka wnętrza ze srebrną podsufitką.
Nie trzymając już nikogo dłużej w niepewności, skonfigurowanym modelem jest Audi Q8 Sportback S line 55 e-tron quattro o mocy 408 KM. Co równie istotne, nie tylko istnieje on naprawdę, ale został przez nas przetestowany. Sprawdziliśmy jak w praktyce wygląda i jeździ tak skonfigurowany model. Jego test znajduje się
[tutaj].