Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ






Test

Aplikacja Mini Connect - Centrum analizy i dowodzenia w kieszeni



Mini Connect

Kiedy posiadasz samochód marki Mini, a dodatkowo masz zainstalowaną na smartfonie dedykowaną aplikację możesz poczuć się jak dyrektor centrum analitycznego połączonego z ośrodkiem władzy – nie wszechmocną, ale jednak – swojego samochodu.

Na początek jednak ważna uwaga: test aplikacji przeprowadzany był przy użyciu smartfona Huawei Mate 40 pro, a modelem testowym został
wybrany Mini Cooper SE All4 (hybryda plug-in, czyli posiadająca możliwość doładowania jej z zewnętrznego źródła prądu, gniazdka lub ładowarki) i tylko takie połączenie telefon-auto powyższy test będzie opisywał. To istotne gdyż inna konfiguracja może powodować inne możliwości, jak również zachowania aplikacji.

Bezpieczeństwo użytkowania aplikacji Mini Connect, bo tak się ona nazywa, tak żeby nikt oprócz nas nie miał dostępu do naszego samochodu, zapewnia dwuetapowa rejestracja modelu w aplikacji. Musimy ją wykonać będąc w jego wnętrzu, wcześniej oczywiście ją pobierając na smartfona oraz rejestrując się w niej. Aby dodać samochód do aplikacji w pierwszym etapie wymagane jest podanie części numeru VIN modelu, a w drugim przepisanie kodu do aplikacji, który został przesłany i wyświetlił się na centralnym wyświetlaczu naszego Mini. Po weryfikacji dodany samochód pojawi się w „moim garażu” i od tego momentu możemy już korzystać z zasobów aplikacji, a są one spore.

Mini Connect

Wygląd aplikacji Mini Connect na Huawei Mate 40 pro


Na początek weźmy tylko te analityczne, które pozwalają sprawdzić i przeanalizować nie tylko stan samochodu, ale również nasze poruszanie się nim. Czasami ich wynik sprawi, że będziemy chcieli o nich jak najszybciej zapomnieć, a czasami chcielibyśmy aby usłyszał o nich cały świat. Pozwalają one na sprawdzenie, między innymi, z jaką wydajnością się poruszaliśmy (pięciostopniowy system gwiazdkowy), ile wyniosło zużycie prądu, zużycie paliwa, czy chociażby ile – od ostatniego ładowania – przejechaliśmy kilometrów w trybie elektrycznym. Fantastycznym i wartym podkreślenia parametrem jest sprawdzenie rekuperacji, czyli ile w trakcie jazdy udało nam się odzyskać energii. Jeżeli ktoś ma analityczne ciągotki szybko przeliczy ile tym samym kilometrów przejechał „za darmo”. Do dyspozycji jest średnie wskazanie z ostatniej jazdy, jak również ze wszystkich odbytych. Projektanci aplikacji nie zapomnieli również o umieszczeniu w niej podstawowych informacji o samochodzie, takich jak: stan oleju silnikowego, ciśnienia w oponach, czy też termin przeglądów (olejowego, technicznego) oraz wymiany płynu hamulcowego. Dla osoby lubującej się w tego typu danych, to czysty i praktycznie nieprzerwany strumień danych, które może analizować i porównywać.

Dobrym zwyczajem jest wylogowywanie się z programów i aplikacji z których nie korzystamy, jeżeli jednak tego nie robimy aplikacja posiada dodatkowe zabezpieczenie przed nieuprawnionym korzystaniem z niej. Każdorazowo, po okresie uśpienia smartfona, konieczne jest wpisanie czterocyfrowego (ustalonego przez nas) pinu, aby ją dalej użytkować.

Korzystanie z Mini Connect, przynajmniej na smartfonie Huawei Mate 40 pro, to prawdziwa przyjemność. W żadnym momencie

testu smartfon nie stracił połączenia z samochodem, a i samo działanie aplikacji było płynne jakby komendy wykonywane były w ramach zasobów smartfona, a nie za pośrednictwem realizowanego „na żywo” połączenia z samochodem uzależnionym – co warto zaznaczyć – od jakości łącza internetowego. Wrażenie potęguje fakt, że wszystkie komendy wykonywane są przez aplikacje bez opóźnienia, a co za tym idzie można zapomnieć (oby nie) iż wszystkie polecenia, które każemy wykonać aplikacji faktycznie są wykonywane, a nie tylko wyświetlane na ekranie smartfona. Chwila zapomnienia może spowodować, że bezwiednie zatrąbimy, zaświecimy światła lub – co najgorsze – otworzymy Mini Coopera SE All4. Oczywiście zaraz możemy go zamknąć, ale jeżeli nie mamy wzrokowego kontaktu z samochodem, takie zapomnienie – jak już uświadomimy sobie co zrobiliśmy - nie należy do najprzyjemniejszych. Szczególnie dla naszej psychiki, która potrafi „pisać” różne scenariusze, co wydarzyło się z Mini w momencie kiedy był otwarty. I to pomimo, że trwało to tylko chwilę. Oczywiście to nie jedyne funkcje aplikacji, i warto zwrócić uwagę przynajmniej na jeszcze dwie: możliwość włączenia i ustawienia klimatyzacji oraz ładowania Mini.

Aplikacja Mini Connect jest wartościowym uzupełnieniem, a nie tylko dodatkiem stanowiącym elektroniczne ramię informacyjne Mini Coopera SE All4 umieszczone w naszym smartfonie.

Mini Connect

Wygląd aplikacji Mini Connect na Huawei Mate 40 pro

Mini Connect

Wygląd aplikacji Mini Connect na Huawei Mate 40 pro

Mini Connect

Wygląd aplikacji Mini Connect na Huawei Mate 40 pro










Podziel się:




Marzec 2021

Dziękujemy panu Kamilowi Adamczyk z Mini Dobrzański - Autoryzowanemu Dealerowi Mini – za pomoc przy realizacji testu oraz Huawei logo za udostępnienie smartfonu Mate 40 pro do jego przeprowadzenia.

Gwarancja niezależności testu.
Oznacza ona, iż test nie był inspirowany, sponsorowany, sprawdzany oraz korygowany w jakikolwiek sposób przez firmy czy też osoby powiązane z testowanym produktem. Nie miały one również wpływu na jego kształt oraz formę.

Zobacz ostatnie numery miesięcznika motoryzacyjnego:














Warte uwagi