Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm
Partner

Ekologia

Partner:


Toyota Auris TS Freestyle & Toyota C-HR - Proekologiczni bracia



Toyota Auris TS 1,8 HSD 136 KM Freestyle & Toyota C-HR 1,8 HSD 125 KM

Nie ma co ukrywać, Toyota jest pionierem i liderem na rynku polskim w kategorii promowania i sprzedaży aut hybrydowych. Jest to jeden z nielicznych producentów, który niemalże w każdej klasie posiada swojego przedstawiciela z napędem hybrydowym. Począwszy od modelu Yaris kończąc na SUVie RAV4. Najbardziej znanym modelem jest oczywiście Prius.

Dziś zaprezentuję dwa modele Toyoty, które ostatnio najlepiej sprzedają się w Polsce. Oto przed Państwem crossover C-HR oraz kompaktowy Auris. Mimo oczywistych różnic mają więcej cech wspólnych, niż mogłoby się wydawać.

Zacznijmy od stylistyki obu aut. Na pierwszy ogień
Reklama
dobrze już znany Auris. Tutaj mamy do czynienia z pseudo-terenową odmianą zwaną przez Toyotę Freestyle. Oprócz dobrze znanej stylistyki, auto charakteryzuje się dodatkowo wszechobecnymi plastikowymi nakładkami, nadającymi mu bardziej agresywny wygląd. Natomiast projektanci C-HR mieli dużo więcej swobody odnośnie wyglądu auta. Jego linie są ostre i mocno narysowane przez co samochód stał się stylistycznie agresywny, który zwraca na siebie uwagę.

Konsola środkowa w Aurisie składa się z 7-calowego wyświetlacza, który pozbawiony jest standardowych przycisków. Obsługa jest w pełni dotykowa, co według mnie nie jest dobrym rozwiązaniem w codziennej eksploatacji, ponieważ jest za mało intuicyjna i za każdym razem musimy odrywać wzrok co na pewno nie wpływa dobrze na bezpieczeństwo podróży. Panel automatycznej klimatyzacji również został zmieniony na bardziej elegancki i nowoczesny. Bardzo ciekawie zaprojektowano zegary, które na szczęście są analogowe. Są umieszczone w dwóch tubach o łezkowatym kształcie, a do ich czytelności nie można mieć zarzutów. Pomiędzy nimi umieszczono niewielki kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego.

Do dyspozycji mamy teoretycznie pięć miejsc. Jak to jednak często bywa w autach tej klasy, komfortowo podróżować będzie tylko czwórka
Reklama

pasażerów. Jedyną wadą dobrze wyprofilowanych przednich foteli jest kiepskie trzymanie boczne. Tylna kanapa zdecydowanie przeznaczona jest dla dwóch osób. Całkowicie płaska podłoga w tylnej części przedziału pasażerskiego pomaga w wygodnym podróżowaniu.

Bagażnik, mimo zainstalowanych w podłodze baterii, posiada pojemność aż 600 litrów.

Poważną wadą Aurisa jest jakość plastików i ich spasowanie. Są one stosunkowo twarde, a w dodatku potrafią bardzo głośno skrzypieć. Za to minus dla tego modelu.

Zupełnie inaczej jest w przypadku C-HR. Tutaj wszystko jest spasowane wręcz idealnie. Znajdziemy dużo skórzanych wstawek, które nadają autu luksusowego zacięcia, są miękkie i miłe w dotyku. Poszczególne elementy spasowano bez zarzutu i w prezentowanym egzemplarzu nie trzeszczały na nierównościach, jak to miało miejsce w Aurisie.



Toyota Auris TS 1,8 HSD 136 KM Freestyle1 Toyota Auris TS 1,8 HSD 136 KM Freestyle Toyota Auris TS 1,8 HSD 136 KM Freestyle Toyota C-HR 1,8 HSD 125 KM Toyota C-HR 1,8 HSD 125 KM Toyota C-HR 1,8 HSD 125 KM

Grudzień 2018



POBIERZ NUMER


Warte uwagi