Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


zapowiedź

Škoda Scala, nowy model w segmencie A



Škoda Scala

Škoda zapowiedziała na 6 grudnia 2018 premierę swojego nowego modelu w segmencie A. Debiut odbędzie się w Tel Awiwie, a Scala – bo o niej mowa – zastąpi pięciodrzwiowego hatchbacka Rapid.

Wymiary nowej Škody Scala to: 4,362 m (długość), 1,793 m (szerokość) i 1,471 m (wysokość). Będzie posiadać długi rozstaw osi wynoszący 2,649 m co ma nadać pojazdowi bardzo dobre właściwości jezdne. Producent zapowiada, że wnętrze nowej Škody będzie przestronne i ma posiadać jeden z największych bagażników w swoim segmencie szczycący się pojemnością 467 litrów.

– Razem ze SCALĄ otwieramy nowy rozdział w klasie kompaktowych modeli Škody. Po trzech latach
Reklama
intensywnych prac badawczo-rozwojowych i ponad dwóch milionach kilometrów jazd próbnych, możemy zaprezentować naszym klientom całkowicie nowy model. Scala wyznacza nowe standardy w zakresie designu i technologii w tym segmencie – mówi Bernhard Maier, CEO Škoda Auto.

Dostęp do usługi Infotainment Online ma zapewnić duży ekran o przekątnej 9,2 cala. Na desce rozdzielczej ma mu towarzyszyć, dostępny opcjonalnie, wirtualny kokpit z możliwością personalizacji ustawień.

Nowy model będzie wyposażony w najnowsze technologie z zakresu connectivity i bezpieczeństwa. Systemy wspomagające parkowanie, zmianę pasa ruchu i monitorujące odległość od poprzedzającego pojazdu, takie jak: PARK ASSIST, FRONT ASSIST, LANE ASSIST, CREW PROTECT ASSIST, LANE CHANGING ASSIST, to tylko wybrane przykłady. Dzięki nim Scala ma stać się jednym z najbezpieczniejszych pojazdów w swoim segmencie.

Podstawową jednostką będzie trzycylindrowy silnik benzynowy 1.0 TSI o mocy 70 kW (95 KM) występujący wyłącznie z pięciobiegową skrzynią manualną. Druga, mocniejsza wersja będzie miała moc 85 kW (115 KM) i dostępna będzie w wersji z sześciobiegową skrzynią manualną lub z siedmiobiegową automatyczną skrzynią DSG. Najmocniejszy, czterocylindrowy silnik 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 KM) dostępny będzie z sześciobiegową skrzynią manualną lub siedmiobiegową skrzynią DSG. Oferowany będzie także silnik diesla 1.6 TDI o mocy 115 KM i maksymalnym momentem obrotowym w wysokości 250 Nm. Każdy z oferowanych silników spełnia wymogi emisyjne normy Euro 6d TEMP, obowiązującej od września 2018 r., oraz został wyposażony w system odzyskiwania energii z hamowania.

Škoda Scala będzie dostępna także z nowym układem jezdnym, który posiada zawieszenie o 15 mm niższe od standardowego. W wersji ze sportowym zawieszeniem zastosowano dwustopniową regulację siły tłumienia amortyzatorów. Po przełączeniu z trybu Normal na Sport zawieszenie ulega usztywnieniu, umożliwia płynniejszą jazdę, zapewniając kierowcy jeszcze większe emocje z prowadzenia auta.

Zgodnie z planem realizowanym przez producenta, trzy modele kompaktowe: Fabia, Octavia i Rapid będą stale rozwijane.

Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala

Październik 2018

Zdjęcia: Škoda

Zobacz ostatnie numery:







Warte uwagi