Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


premiera

Tarraco – największy SUV w gamie SEAT-a



Seat Tarraco

Tarraco to trzeci SUV w gamie SEAT-a (po modelu Ateca i Arona), jest zarazem największym z nich. Został zaprojektowany i opracowany w fabryce w Martorell (Barcelona), a jego produkcja będzie realizowana w niemieckim Wolfsburgu.

Tarraco łączy wiele zalet wynikających ze swojej powiększonej sylwetki, aby z powodzeniem wpisywać się w miejski styl życia jego kierowcy. Posiada kluczowe cechy wszystkich samochodów z gamy SEAT-a: dynamiczny design i codzienną funkcjonalność, sportowego ducha i komfort, dostępność i jakość oraz technologię. Przeznaczony jest dla kierowców, którzy potrzebują użyteczności pięcio- lub siedmioosobowego auta, praktyczności wynikającej z wyższej pozycji za kierownicą. Dostępny będzie w dwóch wersjach wyposażenia: Style i Xcellence.

Wygląd
Wygląd zewnętrzny SUV-a wyraźnie realizuje nową linię stylistyczną SEAT-a. Samochód o długości 4735 mm i wysokości 1658 mm gwarantuje zarówno ogromną przestrzeń w kabinie, jak i imponujący wygląd zewnętrzny. Wyraźnie zaznaczona maskownica nadaje charakteru przedniej części pojazdu, a towarzyszą jej wyraziste, trójkątne reflektory LED, mocno osadzone w sylwetce samochodu. Oświetlenie to szczególnie ważny aspekt nowego modelu. SEAT wykorzystuje jako standard w obu wersjach wyposażenia – zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pojazdu – oświetlenie Full LED, które perfekcyjnie oświetla drogę i doskonale się prezentuje.

W tylnej części pojazdu, w której funkcjonalność jest wybitnie istotna, położono szczególny
Reklama
nacisk na oświetlenie dolnej strefy ładowania bagażu. LED-owe oświetlenie jest wykorzystywane również w tylnych kierunkowskazach.

SEAT Tarraco dostępny będzie w ośmiu kolorach: Dark Camouflage, Oryx White, Reflex Silver, Atlantic Blue, Indium Grey, Titanium Beige, Deep Black i Urano Grey.

We wnętrzu projektanci wykorzystali poziomą linię na desce rozdzielczej. Tarraco korzysta z 10,25-calowego cyfrowego kokpitu SEAT-a, usprawniającego dostarczanie kierowcy ważnych informacji, a także dużego, dotykowego ekranu HMI o szerokości 8", służącego do obsługi łączności. W zakresie systemów infotainment, Tarraco będzie pierwszym SEAT-em wyposażonym w funkcję kontroli gestów (razem z wyposażeniem w 8-calowy system Navigation Plus).

Inżynieria
Konstrukcja modelu oparta na platformie MQB-A, najnowszej technologii Volkswagen Group, zapewniającej szerszy rozstaw osi. Dostępne będą dwa warianty benzynowe. Pierwszy to czterocylindrowy 1,5-litrowy silnik TSI o mocy 150 KM, połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów z napędem na przednią oś. Drugi z nich to silnik 2.0 o mocy 190 KM sprzężony z siedmiobiegową skrzynią DSG z napędem 4Drive. W ofercie pojawią się również dwa silniki 2.0 TDI o mocy 150 KM lub 190 KM. Wersja 150 KM będzie dostępna z napędem na przednią oś, sześciobiegową skrzynią manualną lub z napędem 4Drive i siedmiobiegową DSG. Wersja o wyższej mocy będzie oferowana wyłącznie w wariancie 4Drive/7-biegowa DSG. W przyszłości pojawią się także inne warianty jednostek napędowych. Wyposażony w adaptacyjne zawieszenie (DCC) zapewnia równowagę między sportowymi emocjami za kierownicą, a komfortem podczas jazdy na dłuższych dystansach, niezależnie od nawierzchni. Kierowca może wybrać jeden z dostępnych trybów jazdy lub skorzystać z automatycznego doboru przez system, dostosowujący się do nawierzchni i stylu jazdy kierowcy.

Systemy
SEAT Tarraco posiada wszystkie systemy wspomagania jazdy potrzebne do zapewnienia jej komfortu i bezpieczeństwa, nawet w bardziej wymagających warunkach. Poza Lane Assist i Front Assist samochód wyposażony jest opcjonalnie w system wykrywania martwego pola, wykrywania znaków drogowych, asystenta jazdy w korku, aktywny tempomat, asystenta świateł i Emergency Assist. SUV Tarraco przenosi na wyższy poziom także bezpieczeństwo kierowcy, wprowadzając systemy Emergency Call, Pre-crash Assist i Rollover Detection, tak aby samochód niezależnie od sytuacji gwarantował bezpieczeństwo, stając się wzorcowym pojazdem w tym zakresie w swoim segmencie.

Podsterowność lub nadsterowność podczas nagłego hamowania to przykładowe sytuacje, w których zadziała system Pre-Crash. Samochód automatycznie wykrywa wysokie prawdopodobieństwo wypadku i będzie w stanie na nie zareagować w ciągu 200 milisekund. W zależności od rodzaju zdarzenia napina pasy bezpieczeństwa, uruchamia światła awaryjne, zasuwa szyby i zamyka okno dachowe, aby zapobiec wszelkim skrajnościom wyłapanym poza kabiną.

System Rollover Assist aktywuje się w przypadku przewrócenia pojazdu. Wówczas automatycznie wykonuje połączenie alarmowe, wyłącza silnik, odblokowuje drzwi i włącza światła awaryjne.

Model zostanie wprowadzony do sprzedaży na początku 2019 roku, a jego przedsprzedaż rozpocznie się w grudniu 2018 roku. – Wprowadzenie Tarraco, naszego pierwszego dużego SUV-a, to efekt inwestycji 3,3 miliarda euro w latach 2015-2019 w rozwijanie gamy produktowej – powiedział Luca de Meo, Prezes SEAT-a. – Z tym modelem skompletowaliśmy naszą rodzinę SUV-ów, dopasowaną do różnych potrzeb Klientów – dodaje.

Na chwilę obecną cena modelu nie jest jeszcze znana.

Seat Tarraco Seat Tarraco Seat Tarraco Seat Tarraco Seat Tarraco

Październik 2018

Zdjęcia: SEAT

Zobacz ostatnie numery:







Warte uwagi