Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ






Poradnik

Zestaw naprawczy opon



Zestaw naprawczy opon

Jeszcze do niedawna stałym zestawem w samochodowym bagażniku był podnośnik, lewarek oraz koło zapasowe. Jednak coraz częściej przez producentów samochodów zastępowany jest on zestawem naprawczym opon. Powód jest prozaiczny. Nie tylko zajmuje on mniej miejsca, jest lżejszy, ale przede wszystkim łatwiejszy w użyciu. Warto jednak mieć świadomość iż nie jest to produkt idealny.

Pomimo ciągłego rozwoju opon ciągle zdarza się, iż ulegają one defektom, co skutecznie
niweczy podróż. W takim wypadku konieczna jest samodzielna naprawa opony na miejscu, wezwanie lawety lub zmiana koła z defektem na zapasowe (dojazdowe). Większość osób decydowała się na ostatnią opcję, która wymagała sporej liczby operacji. Konieczne było poluzowanie koła, następnie podniesienie samochodu, odkręcenie koła i zastąpienie go zapasowym. Zwolnienie lewarka i dokręcenie koła kończyło całą procedurę. Dzięki zastosowaniu zestawu naprawczego wszystko to zostało znacznie uproszczone i ułatwione, a doprowadzenie opony do stanu w którym będziemy mogli jechać znacznie szybsze. Należy jednak pamiętać żeby postępować zgodnie z instrukcja przypisaną do konkretnego zestawu naprawczego. A są one różne.

Na rynku można spotkać dwa rodzaje zestawów naprawczych, których zastosowanie jest takie samo, jednak różnią się zawartością. Pierwszy składa się z naboju z płynem uszczelniającym oraz kompresora służącego do napompowania opony. To je najczęściej można spotkać jako fabryczne, dokładane przez producentów samochodów. Drugi jest jednoelementowy i posiada postać aerozolu. Nie jest on dedykowany do konkretnych modeli, co powoduje że istotne jest, aby przy zakupie zwrócić uwagę, czy wielkość opony

którą posiadamy w samochodzie będzie w stanie uszczelnić. Tym samym dobrać taki, który temu podoła. Oba rodzaje zestawów naprawczych łączy jedno: nie wpływają one na wyważenie koła.

Zastosowanie zestawu naprawczego nie gwarantuje, że oponę będzie można naprawić. Jednak nie jest to wina samego urządzenia, a wcześniejszego naszego zachowania, a konkretnie odległości którą przebyliśmy na zepsutej oponie. Poruszanie się, kiedy nie znajduje się w niej powietrze, jak również gdy jest go minimalna ilość jest dla niej skrajnym wysiłkiem, a dla nas może oznaczać ponadnormatywne koszty związane z zakupem nowej opony. Stanie się tak w sytuacji kiedy struktura wewnętrzna opony ulegnie uszkodzeniu, co automatycznie kwalifikować ją będzie do wymiany, a nie naprawy.

Należy pamiętać, że pomimo nazwy „zestaw naprawczy” nie naprawia on uszkodzonej opony, a jedynie uszczelnia i doprowadza do stanu, w którym można dojechać do najbliższej wulkanizacji, gdzie zostanie przeprowadzona faktyczna, i zgodna ze sztuką, naprawa opony, która pozwoli na dalsze bezpieczne kontynuowanie podróży. Kolejnym istotnym faktem jest droższa naprawa takiej opony, gdyż do standardowych procedur dochodzą prace związane z oczyszczeniem opony i felgi z płynu uszczelniającego, co podnosi koszty takiej naprawy.






Zestaw naprawczy opon






Podziel się:




Sierpień 2022

Dziękujemy firmie Harp z Krakowa za pomoc przy realizacji tekstu

Tekst pochodzi z poniższego numeru miesięcznika motoryzacyjnego:


POBIERZ NUMER




Warte uwagi