Obecnie sieć Lotos liczy około 520 stacji. Około, bo niektóre z nich są jeszcze w budowie. Zgodnie z planem podziału
Lotos Paliwa, w ramach transakcji, 104 z nich będzie działać pod szyldem PKN Orlen, a pozostałe zostaną przejęte przez Grupę MOL, która w okresie 5 lat (liczonych od momentu nabycia) będzie miała obowiązek przeprowadzenia rebrandingu, czyli zmiany oznaczeń stacji i przemianowania ich zgodnie ze swoimi standardami. Do tego czasu będą funkcjonowały pod marką Lotos. Równocześnie przez 8 lat od fuzji na stacje MOL paliwo będzie dostarczane z rafinerii PKN Orlen, z Płocka lub Gdańska.
Użytkowników kart flotowych oraz programu Lotos Biznes z pewnością zainteresuje fakt, że dalej będą one akceptowane na stacjach wchodzących w skład Grupy MOL i nie będzie konieczności dokonywania jakichkolwiek formalności w tym zakresie. Jednak na stacjach, które wejdą w struktury PKN Orlen, karty Lotos Biznes nie będą akceptowane, analogicznie jak na stacjach Grupy MOL nie będą respektowane karty
flotowe emitowane przez PKN Orlen. Za to niezmiennie, jak dotychczas, karty Lotos Biznes będą akceptowane na stacjach Shell.
Które stacje staną się Orlenami?
To nurtujące kierowców pytanie skierowaliśmy do biura prasowego PKN Orlen. W odpowiedzi otrzymaliśmy informację: „...w imieniu biura prasowego PKN ORLEN informuję, że lista stacji paliw (...) objętych umową pomiędzy PKN ORLEN a Grupą MOL, stanowi informację poufną, w związku z czym nie może zostać udostępniona....” (pisownia oryginalna). Wygląda jednak na to, że powyższa informacja nie jest wiedzą do której dotarcia potrzeba najwyższych certyfikatów bezpieczeństwa, gdyż została opublikowana w piśmie „Plan podziału LOTOS Paliwa sp. z o.o.” datowanym na dzień 22.08.2022 roku. Na jego podstawie przygotowaliśmy listę stacji, które zostaną przekształcone w Orleny (reszta z obecnych Lotosów zostanie zamieniona w stacje MOL). Oto ona.