Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych,
zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj.
Jeszcze do niedawna zakup samochodu był stosunkowo prosty. Do wyboru mieliśmy modele z silnikiem Diesla lub benzynowym. Zasada też wydawała się przejrzysta. Jeżeli ktoś jeździł bardzo dużo i w większości poza miastem, kupował model z silnikiem Diesla. Pozostali z silnikiem benzynowym. Byli też i tacy którym diesle – z różnych powodów – nie pasowały, oni również wybierali model z silnikiem benzynowym.
Równie ważnym czynnikiem była cena, to ona niejednokrotnie determinowała nasz wybór. Samochody wyposażone w silniki Diesla były droższe (niejednokrotnie dużo droższe) od tych z silnikiem benzynowym. Różnica w cenie zakupu
powodowała, że z ekonomicznego punktu widzenia stawał się on nieopłacalny.
Obecnie wybór mamy dużo większy. Do modeli napędzanych za pośrednictwem silników Diesla i benzynowych doszły modele z silnikiem elektrycznym lub z napędem hybrydowym. Nie zmieniło się natomiast kryterium zakupowe, dalej jednym z głównych elementów jest cena. Cena i sposób wykorzystania samochodu. Jednak zakup samochodu to tylko pierwszy – z wielu – kosztów ponoszonych przez użytkownika z tytułu posiadania samochodu. Równie ważny jest koszt ubezpieczenia, serwisu oraz paliwa.
A co w przypadku jeżeli cena jest identyczna za model z tym samym wyposażeniem, różniący się tylko napędem? Postanowiliśmy porównać koszty utrzymania dwóch modeli Lexusa: NX 300 2,0t AWD Elegance (z silnikiem benzynowym) oraz NX 300h 2,5 AWD Elegance (z napędem hybrydowym). W porównaniu – co logiczne – nie wzięliśmy pod uwagę
kosztów paliwa. Są one zbyt indywidualne i zbyt zmienne oraz uzależnione od charakterystyki jazdy, aby zaprezentowane dane były wiarygodnie.
Z uwagi na możliwość kształtowania różnej (ale mieszczącej się w sztywnych ramach) polityki cenowej pomiędzy poszczególnymi dealerami Lexusa w tabeli nie pokazujemy konkretnych cen (które mogą się różnić pomiędzy stacjami dealerskimi), a wypadkową określającą różnicę w kosztach ponoszonych przy serwisowaniu NX z silnikiem benzynowym w stosunku do identycznego modelu z napędem hybrydowym.