Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ






Test

Hulajnoga elektryczna Vsett 9 52V 17,5Ah - Rydwan



Vsett 9 52V 17,5Ah

Pomimo coraz większej popularności hulajnóg elektrycznych oraz rozwoju tego środka do przemieszczania się, nie byliśmy w stanie traktować ich jako pełnoprawnego urządzenia do poruszania się. Na przeszkodzie stał między innymi brak migaczy oraz zabezpieczenia przed nieuprawnionym włączeniem ich. Tymczasem do testu otrzymaliśmy model Vsett 9 52V 17,5Ah, który nie tylko posiada obie te funkcje, ale ma również regulowane amortyzatory i bardzo zadowalający zasięg. Czy jest zatem hulajnogą ostateczną i poszukiwanie takowej właśnie zostało zakończone? I tak, i nie.

Pierwsze wrażenie jest piorunujące, a jej postura może spowodować chwilowe przytłoczenie widokiem tego co wyciągnęliśmy z pudełka, które jest słusznych rozmiarów i co najważniejsze nie zostało wypełnione powietrzem, a praktycznie w całości hulajnogą. Wydaje się, że producent na poważnie potraktował projekt pod tytułem „Vsett 9 52V 17,5Ah” i przyłożył się do niego nie tylko w fazie wymyślania, ale również wykonania. Podest jest duży, kierownica również i dodatkowo dobrze wyprofilowana, a cała konstrukcja wzbudza zaufanie oraz respekt. I to do tego stopnia, że jedną z pierwszych myśli po rozpakowaniu była: gdzie schowaliśmy kaski? Po wstępnych oględzinach ma się wrażenie, że producent pomyślał o wszystkim. Mamy dwa hamulce, regulowane amortyzatory, gniazda ładowania (są dwa) zostały umieszczone na górze podestu, co niejako zabezpiecza je przed zabrudzeniem i wpływem warunków
atmosferycznych. Chyba, że postanowisz zrobić z hulajnogi amfibię, wtedy zastosowane zabezpieczenia mogą się nie sprawdzić, ale całkowicie przed „fantazją” użytkowników nie da się ochronić. Oprócz tego wraz z hulajnogą, dostarczany jest nie tylko zestaw narzędzi do jej montażu, ale również przejściówka do napompowania kół. Fantastycznie.

Vsett 9 wydaje się być hulajnogą doskonałą


Za zabezpieczenie kierownicy przed samoistnym złożeniem należą się producentowi słowa uznania. Jest ono trzystopniowe i składa się z dźwigni, śruby ją blokującej oraz bezpiecznika. Taka konstrukcja powoduje, że prawdopodobieństwo złożenia się kierownicy w trakcie jazdy zbliżone jest do możliwości wypicia kawy z kosmitą. Powyższe rozwiązanie ma jeszcze jedną zaletę. Rozłożona kierownica stanowi integralną część z hulajnogą i nie posiada jakichkolwiek, nawet mikro, luzów.

Vsett 9 52V 17,5Ah

"Kluczyk" Vsett 9 52V 17,5Ah


Aby włączyć Vsett 9 52V 17,5Ah konieczne jest naciśnięcie i przytrzymanie przycisku na wyświetlaczu oraz przyłożenie do czytnika klucza zbliżeniowego, którym jest coś na kształt breloka przypominającego w dotyku naklejkę żelową. To doskonały patent. Zanim jednak przejdziemy do jazdy, konieczna jest jedna, aczkolwiek istotna uwaga. Producent pozwala na odblokowanie Vsetta 9 52V 17,5Ah, co zwiększa jej prędkość maksymalną do 45 km/h, jednak powyższa czynność związana jest z mechaniczną ingerencją w nią. Co zrozumiałe na egzemplarzu testowym nie zdecydowaliśmy się na taki krok i cały test przeprowadziliśmy na jej ustawieniach fabrycznych.

Vsett 9 52V 17,5Ah posiada trzy biegi, wszystkie do przodu. Pierwszy (na nim zawsze uruchamiana jest hulajnoga, bez względu na bieg na którym została

wyłączona) pozwala na jazdę z maksymalną prędkością 15 km/h, drugi zwiększa ją do 20 km/h, a trzeci do 25 km/h. Nie wiemy dlaczego, ale mamy wrażenie, że praktycznie każdy jej użytkownik, tuż po jednorazowym sprawdzeniu różnic w przemieszczaniu się na poszczególnych biegach, pozostałe kilometry będzie pokonywał zawsze na trzecim. My przynajmniej tak robiliśmy i w zasadzie wykonywaliśmy zmianę biegów automatycznie.

Przyspieszanie realizowane jest za pośrednictwem dźwigni, która dla osób o małych dłoniach może być niezbyt komfortowym rozwiązaniem. Ratunkiem dla nich powinno okazać się poruszanie z włączonym tempomatem. Podest jest na tyle wysoko zawieszony, że przy standardowej wielkości krawężnikach, możemy bez żadnego ryzyka, że uderzymy spodem podestu, sprowadzać Vsett 9 52V 17,5Ah z nich. Pomimo braku regulacji wysokości kierownicy, pozycja na hulajnodze jest wygodna, i to w zasadzie bez względu na liczbę centymetrów którymi się szczycisz. Dynamika również jest satysfakcjonująca. To kompromis pomiędzy „szybkimi i wściekłymi”, a poruszaniu się ze zwichniętym biodrem. Dzięki temu w trakcie przyspieszania nie spadnie ci źle przymocowany tupecik z głowy, jak również nie dogoni cię szarżujący jamnik, i to bez względu na twoją wagę.

Vsett 9 52V 17,5Ah jest jakby stworzona do dłuższych eskapad. I to nie tylko dzięki zasięgowi mogącemu otrzeć się o 70 kilometrów (uczciwie przyznamy, że nie sprawdzaliśmy czy tyle faktycznie da się przejechać, bo ładowaliśmy ją po każdej jeździe), a przede wszystkim dzięki oferowanemu przez nią komfortowi. W prowadzeniu jest pewna, przewidywalna i stabilna, a łączenia płyt chodnikowych, czy też kostki brukowej, tak po prawdzie tylko widzimy, bo nie odczuwamy ich, ani na kierownicy, ani pod stopami. Dzięki temu nie będziesz priorytetowo wybierać najkrótszej i najrówniejszej drogi do celu, a taką która da ci najwięcej satysfakcji. Tym bardziej, że spędzenie w jej towarzystwie dodatkowych minut jest czasem przyjemnym i niejednokrotnie relaksującym. Testowane górki Vsett 9 52V 17,5Ah zauważała, jednak dotarcie na szczyt nie sprawiało jej praktycznie żadnego kłopotu. Oczywiście przy dużym nachyleniu przyspieszanie praktycznie nie wchodziło w rachubę, a i potrafiła delikatnie utracić dotychczasową prędkość, jednak nigdy nie miało się wrażenia że za chwilę zastrajkuje i trzeba będzie ją wpychać. Zastosowany (650 W) silnik jest w zupełności wystarczający i zapewnia komfort psychiczny na spoczynkowym poziomie, nie dając nawet cienia powodu żeby pojawiło się jakiekolwiek zmartwienie. Tak, Vsett 9 52V 17,5Ah powinna zadowolić nawet tych, dla których szklanka zawsze jest do połowy pusta i są w stanie znaleźć wszędzie powody do niepokoju i zamartwiania się.

Vsett 9 52V 17,5Ah

Migacze Vsett 9 52V 17,5Ah



Migacze fantastycznie zwiększają bezpieczeństwo jazdy Vsett 9 52V 17,5Ah. Dzięki nim, bez odrywania rąk od kierownicy, możemy pozostałym użytkownikom sygnalizować swoje zamiary. Tym bardziej, że nie tylko są zamontowane, ale również w widoczny sposób pokazują co chcemy zrobić (oczywiście jeżeli się ich użyje). Byłoby miło jakby stały się one wyposażeniem wszystkich hulajnóg.

Vsett 9 52V 17,5Ah posiada doskonałe rozwiązanie dla niecierpliwych. Otóż wyposażona została w dwa gniazda ładowania, które – użyte równocześnie, do czego potrzeba dwóch ładowarek – znacznie przyspieszają uzupełnianie energii baterii. Według producenta, dzięki temu, czas ładowania skraca się o ponad połowę. Wraz z hulajnogą dostarczana jest jedna ładowarka i – co gorsza – również nikt z nas nie ma pojęcia ile trwało ładowanie za jej pośrednictwem. Naprawdę próbowaliśmy to sprawdzić, ale każdorazowo jak podejmowana była próba tego elementu testu... usypialiśmy, a jak się budziliśmy, to hulajnoga była już naładowana.

Niestety tylko wydaje się, że jest doskonałą hulajnogą


Nie posiadając „kluczyka” nie da się włączyć hulajnogi Vsett 9 52V 17,5Ah. To fakt. Niestety nie zabezpiecza nas to przed ewentualną próbą jej kradzieży. Powód jest prozaiczny: można ją spokojnie zaanektować i poruszać się nią jak manualną, oddalając się z miejsca gdzie była zaparkowana. Gdyby wyłączenie hulajnogi powodowało równoczesne zaciśnięcie się jej hamulców, tym samym blokując koła, to taka próba - w praktyce - skazana byłaby na porażkę. Oczywiście wybiórcze osobniki mogłyby próbować biec z nią na plecach, ale dzięki jej ciężarowi (23 kg) takie wyzwanie - w większości - mogłoby skończyć się wizytą u lekarza. Tym samym włączanie jej za pośrednictwem kluczyka zbliżeniowego jest fajnym gadżetem, ale tylko tym. Mamy nadzieję, że producent przy najbliższej okazji to zmieni.






Migacze wydają się być takim elementem wyposażenia, którego nie sposób źle wykonać. Niestety i tutaj coś poszło nie tak. O ile nie można mieć zastrzeżeń do ich czytelności, to już działanie pozostawia wiele do życzenia, a ktoś kto je zaprojektował chyba w dotychczasowym życiu z tego wynalazku nie korzysta i nie korzystał. Każdorazowe włączenie migaczy powoduje, że migają one przez około 10 sekund i nie da się ich wcześniej wyłączyć. Powoduje to nierzadką sytuację, gdzie dawno już wykonaliśmy manewr, a ciągle poruszamy się z włączoną sygnalizacją skrętu.

Osłony śrub nie stanowią integralnej części z hulajnogą, co powoduje że w trakcie jej eksploatacji, ich liczba może systematycznie się zmniejszać. O ile nie powinny odpaść w trakcie jazdy, to już przy myciu – w szczególności wodą pod ciśnieniem – mogą stać się niskolatającym elementem oderwanym od Vsett 9 52V 17,5Ah. Jak luźno zostały umieszczone może świadczyć fakt, iż osłona znajdująca się obok nóżki, kiedy ją rozkładaliśmy, prawie za każdym razem, lądowała na podłożu.

Dobrze że producent dołączył do Vsett 9 52V 17,5Ah papierową instrukcję obsługi, bo korzystając z tej umieszczonej na jego stronie internetowej można dojść do wniosku, że jest się w posiadaniu jednorazowego produktu. Powodem jest temperatura w której możemy ładować hulajnogę. Zgodnie z elektroniczną instrukcją nie powinno się tego robić jeżeli temperatura jest niższa niż 5 stopni Celsjusza i wyższa niż 4. Co zrozumiałe taki zakres temperatur jest trudny do osiągnięcia i to nawet w domostwach mających obecnie trudności w zakupie opału na zimę. Na szczęście to tylko niedopatrzenie producenta, gdyż w dołączonej do hulajnogi papierowej wersji instrukcji (a ta jest dla nas wyznacznikiem) zakres temperatur jest inny, i co ważniejsze, dużo łatwiejszy do spełnienia. Zgodnie z nią, testowany egzemplarz można było ładować jeżeli temperatura znajdowała się w zakresie od 5 do 40 stopni Celsjusza. Uff.






Teoretycznie Vsett 9 52V 17,5Ah po złożeniu możemy przenosić jedną ręką. Teoretycznie, bo w praktyce jest to trudne, a powody tego stanu rzeczy są dwa. Pierwszym jest jej waga, która może być nieodczuwalna tylko dla kurierów, tragarzy i szerpów, a pozostałym osobom nie tylko będzie ciężko, ale również niewygodnie. Drugim, i to ważniejszym powodem, jest sposób zabezpieczenia złożonej kierownicy. Powoduje on, że jeżeli nie poruszasz się jak bila po stole snookerowym, to samoistnie, po pewnym czasie, kierownica może wyskoczyć z zabezpieczania i hulajnoga rozłoży się. Przynajmniej tak było z testowanym egzemplarzem. I żeby tak się stało, wcale nie musisz pokonywać kolejnych metrów krokiem marynarza, który właśnie zszedł na ląd, po długotrwałym przebywaniu na morzu.

Szacunek się należy


Na Vsett 9 52V 17,5Ah możesz poczuć się jak Rzymianin poruszający się rydwanem, który pozdrawia wiwatujący lud. Ma ona do tego wystarczające gabaryty i wygląd. O właściwą posturę również nie musisz się martwić, gdyż narzuca ją sama jej konstrukcja. To fantastyczny środek transportu i niewiele zabrakło, abyśmy okrzyknęli ją hulajnogą ostateczną. Na przeszkodzie ku temu stanęły jej niedoróbki oraz waga. Zdajemy sobie sprawę, że hulajnoga o takich parametrach nie może ważyć 10 kilogramów, aczkolwiek byłoby miło. Jednak dla osób, dla których zakończenie każdej podróży wiąże się z przenoszeniem jej, waga staje się jednym z bardziej istotnych parametrów. Aczkolwiek dla niektórych może ona być uwieńczeniem poszukiwań hulajnogi elektrycznej, i będzie to w pełni uzasadnione, bo to doskonały pojazd. Aby jednak tak się stało, muszą zostać spełnione dwa warunki. Akceptacja jej ceny (regularna to 6 999 PLN) oraz niedoskonałości, o ile uznasz je za takowe. My czekamy na wersje 2.0 z nadzieją, że niektóre (a może wszystkie?) z ułomności Vsett 9 52V 17,5Ah zostaną wyeliminowane. Wtedy (o ile jej waga się nie zmieni) pozostanie nam tylko tak przeprogramować swoją codzienność, aby jak najwięcej jeździć, a jak najmniej ją nosić.

Specyfikacja techniczna:
Moc silnika: 650W
Akumulator: 52V 17,5Ah
Opony: 8,5 x 3 cale (pompowane)
Zawieszenie: Regulowane amortyzatory przednie i tylne
Maksymalny zasięg: 70 km Eco
Prędkość maksymalna: 25 km/h
Waga: 23 kg
Maksymalna ładowność: 120 kg






Vsett 9 52V 17,5Ah






Podziel się:




Listopad 2022

Dziękujemy firmie x-kom za użyczenie Vsett 9 52V 17,5Ah do testu.

Gwarancja niezależności testu.
Oznacza ona, iż test nie był inspirowany, sponsorowany, sprawdzany oraz korygowany w jakikolwiek sposób przez firmy czy też osoby powiązane z testowanym produktem. Nie miały one również wpływu na jego kształt oraz formę.

Tekst pochodzi z poniższego numeru miesięcznika motoryzacyjnego:


POBIERZ NUMER




Warte uwagi