Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


news

Bridgestone przejmuje TomToma



Bridgestone przejmuje TomToma

Na podstawie transakcji o wartości 910 milionów euro Bridgestone Europe NV/SA, spółka zależna Bridgestone Corporation w regionie EMEA, przejęła usługi telepatyczne oddziału firmy TomTom.

Przejęcie jest finansowane z dostępnych środków własnych i oczekuje się, że transakcja spowoduje wzrost zysku na (jedną) akcję już w pierwszym roku. Przejmowany jest jedynie oddział telematyczny firmy TomTom. Przewiduje się, że transakcja
Reklama
zostanie sfinalizowana najpóźniej w drugim kwartale 2019 roku. Transakcja nadal podlega odpowiednim zezwoleniom organów nadzoru, konsultacjom z organami przedstawicielskimi pracowników TomTom i zatwierdzaniu akcjonariuszy TomTom.

Najnowsza inwestycja wynika z wcześniejszych działań Bridgestone, których celem jest wzmocnienie potencjału firmy w dziedzinie rozwiązań cyfrowych. W szczególności związanych z rozwojem platform cyfrowych oraz gromadzeniem i analizą danych z czujników. Efektem tych prac jest wdrożenie szeregu aplikacji, takich jak: Tirematics, Mobox, FleetPulse oraz Bridgestone Connect.

Zawarte porozumienie połączy największego na świecie producenta opon i wyrobów z gumy oraz europejskiego lidera w dziedzinie cyfrowych usług flotowych. TomTom Telematics przyspieszy zmianę kierunku rozwoju firmy Bridgestone w stronę dostawcy rozwiązań w zakresie mobilności. Ponadto połączenie obu firm pozwoli Bridgestone na dotarcie do większej liczby klientów z ofertą opon i rozwiązań cyfrowych. Dostęp do bazy danych pozwoli Bridgestone skuteczniej projektować opony, szczególnie w oparciu o wirtualne modelowanie i testowanie nowych produktów, z korzyścią dla wszystkich klientów, w tym producentów samochodów.

Nowe światowe mega-trendy w dziedzinie ekonomii, technologii i socjologii, nadają tempo zmianom zachodzącym w branży motoryzacyjnej. W tym kontekście Bridgestone uznał rozwiązania cyfrowe i usługi flotowe za swój strategiczny priorytet. Dodatkowo zmiany te przyspiesza rosnące znaczenie flot w stosunku do prywatnych pojazdów wykorzystywanych w transporcie osób i towarów. Rosnący popyt w branży transportowej
Reklama

oznacza, że właściciele i administratorzy flot muszą maksymalizować wydajność i minimalizować całkowite koszty eksploatacji bardziej niż kiedykolwiek.

TomTom Telematics posiada dużą i wciąż rosnącą grupę stałych użytkowników dysponujących ponad 860 000 pojazdów, z których dwie trzecie to samochody ciężarowe. Firma oferuje doskonałej jakości profilowane systemy telematyczne, takie jak WebFleet i NextFleet. Codziennie obsługuje ponad 800 milionów pozycji GPS, 3.3 milionów podróży oraz ponad 200 milionów odebranych wiadomości.

Paolo Ferrari, CEO i President of Bridgestone EMEA, Executive Vice President of Bridgestone Group, powiedział: “TomTom to dla nas idealny partner. Nasza wiedza i możliwości uzupełniają się wzajemnie, co stwarza doskonałe warunki do rozwoju rozwiązań flotowych i wzmocnienia naszych kompetencji w dziedzinie technologii cyfrowych. Dzięki uzupełnieniu naszej oferty uzyskamy znaczne korzyści, co pozwoli nam, skuteczniej sprzedawać opony i usługi. Mamy teraz dobrą pozycję w regionie EMEA, aby przyspieszyć działalność opartą o analizę danych, poszerzyć bazę klientów flotowych i wykorzystać szybko rosnące możliwości w branży motoryzacyjnej. Doceniamy wiedzę i doświadczenie zarządu TomTom Telematics i jego 670 pracowników. Naszą intencją jest rozwój jego działalności. Chcemy, aby TomTom Telematics nadal obsługiwał klientów tak skutecznie, jak robił to przez ostatnie kilka lat i wykorzystał swoją pozycję lidera na szybko rosnącym rynku.”

"Po dokładnej analizie wielu opcji strategicznych uznaliśmy, że sprzedaż TomTom Telematics firmie Bridgestone leży w najlepszym interesie zarówno TomTom Telematics, jak i naszej podstawowej działalności w branży. - skomentował Harold Goddijn, CEO, TomTom - Będziemy nadal inwestować w nasz innowacyjny system tworzenia map, umożliwiając ich szybsze aktualizacje przy jednoczesnym obniżeniu kosztów operacyjnych, torując drogę do autonomicznej jazdy."

Styczeń 2019

Zdjęcie: Bridgestone

Zobacz ostatnie numery:







Warte uwagi