Klasa ekonomiczna - Dębica Frigo HP2
Jedna z najpopularniejszych opon zimowych tej klasy. W stosunku do opony poprzedniej
generacji posiada więcej krawędzi tnących, które wgryzają się w zaśnieżoną nawierzchnię, co zapewnia lepszą kontrolę nad samochodem w zimowych warunkach. Zastosowanie zaokrąglonych krawędzi bieżnika spowodowało efektywniejsze odprowadzanie wody z czoła opony, co wydatnie przyczyniło się do zwiększenia jej przyczepności. Samoblokujące się lamele powodują że opona wgryza się w śnieg, tym samym poprawiając kontrolę nad pojazdem oraz zapewniając znakomite zachowanie i właściwości trakcyjne na śniegu. Zoptymalizowano również konstrukcję opony i zwiększono głębokość bieżnika dla zapewnienia długich przebiegów, a tym samym oszczędności finansowych.
Klasa średnia - Falken Eurowinter HS02
W porównaniu do opony poprzedniej generacji jest o 9% lżejsza, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa. Posiada hybrydową budowę lameli. Lamele 3D Miura-Ori, umieszczone w centralnej części bieżnika, efektywnie
wychwytują śnieg, a zazębiające się trójwymiarowe lamele - w strefie barku - poprawiają sztywność bieżnika. Takie połączenie różnych wzorów lameli optymalizuje osiągi na śniegu, mokrej i suchej nawierzchni. Dodatkowo fazowane w 3D schodkowe krawędzie bloków, optymalizują trakcję podczas przyspieszania i hamowania na zimowych drogach. Symetryczny wzór bieżnika (w V) zwiększa odprowadzanie wody przez oponę nawet do 78 l/s, co poprawia parametry zapobiegania aquaplaningowi.
Klasa premium - Continental WinterContact TS 870
W mieszance opony zastosowano wysokowydajne żywice serii Performance Resins oraz elastyczne polimery Flexible Polymer Matrix. Dzięki temu jest ona trwała i zapewnia niskie opory toczenia, tym samym obniżając zużycie paliwa. Jej bieżnik składa się z nowego systemu potrójnych lamelek (Triple Sipe Concept), który sprawia, że samochód prowadzi się pewnie nawet na przyprószonych śniegiem i pokrytych lodem ulicach. To unikalne rozwiązanie skraca także drogę hamowania, tak by kierowca mógł po prostu cieszyć się jazdą w zimowych warunkach. Kiedy droga jest mokra i błotnista, dzięki mieszance Cool Chili opona zapewnia optymalne zachowanie pojazdu podczas hamowania na mokrej nawierzchni, a dzięki specjalnym rowkom Hydro Grooves, radzi sobie również z aquaplaningiem.
Od lewej: Dębica Frigo HP2, Falken Eurowinter HS02, Continental WinterContact TS 870