Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


news

Cierpliwość została nagrodzona. Nowe Audi Q3 dostępne w sprzedaży



nowe Audi Q3

Audi nadspodziewanie długo kazało klientom czekać na debiut Q3. Ci, którzy byli cierpliwi, właśnie zostali nagrodzeni. Ceny samochodu rozpoczynają się od 139 300 złotych.

Początkowo oferowane jest w trzech wersjach silnikowych: 35 TFSI z manualną skrzynią biegów, 35 TFSI ze skrzynią automatyczną S tronic oraz 35 TDI ze skrzynią S tronic. Niedługo dołączą cztery wersje silników benzynowych i wysokoprężnych jednostek napędowych. W ten sposób klienci chcący zakupić tego kompaktowego SUV’a, będą mieli wybór spośród aż siedmiu wersji silnikowych i skrzyń biegów.

Bazowym silnikiem modelu jest 1,5-litrowa jednostka benzynowa o mocy 110 kW (150 KM) i 250 Nm momentu obrotowego. Wyposażona została w układ cylinder on demand, wyłączający czasowo przy niskich i umiarkowanych obciążeniach drugi i trzeci cylinder, co wydatnie wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa. Audi Q3 35 TFSI z tym silnikiem i z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 211 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,3 – 6,0 l/100 km, a średnia emisja CO2 w g/km: 145 – 139. Ta sama jednostka napędowa, ale z automatyczną skrzynią biegów S tronic sprint do setki zakończy po upływie 9,2 sekundy. Prędkość maksymalna to 207 km/h, średnie zużycie paliwa w l/100 km: 5,9 – 5,7, a średnia emisja CO2 w g/km: 134 – 130.

Silnik 2.0 TDI o mocy 110 kW (150 KM) w wersji Audi Q3 35 TDI, otwiera ofertę jednostek wysokoprężnych. Jego charakterystyczną cechą są dwa wałki wyrównoważające w skrzyni
Reklama
korbowej minimalizujące wewnętrzne tarcie oraz wtrysk common-rail o ciśnieniu maksymalnym 2000 bar. Jednostka dostarcza 340 Nm momentu obrotowego. Silnik ten dostępny jest w zestawieniu z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów S tronic i z napędem na przednią oś (średnie zużycie paliwa w l/100 km: 4,9 – 4,7; średnia emisja CO2 w g/km: 128 - 123). Przyspieszenie do setki zabiera mu 9,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 207 km/h.

Wkrótce na rynku polskim zadebiutują kolejne wersje silnikowe Audi Q3. Pierwsza z nich, to jednostka 35 TDI z sześciobiegową skrzynią manualną i napędem quattro, która od 0 do 100 km/h przyspieszająca w 9,3 sekundy i rozwijająca prędkość maksymalną 211 km/h. Kolejna, to jednostka 2.0 TFSI zestrojona z siedmiobiegową skrzynią automatyczną S tronic i z napędem na cztery koła quattro. W swej słabszej wersji wytwarza moc rzędu 140 kW (190 KM) i moment obrotowy 320 Nm. Wyposażone w nią Audi Q3 40 TFSI (średnie zużycie paliwa w l/100 km: 7,5 – 7,2; średnia emisja CO2 w g/km: 170 - 164), od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,4 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 220 km/h. Mocniejsza wersja tego silnika montowana w Audi Q3 45 TFSI (średnie zużycie paliwa w l/100 km: 7,6 – 7,3; średnia emisja CO2 w g/km: 173 - 167), ma 169 kW (230 KM) mocy i 350 Nm momentu obrotowego. Do setki przyspiesza o 1,1 sekundy szybciej, a prędkość maksymalna to 233 km/h. Dostępna będzie również mocniejsza wersja silnika 2.0 TDI o mocy 140 kW (190 KM) oznaczona jako Audi Q3 40 TDI (średnie zużycie paliwa w l/100 km: 5,6 – 5,5; średnia emisja CO2 w g/km: 148 - 145). Dostępna będzie ona wyłącznie z napędem na cztery koła quattro i z dwusprzęgłową skrzynią biegów. Jej moment obrotowy rzędu 400 Nm osiąga maksimum w zakresie od 1750 do 3250 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje jej 8,0 sekund, a prędkość maksymalna to 221 km/h.

W wersjach z dwulitrowym silnikiem benzynowym oraz z mocniejszą jednostką wysokoprężną, standardem jest napęd quattro (na cztery koła). Daje on nowemu Q3 dodatkowe zalety w zakresie przyczepności, stabilności i dynamiki prowadzenia we wszystkich warunkach drogowych. Jego sercem jest sterowane elektronicznie, hydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe montowane na tylnej osi. System zarządzania układem, w chwili gdy dla przykładu samochód sportowo wchodzi w zakręt, może przekierować część momentu obrotowego z osi przedniej na tylną. Gdy kierowca przyspiesza, moc płynnie „wciska” kompaktowego SUV’a w zakręt. Na granicy osiągów napęd na cztery koła quattro blisko współpracuje z układem selektywnego rozdziału momentu obrotowego między kołami, który delikatnie przyhamowuje mniej obciążone koła po wewnętrznej stronie zakrętu, zwiększając w ten sposób siłę napędową kół znajdujących się po jego stronie zewnętrznej. Różnica ta pozwala autu wejść precyzyjnie w zakręt, dokładnie w tym kierunku, w którym skręciły koła.

Nowe Q3 zdobyło pięć gwiazdek w teście Euro NCAP. W kategoriach ochrony dorosłego pasażera, bezpieczeństwa dzieci, ochrony innych uczestników ruchu i systemów wsparcia kierowcy zyskało ich maksimum. Aktywnie wspomagające systemy bezpieczeństwa – wśród nich system automatycznego hamowania awaryjnego w ruchu miejskim i na autostradach – uwzględnione są w ogólnej ocenie NCAP w następujących, ważonych proporcjach: 40% wagi dla dorosłych pasażerów, 20% dla innych użytkowników dróg i 20% dla asystentów bezpieczeństwa.

Audi pre sense basic i Audi pre sense front są na wyposażeniu standardowym tego modelu. Audi pre sense front za pomocą sygnałów wizualnych, dźwiękowych i haptycznych ostrzega kierowcę przed niebezpiecznymi, wykrytymi przez radar sytuacjami z udziałem pieszych, rowerzystów, czy innych pojazdów. W razie potrzeby inicjuje również awaryjne hamowanie. Częścią standardowego pakietu systemów jest również Audi side assist ostrzegający przed niebezpieczeństwem podczas zmiany pasa ruchu oraz Audi active lane assist, pomagający zapobiegać niezamierzonemu opuszczeniu obranego pasa ruchu. Wśród systemów opcjonalnych znajdziemy m.in. adaptacyjnego asystenta jazdy, układ rozpoznawania znaków drogowych działający na podstawie obrazów pobieranych z kamery, asystenta parkowania plus, asystenta świateł drogowych oraz asystenta niebezpieczeństwa.

Nowe Audi Q3 odnotowało również maksymalne oceny jeśli chodzi o ochronę pasażerów. Elementy szkieletu przedziału pasażerskiego wykonane są z formowanej na gorąco stali. Zastosowano je przede wszystkim w przejściach między belkami wzdłużnymi, a ścianką przednią, w tunelu środkowym, w progach, w słupkach A i B, w ramie dachu oraz w tylnych belkach wzdłużnych. Takie formowane na gorąco komponenty, łączące w sobie niską masę i wysoką wytrzymałość, to aż 26% ogólnej masy nadwozia. Dzięki nim nowe Audi Q3 ma wysoką wytrzymałość zderzeniową, a co za tym idzie jest bardzo bezpieczne.

nowe Audi Q3 nowe Audi Q3 nowe Audi Q3 nowe Audi Q3 nowe Audi Q3 nowe Audi Q3

Grudzień 2018

Zdjęcia: Audi AG

Zobacz ostatnie numery:







Warte uwagi