Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


news

Co wiemy o VW T-Cross



VW T-Cross

Miesiąc po światowej premierze Volkswagen zaprezentował w Polsce swojego nowego miejskiego crossovera T-Crossa, który będzie piątym SUVem tej marki. Cennik otwiera model z silnikiem 1.0 TSI 95 KM, który został wyceniony na 69.790 zł.

T-Cross jest krótszy od T-Roca o 12 cm, a tym samym może poszczycić się 4,11 m długości nadwozia. Posiada duży rozstaw osi wynoszący 2,56 m sprawia, że we wnętrzu jest sporo miejsca dla pięciu pasażerów. Bagażnik ma pojemność od 385 do 455 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy dysponować będziemy bagażnikiem o pojemności 1.281 litrów oraz równą i płaską podłogą.

T-Cross zapewnia bardzo dobrą widoczność oraz przestronne wnętrze, które łatwo i szybko można dostosować do różnych potrzeb transportowych. Jest to możliwe m.in. dzięki wzdłużnej regulacji kanapy o 14 cm, co pozwala zwiększyć albo przestrzeń na nogi osób siedzących z tyłu, albo powiększyć bagażnik. Możliwość różnej aranżacji wnętrza zwiększa też składane oparcie kanapy, dzielone w proporcji 60:40. Składa się również oparcie fotela pasażera z przodu (opcja). Wykończenie tablicy rozdzielczej pod względem kolorów i struktury materiałów nawiązuje do konkretnego rodzaju tapicerki, lakierowanych elementów konsoli środkowej i ramion kierownicy, a także do lakieru nadwozia.

Początkowo do T-Crossa będą oferowane cztery silniki z turbodoładowaniem. Dwie trzycylindrowe benzynowe
Reklama
jednostki TSI o pojemności 1,0 litra wyposażone w filtr cząstek stałych mają moc 70 kW/95 KM oraz 85 kW/115 KM. Czterocylindrowy silnik 1.5 TSI osiąga moc 110 kW/150 KM. Ofertę uzupełnia czterocylindrowy diesel 1.6 TDI uzyskujący moc 70 kW/95 KM. Wszystkie jednostki spełniają normę emisji spalin Euro 6d-temp. Zależnie od rodzaju silnika moment obrotowy jest przenoszony do kół przedniej osi za pośrednictwem pięcio- lub sześciobiegowej mechanicznej skrzyni biegów albo za pomocą 7-biegowej przekładni DSG.

T-Cross został wyposażony m.in. w systemy bezpieczeństwa: system Front Assist monitorujący przestrzeń przed autem i wyposażony w funkcje rozpoznawania pieszych na jezdni oraz hamowania awaryjnego, system Lane Assist utrzymujący samochód na wybranym pasie ruchu, system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu, aktywny system ochrony pasażerów, a także system Blind Spot Detection ułatwiający zmianę pasa ruchu i związany z nim system wspomagający parkowanie. W ramach wyposażenia dodatkowego są dostępne: czujnik monitorujący zmęczenie kierowcy, aktywny tempomat ACC oraz system automatycznego parkowania Park Assist.

T-Crossa wyposażono w dwa wejścia USB oraz w system wireless charging. Za dopłatą dostępny jest bezkluczykowy system otwierania drzwi i uruchamiania silnika „Keyless Access”. Jego wyposażenie może obejmować również system dźwiękowy renomowanej amerykańskiej marki Beats z 300 watowym 8-kanałowym wzmacniaczem oraz subwooferem umieszczonym w bagażniku.

Prezentując T-Crossa Volkswagen kontynuuje ofensywę w dziedzinie SUV-ów. W 2016 roku zapoczątkował ją Tiguan nowej generacji, w 2017 roku dołączyły do niego siedmiomiejscowy Tiguan Allspace i kompaktowy T-Roc. Równocześnie w 2017 roku Volkswagen wprowadził na rynek USA przeznaczonego specjalnie do sprzedaży w tym kraju SUV-a o nazwie Atlas, a na rynek chiński jego odpowiednika Teramont – obydwa auta są siedmiomiejscowe. Rok 2018 rozpoczął się od wysypu nowych SUV-ów – w Nowym Jorku Volkswagen of America zaprezentował dwa studyjne modele na bazie Atlasa – Cross Sport (model pięciomiejscowy bliski seryjnej wersji) i Tanoaka (pick-up). W Chinach z kolei w tym samym miesiącu miała miejsce światowa premiera nowego Touarega – największego modelu marki. Oprócz niego Volkswagen pokazał w Pekinie dwa SUV-y, które w przyszłości będą sprzedawane na rynku chińskim: były to tzw. Powerfull Family SUV (studyjna wersja auta rodzinnego) oraz Advanced Midsize SUV (odpowiednik studyjnego Atlasa Cross Sport). W 2020 roku na rynku zadebiutuje ID. CROZZ – pierwszy SUV Volkswagena wyposażony w napęd wyłącznie elektryczny. Oferta marki będzie wtedy sięgała od T-Crossa po elektrycznego ID. CROZZ i stanie się jedną z najbogatszych na świecie – Volkswagen prawie w każdym segmencie będzie oferować model typu SUV.

VW T-Cross VW T-Cross VW T-Cross VW T-Cross VW T-Cross VW T-Cross VW T-Cross VW T-Cross VW T-Cross

Grudzień 2018

Zdjęcia: Volkswagen

Zobacz ostatnie numery:







Warte uwagi