Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


Prezentacja

Audi elektryfikuje kolejny model. Tym razem wybór padł na limuzynę A6



Audi A6 TFSI 55 e quattro

Audi konsekwentnie rozbudowuje gamę swych zelektryfikowanych modeli. Tylko w drugiej połowie roku 2019 swe debiuty ma aż pięć samochodów z hybrydowym napędem typu plug-in. Najnowszym jest model A6 55 TFSI e Quatro którego przedsprzedaż właśnie rozpoczyna się w Niemczech.

Wszystkie one noszą oznaczenie „TFSI e”. Do grupy takich pojazdów należy też prezentowane właśnie A6 55 TFSI e quattro. Podobnie jak we wszystkich
Reklama
hybrydach typu plug-in marki Audi, napęd tego samochodu to połączenie dwóch systemów – spalinowego i elektrycznego. Sercem modelu jest czterocylindrowy, benzynowy silnik 2.0 TFSI , który generuje 185 kW (252 KM). Uzupełnieniem jest silnik elektryczny o mocy maksymalnej 105 kW. Systemowy moment obrotowy, przy prędkości obrotowej 1250 obr./min. osiąga swój punkt maksymalny rzędu 500 Nm. Litowo-jonowy akumulator umieszczony w tyle pojazdu magazynuje 14,1 kWh energii. Zamontowano go w taki sposób, że przestrzeń bagażowa pozostaje równa i łatwa w dostępie. Całości dopełnia automatyczna siedmiobiegowa skrzynia S tronic. Systemowa moc Audi A6 55 TFSI e quatro wynosi 270 kW (367 KM). Model ten łącznie zaspokaja się zużyciem benzyny w l/100 km wynoszącym 1,9 - 2,1, a łączne zużycie energii elektrycznej oscyluje w przedziale 17,4 – 17,9 (w kWh/100 km), przy łącznej emisji CO2 wynoszącej 43 – 47 (w g/km).

Audi A6 TFSI 55 e quattro to samochód jednocześnie sportowy i wysoce wydajny. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Na napędzie wyłącznie elektrycznym prędkość maksymalna wynosi 135 km/h. Zasięg auta na silniku elektrycznym (wg norm WLTP) to nawet 53 kilometry. Ta hybryda typu plug-in jest jedyną wśród bezpośredniej
Reklama

konkurencji limuzyną segmentu premium wyposażoną w napęd na cztery koła.

Koncepcja napędu Audi A6 55 TFSI e quattro została zaprojektowana w taki sposób, by klienci mogli odbywać większość swych codziennych jazd wyłącznie na napędzie elektrycznym, a tym samym przy zerowych emisjach lokalnych i prawie bez dźwięku. Kierowca może wybierać między trzema trybami jazdy: "EV" dla jazdy w pełni elektrycznej, "Hybrid" dla efektywnego połączenia obu rodzajów napędu oraz "Hold" dla zaoszczędzenia energii elektrycznej dostępnej w danym momencie. W trybie "Hybrid" predyktywna strategia działania zapewnia maksymalną wydajność i maksymalną możliwą ilość jazd wyłącznie na napędzie elektrycznym. Strategia steruje układem napędowym w taki sposób, że ostatni etap podróży przed dotarciem do celu może odbyć się w trybie całkowicie elektrycznym, a akumulator – jeśli zachodzi taka konieczność - jest ładowany wcześniej poprzez silnik spalinowy. Dokładne planowanie na danym etapie podróży odbywa się za pomocą predyktywnego asystenta wydajności. Wykorzystuje on dużą ilość informacji, w tym informacje z systemu nawigacji, internetowe informacje o wydarzeniach na drodze, informacje z czujników pojazdu, jego kamer i radarów, a także obserwuje styl jazdy kierowcy. Planuje też zarządzanie napędami, decydując czy pojazd w danym momencie ma poruszać się w trybie „jazdy na luzie” z wyłączonym silnikiem, czy w trybie rekuperującego żeglowania.

Audi A6 TFSI 55 e quattro

Kierowca może naładować swoje Audi A6 55 TFSI e quattro na publicznej stacji ładowania z mocą 7,4 kW, przy wykorzystaniu dołączonego do samochodu kabla mode 3. Naładowanie wyczerpanego, wysokonapięciowego akumulatora zajmuje około dwóch i pół godzin. Gdy natomiast jesteśmy gdzieś w drodze, Aplikacja myAudi wyposażona jest w funkcję planowania trasy, która to funkcja pokazuje umiejscowienie punktów ładowania. Klienci mogą używać aplikacji do zarządzania ładowaniem oraz do wstępnego ogrzania lub wychłodzenia wnętrza samochodu jeszcze przed ruszeniem w drogę. System klimatyzacji współpracuje z wydajną pompą ciepła wykorzystującą tzw. ciepło odpadowe wytwarzane przez podzespoły napędu elektrycznego.

Audi A6 TFSI 55 e quattro

Audi A6 55 TFSI e quattro ma wyraźnie sportowy charakter. Zewnętrzna linia stylistyczna S line, czarny pakiet stylistyczny, czarne obudowy lusterek zewnętrznych i przyciemniane szyby, podkreślają zewnętrzne cechy pojazdu. Reflektory diodowe Matrix LED, czterostrefowa klimatyzacja, Audi virtual cockpit, sportowe zawieszenie, 19-calowe felgi i czerwone zaciski hamulcowe, dodają autu klasy i prestiżu.

Audi A6 TFSI 55 e quattro

Październik 2019

Źródło: Audi AG

Zobacz ostatnie numery:







Warte uwagi