Instrukcja właściwego przechowywania opon – jak również całych kół - jest nie tylko prosta, ale i krótka. W wersji
minimalistycznej, wystarczy zadbać o to, aby oczekiwały one na założenie na samochód w pozycji leżącej, jedna na drugiej, i nie było ich więcej niż 8 w kolumnie. Ważne przy tym jest aby nie dotykały one żadnej powierzchni (na przykład ściany), a już wykluczone jest wciskanie ich w miejsce, które jest dla nich za małe. Dodatkowo miejsce ich przechowywania powinno być suche, ciepłe – o temperaturze pokojowej – oraz nie nasłonecznione. Garaż, czy też piwnica wydaje się być zatem jak najbardziej odpowiednim do tego miejscem. To nie koniec obowiązków. Specjaliści zalecają również, aby co jakiś czas – przynajmniej raz na miesiąc – obrócić opony względem siebie. I to w zasadzie tyle, aby zachować podstawowe zasady magazynowania opon, tak aby zachowały one swoje właściwości przez jak najdłuższy czas.
W wersji bardziej rozbudowanej, przed magazynowaniem opon, czy też kół, zalecane jest umycie ich i przeprowadzenie konserwacji, czyli nałożenie na opony płynu na bazie silikonu. Pozwoli to na dłuższe utrzymanie
przez opony nie tylko odpowiednich właściwości jezdnych, ale również dłuższą ich żywotność.
Jak widać, właściwe przechowywanie opon nie skutkuje praktycznie jakimikolwiek inwestycjami. Oczywiście pod warunkiem, że posiada się odpowiednie pomieszczenie oraz odrobina pracy fizycznej – koniecznej, aby przetransportować do niego opony, czy też koła – nie jest dla nas wysiłkiem ponad miarę. W innym przypadku, lepiej pozostawić wykonanie tego zadania zakładowi wulkanizacyjnemu, który za odpowiednią opłatą, nie tylko właściwie przechowa nasze opony, ale również przygotuje je do pracy w kolejnym sezonie, i bez żadnego zaangażowania z naszej strony.