Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ





moto sport

SEAT Leon Eurocup - Austriacki walc Leona



SEAT Leon Eurocup

Szybka i ciasna pętla toru Red Bull Ring gościła czwartą rundę tegorocznego cyklu SEAT Leon Eurocup. Po wyścigach na francuskim Paul Ricard, portugalskim Estoril i brytyjskim Silverstone nadszedł czas na nowe wyzwanie w postaci debiutującego w kalendarzu austriackiego toru Red Bull Ring.

Tor zlokalizowany w Styrii jest swoistym rodzynkiem w świecie sportów motorowych. Obiekt znany niegdyś pod nazwą A1 Ring gościł Formułę 1, a w 2005 roku Red Bull
wykupił go i rozpoczął gruntowną modyfikację, oddając do użytku zupełnie nowy tor, który śmiało można zaliczyć do jednego z najbardziej nowoczesnych na świecie. W ubiegłym sezonie SEAT Leon Eurocup zawodnicy nie jeździli w Austrii, więc dla stawki składającej się z ponad 30 kierowców, treningi były bardziej istotne niż podczas poprzednich rund, gdyż nauka nowego toru była kluczowa w odniesieniu sukcesu.

Pierwszy trening rozpoczął się już w piątek

przed godziną 11.00 i dla całej stawki półgodzinna sesja była bardzo intensywna. Najbardziej pracowici kierowcy przejeżdżali ponad 15 okrążeń, a najszybszym czasem popisał się Loris Hezemans, wyprzedzając o 0,143 sekundy Mikela Azconę i Jurgena Schmarla, dla którego był to domowy wyścig. Warto również odnotować fakt, że na tym krętym i ciasnym torze najwyższa odnotowana prędkość podczas pierwszego treningu wynosiła 213 km/h! Drugi trening na Red Bull Ringu odbył się jeszcze tego samego dnia, a w czołowej trójce zawodników nie było nikogo z najszybszych w pierwszym treningu. Gael Castelli popisał się świetnym rezultatem 1:40,099, jednak niewiele wolniejszy od Francuza był Norbert Kiss, którego strata wyniosła jedynie 0,069 sekundy. Po piątkowej rywalizacji zarówno zawodnicy, jak i kibice nie mogli doczekać się walki o pole position, gdyż w pierwszej sekundzie zmieściło się aż 21 kierowców, co zwiastowało wyrównaną rywalizację aż do końca weekendu.

SEAT Leon Eurocup SEAT Leon Eurocup














Sierpień 2015

Tekst: Igor Szmidt
Zdjęcia: SEAT Sport


Tekst pochodzi z poniższego numeru miesięcznika motoryzacyjnego:


POBIERZ NUMER




Warte uwagi