Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm
Partner

Ekologia

Partner:


Volkswagen zamierza uruchomić 36 000 punktów ładowania samochodów elektrycznych



Volkswagen zamierza uruchomić 36 000 punktów ładowania samochodów elektrycznych

Volkswagen zamierza brać aktywny udział w elektromobilności i planuje do 2025 uruchomić w Europie 36 000 punktów ładowania, z czego 11 000 z nich stworzyć samodzielnie. W samej Polsce, w ciągu najbliższych 10 miesięcy, ma zbudować 350 publicznych ładowarek Szacuje, że jego inwestycja w infrastrukturę ładowania wyniesie 250 milionów euro.

Zgodnie z przyjętymi planami w całej Europie koncern wybuduje do 2025 roku łącznie 36.000 punktów ładowania. 11 000 z nich stworzy samodzielnie, a powstaną one w fabrykach Volkswagena oraz u 3 000 dealerów marki we wszystkich większych miastach. Dysponując należącą do marki firmą Elli (Electric Life), która zajmuje się tego rodzaju infrastrukturą oraz serwisem „We Charge” Volkswagen chce zbudować mocną pozycję w biznesie zasilania
Reklama
samochodów w energię elektryczną. W rozbudowę sieci stacji w Europie koncern ma w planach inwestycje o łącznej wartości 250 milionów euro.

Koncern prowadzi również inne działania przyczyniające się do powstawania coraz większej liczby stacji ładowania. „Infrastruktura staje się decydującym czynnikiem popularyzacji samochodów elektrycznych. Ładowanie auta musi być równie łatwe i oczywiste, jak ładowanie smartfona. Dlatego przede wszystkim potrzebujemy znacznie większej liczby ogólnodostępnych stacji oraz prostych zasad dotyczących montażu prywatnych wallboksów. Volkswagen chce zaznaczyć swój udział w tej dziedzinie, dlatego na wszystkich poziomach angażuje się w budowę infrastruktury ładowania” – mówi Thomas Ulbrich, członek Zarządu ds. Samochodów Elektrycznych marki Volkswagen.

Z szacunków Volkswagena wynika, że w przyszłości 70 procent ładowań akumulatorów będzie odbywało się w domu lub w miejscu pracy właściciela auta. Dlatego od 2020 roku firma Elli należąca do Volkswagena klientom prywatnym oraz firmom zaoferuje wallboksy w przystępnych cenach wraz z montażem oraz dostawą energii ze źródeł odnawialnych. W fabrykach Volkswagena w Niemczech powstanie łącznie 4 000 punktów ładowania dla pracowników, a wiele z tych punktów będzie ogólnodostępnych. Około jednej czwartej ładowań będzie dokonywanych w publicznych stacjach zasilania w energię. Za pośrednictwem serwisu Volkswagena „We Charge” klienci będą mogli w przyszłości korzystać z ponad 100 000 punktów ładowania w Europie – w dalszej perspektywie ma ich powstać 150 000. VW planuje ponadto podjęcie współpracy z sieciami handlu detalicznego tak, by klienci mogli wygodnie ładować swoje samochody podczas zakupów. Pierwszy krok w tym kierunku uczyniło Tesco w Wielkiej Brytanii.

W ramach spółki IONITY Volkswagen planuje wybudować do 2020 roku wraz z partnerami 400 stacji szybkiego ładowania, na których będzie się znajdować do 2 400 stanowisk. Stacje te zostaną usytuowane przy drogach szybkiego ruchu i autostradach w całej Europie. Polska także ujęta jest w tym planie i przy autostradach A1, A2 i A4 w 12 miejscach mają zostać zbudowane szybkie ładowarki.

Volkswagen zamierza budować stacje szybkiego ładowania
Reklama

również w miastach. Pierwszych 28 stacji znajdujących się poza autostradami ma być już w czerwcu uruchomionych w Wolfsburgu. Są one częścią prezentu Volkswagena dla miasta Wolfsburg z okazji 80. rocznicy jego powstania.

Rozbudowa infrastruktury musi jednak w najbliższych miesiącach zostać znacznie przyspieszona. Należy niezwłocznie stworzyć warunki prawne do szybkiej rozbudowy infrastruktury, np. poprzez modyfikacje prawa budowlanego i najmu oraz poprzez objęcie specjalnym wsparciem budowy infrastruktury w przestrzeni publicznej.

„Volkswagen wraz z pierwszym samochodem elektrycznym nowej generacji zbudowanym na platformie modułowej MEB, dla klientów rezerwujących samochód w tzw. prebookingu oferuje w cenie auta kilka dodatkowych korzyści, w tym domową ładowarkę. O ile dla osób mieszkających w domach jednorodzinnych proces montażu to formalność, to przed dużym wyzwaniem stają dziś właściciele mieszkań i garaży zarządzanych przez np. wspólnoty mieszkaniowe. Dla nich często instalacja wallboxa jest dziś niemożliwa ze względów prawnych. Elektryczne samochody mają olbrzymi potencjał, by odnieść w Polsce sukces. Jeśli światy biznesu i polityki zjednoczą siły, bardzo szybko zdołamy uporać się z wyzwaniami, jakie niesie budowa infrastruktury.” – powiedział Karol Obiegły, dyrektor operacyjny Volkswagen Group Polska.

Volkswagen zamierza uruchomić 36 000 punktów ładowania samochodów elektrycznych Volkswagen zamierza uruchomić 36 000 punktów ładowania samochodów elektrycznych Volkswagen zamierza uruchomić 36 000 punktów ładowania samochodów elektrycznych

Czerwiec 2019

Żródło: Volkswagen

Zobacz ostatnie numery:







Warte uwagi