Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych,
zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj.
Opis auta:
Samochód został zakupiony przez Dominika 2 lata temu w przyzwoitym stanie. Telefon, bus, laweta i wycieczka
dzień później. 1200 km nad morze i z powrotem do Częstochowy. Decyzja o zakupie przyszła w momencie, bez zbędnych rozmyślań za czy przeciw. Takich aut nie kupuje się z rozsądku... Od tamtego czasu ciągle coś się dzieje. Zaczęło się od podstawowych czynności eksploatacyjnych. Płyny ustrojowe, rozrząd, luzy zawieszenia, mycie i porządek pod maską. Konserwacja podwozia, które jak na swoje lata było w idealnym stanie. Blacharce również nie można było nic zarzucić. Auto ogólnie bardzo zdrowe. Samochód posiadał już gwint, skórzaną tapicerkę, rozpórki przednie górną i dolną oraz fajnie radio Blaupunkt z "epoki". Dużą role w podjęciu decyzji o zakupie odegrały rolki Th Line 8" i 9" 14. To według Dominika od zawsze było takie idealne połączenie z mk1. Niestety później okazało się, że na 14" nie da rady się poruszać przez wzgląd na nisko osadzoną pompę wspomagania i miskę olejową. Po wstępnych oględzinach okazało się, że poszycie dachu jednak nadaje się do wymiany. Tematem zajęła się bardzo fachowo firma Tapwid z okolic Lublina, znana z programu "Samochód marzeń". Przy okazji zostało wymienione wypełnienie oraz podsufitka. Następnie został zakupiony nowy komplet zderzaków starego typu. Właściciel odświeżył środek, montując nową wykładzinę w kolorze jasny beż. Seryjną kierownicę zastąpił drewnianą Giugiaro. Wymienił też część listw chromowanych, oraz uszczelek ponieważ nadgryzł je już ząb czasu. Przez te 2 lata Dominik wymienił już pięć lub sześć kompletów kół, szukając złotego środka. Obecne Riale (podobno) zagoszczą na dłużej. Pozostało tylko zamontować lotkę GTI oraz lampy Wesem z krzyżami. Do tego było jeszcze kilka drobnych zmian, jak: grill DIESEL, lifty maski, lusterka starego typu, zmiana z 4 na 2 lampy, końcówka wydechu z kwasówki, fabrycznie nowe krótkie sierpy, odświeżenie lakieru i można się cieszyć słonecznymi dniami bardziej niż kiedykolwiek wcześniej... W tym roku na pewno weźmie udział w kilku fajnych imprezach tuningowych.
Marka i model: VW MK1 Cabriolet
Rocznik: 1987
Silnik/moc fabryczna: 1.8 95KM
Felga/opona: Rial Mesh 16/7 z Porsche 944 po pełnej renowacji w Authentic Cars + adaptery