Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ





tuning

Szymon Shymek Hertel - Renault Clio



Szymon Shymek Hertel - Renault Clio

Widzowie TVN Turbo, a konkretnie programu "Operacja Tuning", samochód ten mieli okazje oglądać podczas jednego z wakacyjnych odcinków tego programu. Tym razem Clio pojawia się szerzej na naszych łamach, a opowie nam o nim jego właściciel - Shymek. Opowiedz na początek jak doszło do zakupu tego samochodu i dlaczego wybór padł właśnie na Renualt Clio?

Wybór Clio był całkowicie przypadkowy. Poszukiwania auta zaczęły się od Fiata Grande Punto - niestety nie było akurat interesującej mnie wersji a i dealer nie chciał
udzielić zadowalającego rabatu :) Kolejnym autem które mnie zainteresowało była nowa Corsa - tu niestety czas oczekiwania ponad 3 miesiące pogrzebał szanse tego autka na starcie. Tak trafiłem do dealera Renault gdzie Clio było dostępne od ręki w wystarczającym (jak na tamten czas wyposażeniu) i ciekawym kolorze - lakier z efektem specjalnym. W sumie jestem bardzo zadowolony z wyboru ponieważ Clio jest bardzo ciekawym autkiem.

Samochód ma za sobą całkiem ciekawą drogę modyfikacji, zacznijmy od tych które pojawiły się pod kątem stylistycznym...
Wszystko zaczęło się od przyciemnienia szybek i zakupu felg 15" Dezent V-Dark po około roku użytkowania. Po jakimś czasie trafiłem w internecie na aukcję znanej firmy Carzone Specials - dostosowała, polakierowała oraz zamontowała ona komplet ospojlerowania do autka (dokładka zderzaka z przodu i z tyłu, oraz progi boczne). Zestaw prezentuje się delikatnie i podkreśla tylko sportowy wygląd auta z czego jestem bardzo zadowolony. To pociągnęło za sobą wszystkie kolejne zmiany. Dalsze przeszukiwania internetu wykazały że bardzo trudno dostać części do Clio, ale udało mi się znaleźć nakładki na klamki z polerowanej stali. Kolejną modyfikacją było zamontowanie końcówki wydechu Ulter Sport N2-90RS robionej na zamówienie. W takim stanie Clio dojeździło końca roku 2007. Nowy rok to kolejne zmiany w wyglądzie. Na pierwszy ogień poszedł spojler dachowy na wzór daszka Renault Sport. Sezon letni wymusił na mnie także wymianę ogumienia a to wiązało się z zakupem nowych felg. Obecnie są to 17-to calowe DOTZy Shuriken z oponkami Goodyear F1 Eagle 205/40. Komplet DEZENTów pozostał w garażu z oponkami zimowymi.. Jako że "szpary" w nadkolach były zbyt rzucające się w oczy autko zostało obniżone sprężynami Eibacha i siadło około 4 cm. Myślałem że na tym moje zmiany stylistyczne się skończą, ale w czeluściach zagranicznych aukcji internetowych trafiłem na lampy przednie - z pomocą kolegi G-Boya z Klubu Renault dotarły do mnie Angels Eyes Black. Parę dni później juz w polskiej ofercie zakupiłem diodowe lampki w dymionych kloszach na tył i także one są już na pokładzie.

Kolejne zmiany pojawiły się również wewnątrz samochodu...
Modyfikacje wnętrza na początku wyglądały skromnie. Pierwszą zmianą były chromowane klamki wykręcone z lepszej wersji wyposażeniowej. Z pomocą forum Klubu Renault Clio polakierowałem plastiki kokpitu i część gałki skrzyni biegów co rozjaśniło wnętrze i nadało sportowego wyglądu. Udało mi się także zorganizować klubową akcję zakupu nakładek progowych, które są mojego projektu. Razem z nakładkami progowymi została zamontowana podstopnica oraz nakładki na pedały robione na wzór tych z Megane R26 F1. Wymianie uległy także zegary - teraz zamontowane są z wersji Extreme w których wymieniłem tarcze na białe. W podsufitce znalazła się nowa lampka, z tyłu uchwyty nad głowami pasażerów, a na tylnej półce stalowa nakładka z logo Clio wykonana przez znajomego. Jedną z ostatnich modyfikacji wnętrza był zakup oraz samodzielny montaż kompletu foteli oraz boczków drzwi z Renault Clio Sport. Podpięcie foteli nie stanowiło problemu aczkolwiek problemy pojawiły się przy instalacji przycisków elektrycznych szyb. Jakoś sobie z tym poradziłem, co można zaobserwować na zdjęciach samochodu. Ostatnią zmianą wnętrza są lakierowane kratki wlotów powietrza

Czy pod kątem mechanicznym również pojawiły się jakieś dodatkowe modyfikacje?
W silniku niestety zmieniony jest tylko dolot ze sportowym, stożkowym filtrem powietrza oraz zmienione oprogramowanie komputera. Gwarancja powstrzymywała mnie przed poważniejszymi zmianami.

Warto wspomnieć również o wyróżnieniach i nagrodach, którymi do tej pory może poszczycić się samochód...
Na pewno największym wyróżnieniem dla mnie był udział w nagraniu dla telewizji TVN Turbo. Cenię także wyróżnienie

przyznane przez Klub Renault za najładniejsze autko zlotu w Bachotku 2008. Tam też drugą nagrodą było wyróżnienie dla najmłodszego Renault. Biorę udział także w rajdach turystycznych. W organizowanym przez klub Citroena Pomorze zająłem 4 miejsce, a w kolejny organizowany przez Klub Renault Oddział 3miasto ukończyłem na 3cim miejscu w klasyfikacji. Clio prezentowane było również w konkursie NFS ProStreet Car na VW Manii 2008 gdzie zajęło 5 miejsce oraz w kwalifikacjach Wojny Północ-Południe. Myślę że inne "zaszczyty" przyjdą z czasem ;)

Czy w najbliższej przyszłości planujesz dalsze modyfikacje Clio?
Oczywiście! W aucie ciągle coś zmieniam... Aktualnie montuję słupek pod dodatkowe zegary i wskaźniki, które w przyszłości pomogą mi użytkować auto. Planowana także, o ile finanse pozwolą jest przyszłościowo rozbudowa systemu car audio. W sumie do tej pory moim głównym ograniczeniem była gwarancja na samochód, a w mojej głowie zrodził się dość ekstremalny pomysł wymiany jednostki napędowej, układu przeniesienia napędu, zawieszenia i skrzyni biegów z Renault Megane 2,0T. Prace nad SWAPEM już trwają więc niedługo i tym będe mógł się pochwalić... Obecnie trwaja także prace nad lekką zmianą stylistyki zewnętrznej. Mianowicie maska silnika zostanie wykonana z tworzywa i pokryta karbonem. Korzystając z okazji chciałbym również wszystkich sympatyków i właścicieli aut spod znaku rombu zaprosić do klubów w których uczestniczę, oraz zaprosić na zloty przez nie organizowane: Ogólnopolskiego Klub Renault tzw. PIKUR - www.klubrenault.pl (najbliższy Ogólnopolski Zlot Klubu Renault odbędzie się w dniach 22-24 maja 2009 w Borkach) oraz Klub Renault Clio - www.krc.cn.pl. Na forach tychże klubów można znaleźć wiele pożytecznych informacji dotyczących użytkowania autka marki Renault a także poznać innych przesympatycznych użytkowników ;)

Szymon Shymek Hertel - Renault Clio














Numer 10 [15.12.2008 - 15.01.2009]

Rozmawiał: Karol Jaszewski



POBIERZ NUMER




Warte uwagi