Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ






prezentacja

Honda CR-V - wszechstronny SUV



Honda CR-V

Honda CR-V jest jednym z najczęściej kupowanych SUV-ów na świecie. Najnowsza edycja pojazdu to pokaz możliwości technicznych japońskich inżynierów.

Model IV generacji trafił na rynek w 2012 roku, a na salonie w Paryżu w 2014 roku, producent pokazał wersję po face-liftingu. Poza udanym retuszem nadwozia, samochód otrzymał
kilka nowinek technicznych, obejmujących zarówno napęd jak i bardziej rozbudowaną elektronikę. To pierwszy model Hondy, w którym debiutuje podwójnie doładowany silnik Diesla o poj. 1.6 litra i mocy 160 KM. Pomimo masy własnej przekraczającej 1.6t, CR-V z tą jednostką przyspiesza do 100 km/h poniżej 10 sekund, rozwija ponad 200 km/h, a średnie spalanie według danych fabrycznych oscyluje w okolicach 5 litrów. W tej chwili to jedna z najlepszych jednostek wysokoprężnych na rynku i - czego można się spodziewać po Japończykach - powinna cechować się dużą trwałością. Klienci decydujący się na zakup auta z tą jednostką, mogą doposażyć pojazd w automatyczną skrzynię biegów o 9-ciu przełożeniach.

Do testów otrzymaliśmy wersję z napędem na cztery koła i ze sprawdzonym 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 155 KM (192 Nm). Taki zestaw zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w czasie 10,2 sekundy oraz pozwala rozpędzić się do 190 km/h, zużywając przy tym średnio (wg. danych producenta) 7,4 l/100 km. To wystarczające wartości, aby sprawnie poruszać się po mieście i na autostradach, przy czym dynamiczne przyspieszanie zmusza kierowcę do korzystania z wyższych prędkości obrotowych.

Na uwagę zasługuje doskonałe wygłuszenie auta, które zostało poprawione w nowym modelu. Przy dużych prędkościach, w kabinie jest bardzo cicho i słychać praktycznie tylko szum powietrza. Jedynym wskaźnikiem tego, że szybko jedziemy jest zwiększone zużycie paliwa. Podróżując w pięć dorosłych osób, z niewielkim bagażem i przy utrzymywaniu prędkości autostradowych, trzeba się liczyć ze spalaniem przekraczającym 10 l/100 km. Zbiornik paliwa mieści tyko 58 litrów, a przydałby się w tym przypadku zbiornik 70-litrowy. W tej kategorii silniki wysokoprężne pozostają bezkonkurencyjne. Montowana standardowo 6-biegowa manualna skrzynia biegów to jeden z najlepszych "manuali" w segmencie.

Nowy CR-V otrzymał także kilka modyfikacji w podwoziu, m.in.: nowe mocowania przedniego zawieszenia, nowe amortyzatory, zmienioną geometrię dolnego punktu obrotu

zwrotnicy i geometrię tylnych wahaczy wzdłużnych. Rozstaw przednich i tylnych kół został powiększony o 15 mm, a kąt pochylenia zwiększono o pół stopnia. W celu poprawy precyzji prowadzenia, zwiększono przełożenie przekładni kierowniczej o 8 %. Dzięki temu skrócono czas reakcji pojazdu przy omijaniu przeszkód na drodze w czasie jazdy z dużą prędkością. Wszystkie te zmiany korzystnie wpłynęły na prowadzenie samochodu.

Samo auto niewiele zmieniło się w stosunku do poprzedniego modelu. Projektanci zmienili przedni pas, a jego charakterystycznym elementem są diody LED zintegrowane z reflektorami. Największym atutem modelu jest bardzo przestronna kabina i ogromny bagażnik. Jazda w pięć dorosłych osób nie stanowi problemu. Jakość tworzyw sztucznych użytych do wykończenia kabiny nie budzi zastrzeżeń. Tylne oparcie można również w niewielkim stopniu regulować. Płaska podłoga w drugim rzędzie siedzeń to doskonałe rozwiązanie, które Honda powiela także w osobowych modelach. Bagażnik o standardowej pojemności 589 litrów (po złożeniu 1669 litrów) , to jedna z najwyższych wartości w segmencie. Dla porównania, Mitsubishi Outlander ma o 2 litry więcej (maksymalnie 1681 litrów). Składanie tylnej kanapy w Hondzie jest bardzo proste - wystarczy pociągnąć uchwyt obok siedziska i w jednej chwili siedzisko składa się pionowo, oparcie kładzie w miejscu siedziska, a zagłówki przychylają do przodu. Co ważne, drugi uchwyt znajduje się w bagażniku. Tak powinno być w każdym aucie.

Obsługa samochodu jest bardzo intuicyjna, poza komputerem pokładowym, który wymaga trochę wprawy. W zmodernizowanym modelu występuje nowy system multimedialny, który składa się z 7-calowego dotykowego monitora z systemem Android. Zestaw zawiera m.in. obsługę DAB, łączność Bluetooth, dostęp do Internetu i nawigacji satelitarnej (w opcji Garmin), a także tylną kamerę.

Honda CR-V Honda CR-V














Lipiec 2015

Zdjęcia: Honda Press


Tekst pochodzi z poniższego numeru miesięcznika motoryzacyjnego:


POBIERZ NUMER




Warte uwagi