Tekst, który czytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść oraz formę.
Nowy, bardziej wyrazisty i elegancki styl, wyrafinowane wnętrze z klasą to początek nowego cyklu i pierwsze wcielenie w życie nowego języka stylistycznego marki. Nowy przód, który łączy zaawansowane technologie i dynamikę, nowy, całkowicie odmienny układ świateł, napięte, precyzyjne linie nadwozia sprzyjające wysokiej wydajności nadają Nowemu Clio bardziej wyrazisty charakter.
To prestiżowe auto wibrujące dobrymi emocjami. Również od strony technologii Nowe Clio odpowiada dzisiejszym gustom – wprowadzono cyfrowy zespół zegarów i wskaźników
we wszystkich wersjach modelu. Jeśli chodzi o silniki, dysponuje bogatą ofertą na rynku w tej klasie – każdy znajdzie konfigurację, która będzie najlepiej odpowiadała jego potrzebom i wymogom epoki. Clio, dostępne od samego początku z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, dostosowywało z biegiem czasu swoją gamę silników, aby móc zawsze zaspokajać potrzeby i oczekiwania klientów poszukujących najniższego zużycia paliwa i najniższej emisji CO2. W 2020 roku, po raz pierwszy w swojej historii, Clio wzbogaciło się o wersję zelektryfikowaną i jest odtąd oferowane także z obowiązkowym w dzisiejszych czasach hybrydowym zespołem napędowym.
Obecnie Nowe Clio prezentuje tę samą filozofię – idzie z duchem czasu, spełnia potrzeby szerokiego spektrum klientów, zarówno indywidualnych, jak i biznesowych, i oferuje gamę wieloenergetycznych zespołów napędowych (benzynowych oraz z napędem LPG) z flagowym silnikiem E-Tech full hybrid o mocy 145 KM na czele. Łączy on dużą przyjemność jazdy z niskim zużyciem paliwa, które wynosi zaledwie 4,2 l/100 km.
Nowe Clio będzie dostępne w trzech poziomach wyposażenia, w tym w nowej wersji esprit Alpine. Esprit Alpine wyróżnia się sportowym, eleganckim i zarazem zaawansowanym technicznie wyglądem, który dodaje intensywności charakteru nowemu modelowi i doskonale wpisuje się w założenia Renaulution.
Aby utrzymać się w czołówce swojej klasy, Nowe Clio jest oferowane z kompletną gamą technologii pokładowych ułatwiających użytkownikom podróżowanie i umożliwiających korzystanie z technologii cyfrowych w takim samym wymiarze, jak robią to na co dzień. Nowe Clio dzięki systemowi multimedialnemu Renault EASY LINK z łącznością bezprzewodową za pośrednictwem smartfona, ustawieniom systemu MULTI-SENSE i dwudziestu systemom wspomagania prowadzenia jest bardziej niż kiedykolwiek dotąd intuicyjne. To prawdziwy „samochód, który zapewnia pełnię życia”.
NOWOCZESNA I WYRAZISTA NOWA KONWENCJA STYLISTYCZNA
Nowe Clio, zaprojektowane zgodnie z założeniami nowej stylistyki marki Renault, skupionej na człowieku i technologiach, zyskuje na wyrazistości. Pośrodku całkowicie zmienionego przodu króluje nowe logo Renault. Wprowadzone zmiany świadczą o woli marki nawiązania do tradycyjnych wartości Renault – ma to być samochód dający pełnię życia, ale bardziej nowoczesny, charakterystyczny i zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju. Nowy układ świateł, który pojawi się także w przyszłych modelach marki, stanowi element nowego kanonu stylistycznego. Odwołuje się do jego dwóch ważnych
wyróżników: precyzji i zaawansowanych technologii. Zmiany również widoczne są we wnętrzu. Nowe tapicerki, nowe materiały pochodzące z bioźródeł sprawiają, że Nowe Clio jest samochodem swojej epoki, który kładzie szczególny nacisk na jakość i komfort. Wersja esprit Alpine wyróżnia się sportowym i eleganckim charakterem, zarówno nadwozia, jak i wnętrza, by jeszcze lepiej podkreślić nową erę Nowego Clio.
NOWY DESIGN NADWOZIA – WYRAZISTY I CHARAKTERYSTYCZNY STYL
Prestiżowy przód
Przód Nowego Clio został zaprojektowany całkowicie od nowa. Atletyczne bryły i napięte, fasetowane linie wnoszą nowoczesność i dynamikę. Poszerzony grill nawiązujący do wzoru szachownicy nadaje nowemu modelowi mocny, sportowy charakter. Efekt cieniowania – przejście od ciemnego logo do jaśniejszych krawędzi – sprawia wrażenie głębi i podkreśla techniczny charakter auta. W odnowionym designie szeroko wykorzystano różne efekty i grę światłocieni, dzięki którym Nowe Clio jest jeszcze bardziej atrakcyjne.
Charakterystyczne logo
Pośrodku grilla możemy zobaczyć logo Renault Nouvel’R (co wymawia się po francusku tak samo jak słowa „nowa era”) z satynowego chromu, które odwołuje się do dziedzictwa marki. Prosta geometryczna forma bogata w znaczenie eksponuje ponadczasowość logo. Symbioza dwóch zazębiających się rombów tworzy ciekawy efekt optyczny, podkreśla komplementarność i sprawia wrażenie ciągłego ruchu.
I bardziej niż kiedykolwiek potwierdza przynależność Nowego Clio do marki.
Atletyczna listwa F1
W wersji esprit Alpine pod grillem zobaczymy listwę F1 o wyraźnych sportowych inspiracjach. Atletyczny kształt i napięta, ostra linia listwy podkreślają wysoką klasę i dynamikę przodu. W wersji techno listwa ma kolor nadwozia, a w esprit Alpine – matowy Szary Schiste.
Nowy, charakterystyczny układ świateł i nowa identyfikacja wizualna
W Nowym Clio pojawia się nowy, charakterystyczny układ świateł przednich. Clio jest pierwszym modelem Nowej Fali Renault, w którym pojawia się nowa identyfikacja wizualna, zainspirowana nowym logo, z pionowymi światłami dziennymi LED w kształcie połówki rombu. Światła akcentują żywy, wręcz wibrujący charakter przodu auta, a jednocześnie podkreślają spójność stylistyczną całej gamy z wizerunkiem marki.
Cienkie przednie światła wyposażone w 100% w diody LED już od pierwszego poziomu wyposażenia odwołują się do precyzji i zaawansowania technicznego, zapewniają również Nowemu Clio wrażenie „wyostrzonego spojrzenia”. Dzięki bardziej kompaktowej budowie reflektory składają się z nawet pięciu modułów (poprzednio z trzech) i potrafią automatycznie regulować światło poprzez zmianę wiązki ze świateł mijania na drogowe.
Bardziej dynamiczny tył
Zmieniono również tył samochodu. Aerodynamiczne wyloty powietrza poszerzają optycznie tył i podkreślają stabilność nadwozia, a także zaawansowanie technologiczne samochodu. Dolna część jest polakierowana na czarny mat w niższych poziomach wyposażenia, w wersji techno – na czarny błyszczący kolor, a w wersji esprit Alpine ma matowy kolor Szary Schiste. W zależności od poziomu wyposażenia końcówka wydechu pozostaje widoczna lub jest zamaskowana przez dyfuzor. Zmodernizowane tylne światła mają przezroczyste klosze o kryształowym szlifie. Pozwalają one dostrzec wnętrze reflektorów, co nadaje samochodowi nowoczesny i zaawansowany technologicznie wygląd. Boczny wzór tylnych świateł również nawiązuje do nowego układu przednich świateł.
Eleganckie kolory nadwozia i oryginalne obręcze kół
Nowe Clio jest dostępne w sześciu eleganckich kolorach nadwozia: Biel Alpejska, Czarny Etoilé, Szary Schiste, Niebieski Iron, Czerwony Flamme, Pomarańczowy Valencia oraz w nowym kolorze Szary Rafale. Jest to lakier trójwarstwowy niemetalizowany, ale gdy patrzymy z bliska, wydaje się perłowy.
Oryginalne obręcze kół o rozmiarach sięgających nawet do 17 cali nadają samochodowi atrakcyjny wygląd. Oferta obejmuje pięć obręczy, w tym cztery ze stopu metali lekkich, dostępne w różnych wersjach modelu. Na przykład wersja techno jest wyposażona w czarne, diamentowane 16-calowe felgi aluminiowe. Wszystkie wzory obręczy kół mają pośrodku nowe logo Renault ze szczotkowanego aluminium.
Niezależnie od wersji lusterka boczne są pokryte lakierem Czarny Etoilé, podobnie jak antena w kształcie płetwy rekina w wersjach techno i esprit Alpine.
Niezmienione wymiary samochodu
Wprowadzone zmiany stylistyczne nie zaburzyły proporcji nadwozia Nowego Clio, które ma takie same rozmiary jak poprzednia generacja. Nowy model ma długość 4,053 mm przy szerokości 1988 mm i wysokości 1439 mm.
ELEGANCKIE WNĘTRZE ZGODNE Z ZAŁOŻENIAMI ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU
Nowe Clio zapewnia jeszcze wyższy komfort. Jego wnętrze jest niezwykle ciepłe i przyjazne. Wystarczy otworzyć drzwi, by zachwycić się szlachetnymi ekologicznymi materiałami, reprezentującymi najwyższy poziom jakości. Przestronne wnętrze i jego ergonomia pozostały głównymi atutami modelu. Pasażerowie mają więc zapewniony maksymalny komfort. Zastosowane technologie są skupione na doświadczeniu użytkownika. Dostępne aplikacje i usługi połączone zapewniają kierowcy i pasażerom przyjemną i bezstresową podróż.
Bardziej ekologiczne tkaniny
W wersji techno siedzenia, panele drzwiowe i deska rozdzielcza są pokryte ekologiczną tkaniną tencel, produkowaną przez austriacką firmę Lenzing. Zawiera ona 60% włókien otrzymywanych z masy celulozowej pochodzącej z bioźródeł. Tencel, zastosowany po raz pierwszy na taką skalę w kabinie samochodu, przyczynia się do dekarbonizacji marki Renault. Nowe Clio jest pierwszym samochodem, w którym ta tkanina została zastosowana na dużą skalę. Włókna tencelu są cenione ze względu na wyjątkową miękkość.
Są wytwarzane z celulozy drzewnej, która jest zasobem odnawialnym i pochodzi z lasów z hodowli półnaturalnej w Europie, zarządzanych zgodnie z zasadami zrównoważonej gospodarki leśnej. W tych lasach, pochłaniających duże ilości dwutlenku węgla, nie stosuje się nawozów chemicznych ani sztucznego nawadniania. Włókna tencelu są produkowane z wykorzystaniem energii odnawialnej. Posiadają certyfikat unijny EcoLab, przyznawany produktom i usługom, które spełniają wyśrubowane normy środowiskowe z uwzględnieniem całego cyklu życia.
Kolejnym wyróżnikiem jest całkowity brak naturalnej skóry w środku Nowego Clio. Została zastąpiona materiałem łączącym tkaninę skóropodobną z włókien pochodzących z bioźródeł oraz poliestru, które wymagają mniejszej ilości wody i energii do barwienia niż włókna farbowane w tradycyjnym procesie.
Oba wybory dokonane przez markę, dotyczące zastosowanych materiałów, świadczą o znaczeniu, jakie przywiązuje do zrównoważonego rozwoju.
Eleganckie tapicerki w różnym stylu
Siedzenia Nowego Clio zwracają uwagę elegancją i sportowym charakterem. Kubełkowy kształt i gruba pianka zachęcają do wygodnego zajęcia miejsca. Ergonomiczny, cienki zagłówek o eleganckiej linii zapewnia dobre podparcie głowy. Każda wersja ma inne wykończenie i kolory siedzisk i oparć, przeszyć oraz elementów ozdobnych. Wersja esprit Alpine jest wyposażona w specjalne siedzenia.
Zmodernizowany zespół zegarów i wskaźników
Zespół zegarów i wskaźników Nowego Clio został zmodernizowany – jest wyposażony w nowy cyfrowy wyświetlacz bez obramowania o przekątnej od 7 do 10 cali, w zależności od wersji wyposażenia. Nowe Clio we wszystkich wersjach posiada system multimedialny Renault EASY LINK. Logo Nouvel’R na kierownicy podkreśla elegancką linię kokpitu.
JESZCZE BARDZIEJ WYRAZISTY CHARAKTER I SPORTOWA WERSJA ESPRIT ALPINE
Po Australu, który jako pierwszy wprowadził wersję esprit Alpine do gamy Renault oraz po Nowym Espace przyszła kolej na Nowe Clio. W jego ofercie również pojawi się ta sportowa, technologicznie zaawansowana i elegancka wersja. Doskonale łączy najbardziej charakterystyczne elementy DNA marki Alpine z nowym językiem stylistycznym Renault i jeszcze mocniej podkreśla osobowość Nowego Clio.
Sportowy wygląd nadwozia
Przód auta ze zmienionym grillem wzmacnia sportowy wygląd i podkreśla wyrazisty design Nowego Clio. Dzięki efektowi cieniowania, od ciemniejszego zabarwienia pośrodku do jasnego chromu na obrzeżach, nowy grill dodaje głębi i siły wyglądowi auta. Przecina go pozioma linia w czarnym błyszczącym kolorze, łącząca się z poziomymi liniami reflektorów. Zmienione zostało również logo ze szczotkowanego aluminium w charakterystycznym dla tej wersji kolorze Ice Black, które podkreśla techniczne zaawansowanie Nowego Clio. Przednie błotniki zdobi znaczek „Alpine”, będący wyróżnikiem tej wersji.
Przednia listwa F1 w matowym kolorze Szary Schiste nawiązuje do modeli wyścigowych i zachęca do odkrywania świata sportów motorowych uosabianego przez tę wersję. Ten sam kolor pojawia się również na dolnych listwach ochronnych drzwi i na dyfuzorze, natomiast strukturalne aerodynamiczne wyloty powietrza na zderzaku wizualnie poszerzają tył auta i nadają mu bardziej sportowy wygląd.
Wersja esprit Alpine zyskuje również 17-calowe aluminiowe felgi o designie nawiązującym do tożsamości Alpine: czarne, diamentowane, wykończone przydymionym lakierem bezbarwnym, z niebieskimi lub szarymi kołpaczkami w zależności od koloru nadwozia, nadają Clio jeszcze bardziej dynamiczny, wyrafinowany i zaawansowany technicznie wygląd. Tył auta zdobi napis „Clio” w czarnym błyszczącym kolorze Grand Brillant.
Eleganckie wnętrze
Wersja wyróżnia się również właściwym dla niej sportowym i eleganckim designem wnętrza. Przednie siedzenia dokładniej obejmują ciało, zapewniają lepsze podparcie boczne i większy komfort. Zaprojektowane z wykorzystaniem specjalnych materiałów i obite jaśniejszą szarą tkaniną w środkowej części oparcia i na siedzisku, podkreślają sportowy charakter modelu. Boczne podparcia są wykończone grubym, wyściełanym materiałem obiciowym (powlekana tkanina o ziarnistej fakturze). Techniczne motywy ozdobne, w szczególności charakterystyczny motyw w kształcie litery „Y” podkreślający kształt foteli i kojarzący się z koszulkami sportowców odnajdziemy na wszystkich elementach wystroju wnętrza. Dopełnieniem tej sportowej wersji są niebieskie przeszycia oraz litera „A” wykonana techniką termozgrzewania w górnej części oparć. W boczne przeszycia wstawiona jest niebiesko-biało-czerwona flaga, symbol Francji.
W wersji esprit Alpine do wykonania siedzeń zastosowano zrównoważone materiały – tkaninę złożoną w 72% z włókien pochodzących z recyklingu PET (polietylenu), pokrywającą siedziska i oparcia oraz powlekaną ziarnistą tkaninę (na bocznych strefach siedzeń) wykonaną w 13% z surowców pochodzących z recyklingu.
Wnętrze tej wersji wyróżnia się także innymi detalami i elementami ozdobnymi. Na przykład kierownica została zaprojektowana w stylu Alpine. Wyposażona w podwójne przeszycia w kolorach niebieskim, białym i czerwonym, perforowane obszycie, ozdobne błyszczące wstawki w czarnym kolorze Grand Brillant oraz umieszczone pośrodku logo w kolorze Ice Black wprost zaprasza do natychmiastowego startu. Deskę rozdzielczą zdobi wyhaftowana francuska flaga, a przednie i tylne pasy bezpieczeństwa (z wyjątkiem środkowego) wyróżniają się niebieskimi krawędziami. Pedały są wykonane z aluminium, a progi przednich drzwi ozdobiono charakterystycznymi nakładkami.
Z chwilą zajęcia przez kierowcę miejsca za kierownicą, na ekranie systemu Renault EASY LINK pojawia komunikat powitalny w specjalnej sekwencji, nawiązującej do marki Alpine.
INTUICYJNE I PRZYJEMNE W UŻYTKOWANIU
Nowe Clio jest jeszcze łatwiejsze w codziennym użytkowaniu i bardziej komfortowe dzięki optymalizacji niektórych technologii pokładowych i zapewnieniu zarówno kierowcy, jak i pasażerom jeszcze wyższej jakości podróżowania. System multimedialny Renault EASY LINK w połączeniu z ustawieniami MULTI-SENSE i dwudziestoma dostępnymi systemami wspomagania prowadzenia sprawiają, że jest to auto bardzo intuicyjne w użytkowaniu – prawdziwy „samochód zapewniający pełnię życia".
TECHNOLOGIE PRZYSTĘPNE DLA WSZYSTKICH UŻYTKOWNIKÓW
Cyfrowy wyświetlacz dla wszystkich
Dzięki nowym usługom i technologiom łączności na najwyższym poziomie Nowe Clio jest jeszcze bardziej intuicyjne w codziennym użytkowaniu. Dotyczy to wszystkich wersji, gdyż każda z nich wyposażona jest w 7- lub 10-calowy cyfrowy zespół zegarów. W wersjach z ekranem 10-calowym dostępna jest funkcja klonowania map systemu nawigacji i funkcja personalizacji ustawień, w zależności od trybu jazdy i ustawień systemu MULTI-SENSE.
Bezprzewodowe połączenie ze smartfonami
Nowe Clio jest wyposażone w system Renault EASY LINK. Ta multimedialna platforma zapewnia dostęp do całej gamy aplikacji, takich jak nawigacja, zdalne monitorowanie stanu samochodu i systemy informacyjno-rozrywkowe.
System Renault EASY LINK jest dostępny w dwóch wersjach zapewniających bezprzewodowe połączenie ze smartfonami z systemem Android Auto i Apple CarPlay, a mianowicie:
- wersji z ekranem 7-calowym
- wersji z ekranem o wielkości 9,3 cala z wbudowaną nawigacją (w standardzie dla poziomu wyposażenia esprit Alpine).
Systemy wspomagania prowadzenia cieszące się powszechnym uznaniem klientów
Aby jeszcze bardziej ułatwić kierowcom prowadzenie i zwiększyć poziom bezpieczeństwa, Nowe Clio zostało wyposażone w liczne systemy wspomagania prowadzenia (ADAS). Systemy te dzielą się na trzy grupy: prowadzenie, parkowanie i bezpieczeństwo. Najważniejsze spośród nich to Active Driver Assist, system kamer 360° oraz aktywne wspomaganie nagłego hamowania z wykrywaniem rowerzystów i pieszych. Dzięki tej kompletnej gamie systemów wspomagania prowadzenia Nowe Clio jest obecnie jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie.
Active Driver Assist jest jednym z najważniejszych elementów wyposażenia, zapewniających bezstresową jazdę i najwyższy poziom bezpieczeństwa. Active Driver Assist jest połączeniem aktywnego regulatora prędkości (z funkcją Stop & Go) i asystenta utrzymania samochodu na pasie ruchu. Jest to usługa jazdy autonomicznej poziomu 2, która znacząco zwiększa komfort podróżowania, w szczególności na autostradach i w korkach.
Aktywne wspomaganie nagłego hamowania jest również dostępne w standardzie w Nowym Clio – radykalnie zwiększa bezpieczeństwo jazdy poprzez ostrzeganie kierowcy o niebezpiecznych sytuacjach. Jeśli kierowca nie zareaguje na czas, system automatycznie włączy hamowanie.
Podczas parkowania liczne systemy wspomagania ułatwiają manewrowanie Nowym Clio. Oprócz funkcji parkowania bez użycia rąk, nowy model jest także wyposażony w system kamer 360°, który zapewnia widok z góry złożony z czterech obrazów, umożliwiający lokalizowanie i obserwację przeszkód znajdujących się wokół auta.
„SAMOCHÓD ZAPEWNIAJĄCY PEŁNIĘ ŻYCIA” WSZYSTKIM PASAŻEROM
Automatyczna klimatyzacja, karta hands free, indukcyjna ładowarka do smartfonów itd.: Nowe Clio dysponuje kompletną gamą elementów wyposażenia i funkcji, dzięki którym jest jeszcze bardziej wszechstronne i przyjemne w prowadzeniu i zapewnia pełnię życia niezależnie od miejsca, na którym się siedzi. Inne istotne elementy to regulowany w pionie fotel pasażera z przodu oraz centralny podłokietnik, dostępny od wersji techno. Ponadto wyróżnia się przestronnością tylnej części kabiny pod względem dostępności i ilości miejsca na wysokości kolan oraz pojemnością bagażnika wynoszącą aż 391 litrów*, która stawia Nowe Clio w czołówce modeli z tego segmentu.
Wyposażone w technologię MULTI-SENSE Nowe Clio oferuje użytkownikom całkiem nowy rodzaj doznań dzięki regulowanemu oświetleniu ambientowemu z możliwością zmiany ustawień na zespole zegarów oraz na środkowej konsoli. W ten sposób Nowe Clio łączy zaawansowane technologie, precyzję i wyrafinowanie i oferuje jeszcze wyższy komfort podróżowania.
* 301 litrów w wersji E-Tech full hybrid 145.
JESZCZE WIĘKSZA PRZYJEMNOŚĆ PROWADZENIA ZA KIEROWNICĄ NOWEGO CLIO
Renault Clio, najlepiej sprzedający się francuski samochód wszech czasów, plasuje się w czołówce swojej klasy pod względem wszechstronności i przyjemności z jazdy zarówno w mieście, jak i poza miastem. Nowe Clio zostało wyposażone w układ kierowniczy, który teraz jest jeszcze bardziej precyzyjny i daje lepsze wyczucie drogi dzięki ulepszonej kalibracji wspomagania.
Ten miejski samochód, będący połączeniem płynności jazdy i efektywności energetycznej, wyróżnia się wszechstronnością i precyzją toru jazdy i oferuje niezrównaną w swoim segmencie przyjemność prowadzenia. Nowe Clio oferuje idealną równowagę między przyjemnością prowadzenia a komfortem dzięki stabilności przy dużych prędkościach, łatwości prowadzenia w mieście i przy pokonywaniu zakrętów oraz doskonałemu trzymaniu się drogi.
KOMPLETNA OFERTA SILNIKOWA NA RYNKU
W momencie wprowadzenia modelu na rynek w 1990 roku Clio 1 było oferowane głównie w wersji benzynowej (77% miksu, 23% z silnikami wysokoprężnymi). Clio 2 kontynuowało ten trend z 63% w wersji benzynowej (i 37% w wersji wysokoprężnej). W 2005 roku na rynku nastąpił istotny zwrot wraz ze wzrostem popularności silników wysokoprężnych. Clio 3 i 4 dostosowały się do tej tendencji, w efekcie czego więcej aut tego modelu było oferowanych z silnikiem wysokoprężnym (55% w wersji benzynowej i 51% w wersji wysokoprężnej). Od 2019 roku sytuacja uległa odwróceniu ze stopniowym spadkiem popytu na wersje wysokoprężne i powrotem do łask silników benzynowych, w efekcie czego oferta wersji benzynowych Clio 5 wzrosła do 57% łącznej produkcji, by po raz kolejny dostosować się do trendów rynkowych.
Obecnie znaczącą cześć sprzedaży stanowią wersje hybrydowe i dwupaliwowe benzyna/LPG (odpowiednio 23% i 8%). Liczby te pokazują, że Nowe Clio zdecydowanie plasuje się w sferze jeszcze bardziej zrównoważonej i oszczędnej mobilności.
Nowe Clio może poszczycić się gamą silników wykorzystujących różne źródła energii, na czele z technologicznie zaawansowanym silnikiem E-Tech full hybrid o mocy 145 KM. Oferuje on użytkownikom możliwość jazdy po mieście w trybie elektrycznym, łączącym przyjemność prowadzenia z niższym zużyciem paliwa i niższą emisją CO2. Pozostałe dostępne silniki – benzynowe i dwupaliwowe benzyna/LPG – są bardzo zróżnicowane pod względem mocy, co sprawia, że jest to szeroka oferta silnikowa na rynku. Każdy użytkownik może dzięki temu wybrać taką konfigurację, która najlepiej odpowiada jego oczekiwaniom i sposobowi użytkowania samochodu.
Wszystkie te silniki posiadają funkcję asystenta ekojazdy, który informuje kierowcę, jak najskuteczniej oszczędzać paliwo, a tym samym obniżyć emisję CO2 z układu wydechowego.
E-Tech full hybrid 145 – większa przyjemność prowadzenia, mniejsze zużycie paliwa
Technologia E-Tech full hybrid trafiła do gamy Renault w 2020 roku, w pierwszej kolejności do Clio, a obecnie jest wprowadzana w kolejnych modelach marki. Jest w nią również wyposażone Nowe Clio, w wersji E-Tech full hybrid 145.
Technologia E-Tech full hybrid jest objęta ponad 150 wnioskami patentowymi, wykorzystano w niej bogate doświadczenie Renault w Formule 1, w szczególności w zakresie odzyskiwania energii. Zapewnia Nowemu Clio większą dynamikę w połączeniu z większą efektywnością energetyczną. Jest to konstrukcja szeregowo-równoległa, która łączy dwa silniki elektryczne (silnik elektryczny o mocy 36 kW i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator typu HSG – High-Voltage Starter Generator o mocy 18 kW) z 4-cylindrowym benzynowym silnikiem spalinowym 1,6 l o mocy 69 kW (94 km), współpracującym z inteligentną, bezsprzęgłową wielotrybową skrzynią biegów i akumulatorem trakcyjnym o pojemności 1,2 kWh.
Skrzynia posiada 4 biegi do obsługi silnika benzynowego i 2 biegi do obsługi głównego silnika elektrycznego. Napęd E-Tech full hybrid oferuje do 14 kombinacji współpracy silnika spalinowego z silnikiem elektrycznym, pozwalających zoptymalizować sprawność energetyczną tego zespołu.
Każde ruszanie z miejsca odbywa się w trybie elektrycznym, dzięki czemu Nowe Clio może poruszać się po mieście w trybie w pełni elektrycznym przez 80% czasu jazdy, a zużycie paliwa może być nawet o 40% niższe niż w wersji z silnikiem spalinowym w cyklu miejskim. Tym samym Nowe Clio oferuje najlepsze możliwości jazdy po mieście w trybie elektrycznym wśród dostępnych na rynku miejskich aut hybrydowych. Dzięki wysokiej efektywności energetycznej zespołu napędowego emisja CO2 zaczyna się od zaledwie 93 g/km, co jest doskonałym wynikiem w tej klasie aut. A wszystko to odbywa się w ciszy, jaką zapewnia jazda w trybie elektrycznym i bez ograniczeń związanych z doładowywaniem akumulatora.
TCe 100 LPG – duża wszechstronność i niskie koszty użytkowania
W ofercie Nowego Clio pojawia się także nowy, 3-cylindrowy turbodoładowany silnik TCe 100 LPG. Dzięki dwupaliwowemu zasilaniu benzyną i fabryczną instalacją LPG, nowa jednostka ma zdecydowanie lepsze osiągi przy znacznie niższym zużyciu paliwa i emisji CO2 (o 8% niższa emisja CO2 w porównaniu z równoważnym silnikiem benzynowym). Silnik ten dysponuje wyższymi osiągami z maksymalnym momentem obrotowym 170 Nm już od 2000 obr./min, co pozwala na bardzo dużą wszechstronność użytkowania i przejrzyste rozgraniczenie między zasilaniem benzyną i LPG. Zasięg samochodu na dwóch pełnych zbiornikach wynosi łącznie ponad 1000 km. To sprawdzone, proste w użyciu, przystępne cenowo i oszczędne w eksploatacji rozwiązanie. Układy LPG w modelach Renault są montowane bezpośrednio w zakładzie produkcyjnym.
TCe 90 – zrównoważony silnik
Ten 3-cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 90 KM i momencie obrotowym 160 Nm współpracuje z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Charakteryzuje się wyjątkową płynnością pracy i niskim zużyciem paliwa – plasuje się dzięki temu w czołówce segmentu.
[Pełna specyfikacja i cennik – plik PDF]