Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


test

Fiat Punto 1,3MJ 75KM Easy



Fiat Punto 1,3MJ 75KM Easy

Historia Fiata Punto rozpoczyna się w 1993 roku kiedy bardzo popularne UNO zostało zastąpione pierwszą generacją „kropki”. Auto produkowane było do 1999, kiedy w salonach pojawiła się II generacja. Od 2005 roku klienci mieli wybór pomiędzy dotychczasowym modelem, a całkowicie nowym Grande Punto. W drugiej połowie 2009 roku Fiat do sprzedaży wprowadził zmodyfikowany model o nazwie Punto Evo, nie porzucając przy tym produkcji Grande Punto. Wreszcie nadszedł rok 2012, kiedy to oba modele zostały zastąpione przez produkowane do dziś Punto 2012. Dość skomplikowana historia. Właśnie ten ostatni model mieliśmy okazję testować.

Mimo wieku może się podobać
Przód to rozdzielone kierunkowskazy, umiejscowione poniżej reflektorów. Owe reflektory przypominają swoim kształtem „krople deszczu”, zaś atrapa silnika na której
Reklama
znajduje się logo marki, jest niewielkich rozmiarów. Z tyłu wzrok przyciągają światła, które są wykonane w technologii LED. Całe nadwozie posiada kilka stylistycznych detali, które mimo upływających lat nadal nadają mu niepowtarzalny wygląd.

Wygodnie
Zwiedzanie wnętrza auta zacznijmy nietypowo, bo od bagażnika. Kiedy odtworzymy klapę, naszym oczom ukazuje się widok 275-litrowej przestrzeni bagażowej. Lecz lekkim problemem jest wysoki próg załadunkowy. Czasem może on przeszkadzać w załadunku cięższych walizek.

Przednie miejsca to nieźle wyprofilowane i komfortowe fotele. Dodatkowo atutem jest sporo przestrzeni dostępnej na nogi i nad głowami. Natomiast z tyłu do dyspozycji jest trzyosobowa kanapa. Najwygodniej zasiądzie na niej jednak dwójka dorosłych osób plus ewentualnie dziecko.

Konsola środkowa to niewielki schowek na drobiazgi, nowoczesne radio o sporej liczbie przycisków oraz trzy pokrętła obsługujące manualną klimatyzację. Wszystko jest banalnie proste w obsłudze. Tak powinno być w każdym aucie.

Zegary, niczym w sportowym aucie, umieszczono w oddzielnych, wyłupiastych tubach, które przedzielone są wyświetlaczem komputera
Reklama

pokładowego oraz wskaźnikami poziomu paliwa i temperatury silnika.

Wystarczający
Pod maską prezentowanego dziś Fiata Punto znajduje się wysokoprężna jednostka napędowa Multi Jet powstała przy współpracy z General Motors. Silnik ten ma pojemność 1,3 litra i rozwija moc 75 KM. Być może na papierze takie parametry nie powalają, ale ważące 1105 kg Punto ochoczo reaguje na pedał gazu i po 13,6 sekundy pokazuje na prędkościomierzu pierwszą „setkę”. Według producenta auto możemy rozpędzić do prędkości maksymalnej wynoszącej 165 km/h.

Napęd przekazywany jest na przednie koła za pomocą 5-biegowej, manualnej skrzyni biegów. Jej przełożenia są dobrze dobrane, dzięki czemu nawet brak szóstego przełożenia nie jest wadą. Pracujący bez żadnych problemów i idealnie leżący w dłoni lewarek jest kolejnym atutem.

Fiat Punto 1,3MJ 75KM Easy Fiat Punto 1,3MJ 75KM Easy

Wrzesień 2015

Artur Ławnik




POBIERZ NUMER


Warte uwagi