Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


Premiera

Żart, czy pomyłka? Honda Civic Sport Line



Honda Civic Sport Line

Kiedy otrzymujesz informację, że Honda wprowadza wersję Civica nawiązującą do Type R, pierwsza myśl, która pojawia się w głowie brzmi: super, japończycy idą pod prąd. Niestety po zapoznaniu się z jej treścią masz wrażenie, że ktoś zażartował sobie z ciebie lub pomylił komunikaty.

Civica poddano zmianom stylizacyjnym, mającym podkreślić sportowe aspiracje Hondy. Pojawiły się przednie elementy ozdobne, boczne listwy, tylny dyfuzor oraz subtelny tylny spojler. Wersję Civic Sport Line - bo tak została
Reklama
nazwana - wyróżniają także 17-calowe felgi aluminiowe w kolorze piano Black. Do oferty dostępnych opcji kolorystycznych modelu dołączył nowy, wyróżniający się lakier Obsidian Blue Pearl, a oferowana jest w dwóch specyfikacjach wyposażenia: Comfort i Executive.

Zmieniło się również wnętrze, którego siedzenia kierowcy, na gałce i osłonie mieszka dźwigni zmiany biegów i panelach drzwi ozdobiono czerwonymi przeszyciami. Całość uzupełniają perforowane aluminiowe pedały.

W standardzie otrzymujemy system informacyjno-rozrywkowy Honda Connect, który oferuje cyfrowe radio DAB i integrację ze smartfonami poprzez Apple CarPlay lub Android Auto. W wersji Executive, system zintegrowany został z kamerą cofania.

Podobnie do pozostałych wersji Civica, Sport Line oferuje kierowcy bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego, który pomógł modelowi zdobyć najwyższe oceny w testach Euro NCAP. Uzupełnienia go rozbudowany pakiet Honda Sensing, obejmujący liczne systemy zwiększające bezpieczeństwo czynne oraz wspomagające kierowcę. Pakiet systemów bezpieczeństwa obejmuje m. in.: system ograniczający skutki kolizji, inteligentny tempomat adaptacyjny, system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu, system utrzymania pojazdu na pasie ruchu i system rozpoznawania znaków drogowych. Wyższy wariant wyposażenia oferuje również system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach, zawierający system monitorowania
Reklama

ruchu poprzecznego. Funkcja asystenta jazdy z niewielką prędkością dostępna jest w obu opcjach wyposażeniowych Civica Sport Line z przekładnią CVT.

Wersja Sport Line dostępna jest tylko z trzycylindrowym turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,0 litra. Jednostka VTEC Turbo osiąga moc maksymalną 126 KM i maksymalny moment obrotowy 200 Nm, przy emisji CO2 wynoszącej 107 g/km i zużyciu paliwa od 4,8 l/100 km w skorelowanym cyklu mieszanym NEDC. Mierzona w cyklu WLTP wysokość emisji CO2 wynosi 137–152 g/km, a zużycie paliwa od 6,0 l/100 km do 6,7 l/100 km. Dostępna jest z sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną przekładnią CVT, obsługiwaną także za pomocą zamontowanych przy kierownicy manetek zmiany biegów. W zależności od wybranego wariantu (wyposażenie i skrzynia biegów) możemy cieszyć się (chyba bardziej „cieszyć się” lub znosić) przyspieszeniem wynoszącym od 10,5 do 11,2 (0-100 km/h). Przepraszam, ale gdzie tutaj jest sport?

Najtaniej Honda wyceniła tego „potwora” w wersji Comfort z manualną skrzynią biegów, za którego należy zapłacić 89 900 PLN (rok produkcji 2019, bez uwzględnienia promocji). Najbogatsza wersja (Executive) z automatyczną skrzynią biegów CVT, to już wydatek 110 500 PLN.

Tak oto światło dzienne ujrzała nowa wersja Civica nazwana Sport Line, czyli Type R dla ubogich. Dużo obiecuje i udaje, a w praktyce ze sportem ma tyle wspólnego co bolid Roberta Kubicy w sezonie roku 2019 z formułą 1, czyli praktycznie nic oprócz wyglądu.

Honda Civic Sport Line Honda Civic Sport Line Honda Civic Sport Line Honda Civic Sport Line Honda Civic Sport Line Honda Civic Sport Line Honda Civic Sport Line Honda Civic Sport Line Honda Civic Sport Line

Podziel się:
Styczeń 2020

Robert Lorenc
Źródło: Honda

Zobacz ostatnie numery:







Warte uwagi