Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ






Poradnik

Opony - nowości na sezon letni



Opony nowości 2022

Wraz ze zbliżającym się sezonem letnim i tym razem producenci opon nie zawiedli i przygotowali nowe propozycje. Wybraliśmy kilka z nich.

Continental SportContact 7


To najnowsza opona o wysokich osiągach w portfolio Continental, przygotowana dla pojazdów o sportowym charakterze. Skierowana jest do kierowców, którzy chcą doświadczyć
jazdy wyczynowej. Jest oponą bardzo bezpieczną, zorientowaną na prowadzenie i zapewniającą wysoki przebieg. Jej wysokie osiągi zapewnia szereg rozwiązań technologicznych wśród których warto wymienić BlackChili oraz adaptacyjny bieżnik. Rodzaj mieszanki (BlackChili 3 generacji), jest połączeniem stosunkowo miękkich komponentów z twardą budową bieżnika. Dzięki temu uzyskano wysoką przyczepność opony już od pierwszych metrów jazdy w połączeniu z większą odpornością na dynamiczne i ostre jej traktowanie (gwałtowne hamowania i przyspieszania). Konstrukcja bieżnika pozwala na zmianę jego kształtu w określonych warunkach, co powoduje zwiększenie bezpieczeństwa. Przykładowo podczas hamowania środkowy pas składający się z podłużnych bloków, zachowuje się jak jeden długi segment, co skraca drogę hamowania. W trakcie skrętu poszczególne segmenty opony wzajemnie się blokują, co w konsekwencji przekłada się na lepszą przyczepność i precyzję prowadzenia.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6


Jest następcą Eagle F1 Asymmetric 5 względem której poprawiono osiągi na suchej nawierzchni, hamowanie oraz komfort jazdy na mokrej drodze. Posiada adaptacyjną powierzchnię styku, która na suchej nawierzchni dostosowuje się do stylu jazdy i podczas wykonywania ekstremalnych

manewrów zwiększa się, aby zapewnić wyższy poziom przyczepności. Wydajność na mokrej nawierzchni poprawiono dzięki zastosowaniu mieszanki gumowej zawierającej nowy system żywic. W stosunku do poprzedniej generacji zmniejszono poziom hałasu (o 1 dB) jak również opór toczenia, który jest szczególnie istotny przy zastosowaniu jej w pojazdach elektrycznych, gdyż powoduje wydłużenie ich zasięgu.

Hankook Ventus Prime 4


W stosunku do poprzedniej generacji (modelu Ventus Prime 3) poprawiono komfort podróży oraz dzięki zmianie mieszanki opony zwiększono jej wydajność, uzyskując większy o 20% przebieg. Zmieniona została również konstrukcja bieżnika, który teraz składa się z lameli 3D zapobiegających dużym odkształceniom opony oraz zapewniających bardziej wydajne odprowadzenie wody. Zastosowana technologia Low Noise pozwoliła na zmniejszenie hałasu opony.

Michelin Pilot Sport 5


Większą trwałość bieżnika osiągnięto poprzez zastosowanie technologii MaxTouch Construction, która zapewnia równomierne rozłożenie sił występujących podczas przyspieszania, hamowania i pokonywania zakrętów. Dzięki technologii Michelin Dynamic Response zoptymalizowano przeniesienie reakcji kierowcy na drogę, co poskutkowało zwiększeniem precyzji kierowania. W oponie zastosowano bieżnik w technologii Dual Sport Tread Design posiadający wzdłużne rowki odprowadzające wodę - dla większej trakcji na mokrej drodze (strona wewnętrzna) oraz sztywne klocki - dla większej przyczepności na suchej drodze (strona zewnętrzna).






Opony nowości 2022






Podziel się:




Marzec 2022

Zdjęcia źródłowe: Continental, Michelin; kolaż: studio.kdk.pl

Dziękujemy firmie Harp z Krakowa za pomoc przy realizacji tekstu

Tekst pochodzi z poniższego numeru miesięcznika motoryzacyjnego:


POBIERZ NUMER




Warte uwagi