Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych,
zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj.
Honda CR-V jest jednym z najczęściej kupowanych SUV-ów na świecie. Najnowsza edycja pojazdu to pokaz możliwości technicznych japońskich inżynierów.
Model IV generacji trafił na rynek w 2012 roku, a na salonie w Paryżu w 2014 roku, producent pokazał wersję po face-liftingu. Poza udanym retuszem nadwozia, samochód otrzymał
kilka nowinek technicznych, obejmujących zarówno napęd jak i bardziej rozbudowaną elektronikę. To pierwszy model Hondy, w którym debiutuje podwójnie doładowany silnik Diesla o poj. 1.6 litra i mocy 160 KM. Pomimo masy własnej przekraczającej 1.6t, CR-V z tą jednostką przyspiesza do 100 km/h poniżej 10 sekund, rozwija ponad 200 km/h, a średnie spalanie według danych fabrycznych oscyluje w okolicach 5 litrów. W tej chwili to jedna z najlepszych jednostek wysokoprężnych na rynku i - czego można się spodziewać po Japończykach - powinna cechować się dużą trwałością. Klienci decydujący się na zakup auta z tą jednostką, mogą doposażyć pojazd w automatyczną skrzynię biegów o 9-ciu przełożeniach.
Do testów otrzymaliśmy wersję z napędem na cztery koła i ze sprawdzonym 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 155 KM (192 Nm). Taki zestaw zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w czasie 10,2 sekundy oraz pozwala rozpędzić się do 190 km/h, zużywając przy tym średnio (wg. danych producenta) 7,4 l/100 km. To wystarczające wartości, aby sprawnie poruszać się po mieście i na autostradach, przy czym dynamiczne przyspieszanie zmusza kierowcę do korzystania z wyższych prędkości obrotowych.
Na uwagę zasługuje doskonałe wygłuszenie auta, które zostało poprawione w nowym modelu. Przy dużych prędkościach, w kabinie jest bardzo cicho i słychać praktycznie tylko szum powietrza. Jedynym wskaźnikiem tego, że szybko jedziemy jest zwiększone zużycie paliwa. Podróżując w pięć dorosłych osób, z niewielkim bagażem i przy utrzymywaniu prędkości autostradowych, trzeba się liczyć ze spalaniem przekraczającym 10 l/100 km. Zbiornik paliwa mieści tyko 58 litrów, a przydałby się w tym przypadku zbiornik 70-litrowy. W tej kategorii silniki wysokoprężne pozostają bezkonkurencyjne. Montowana standardowo 6-biegowa manualna skrzynia biegów to jeden z najlepszych "manuali" w segmencie.
Nowy CR-V otrzymał także kilka modyfikacji w podwoziu, m.in.: nowe mocowania przedniego zawieszenia, nowe amortyzatory, zmienioną geometrię dolnego punktu obrotu
zwrotnicy i geometrię tylnych wahaczy wzdłużnych. Rozstaw przednich i tylnych kół został powiększony o 15 mm, a kąt pochylenia zwiększono o pół stopnia. W celu poprawy precyzji prowadzenia, zwiększono przełożenie przekładni kierowniczej o 8 %. Dzięki temu skrócono czas reakcji pojazdu przy omijaniu przeszkód na drodze w czasie jazdy z dużą prędkością. Wszystkie te zmiany korzystnie wpłynęły na prowadzenie samochodu.
Samo auto niewiele zmieniło się w stosunku do poprzedniego modelu. Projektanci zmienili przedni pas, a jego charakterystycznym elementem są diody LED zintegrowane z reflektorami. Największym atutem modelu jest bardzo przestronna kabina i ogromny bagażnik. Jazda w pięć dorosłych osób nie stanowi problemu. Jakość tworzyw sztucznych użytych do wykończenia kabiny nie budzi zastrzeżeń. Tylne oparcie można również w niewielkim stopniu regulować. Płaska podłoga w drugim rzędzie siedzeń to doskonałe rozwiązanie, które Honda powiela także w osobowych modelach. Bagażnik o standardowej pojemności 589 litrów (po złożeniu 1669 litrów) , to jedna z najwyższych wartości w segmencie. Dla porównania, Mitsubishi Outlander ma o 2 litry więcej (maksymalnie 1681 litrów). Składanie tylnej kanapy w Hondzie jest bardzo proste - wystarczy pociągnąć uchwyt obok siedziska i w jednej chwili siedzisko składa się pionowo, oparcie kładzie w miejscu siedziska, a zagłówki przychylają do przodu. Co ważne, drugi uchwyt znajduje się w bagażniku. Tak powinno być w każdym aucie.
Obsługa samochodu jest bardzo intuicyjna, poza komputerem pokładowym, który wymaga trochę wprawy. W zmodernizowanym modelu występuje nowy system multimedialny, który składa się z 7-calowego dotykowego monitora z systemem Android. Zestaw zawiera m.in. obsługę DAB, łączność Bluetooth, dostęp do Internetu i nawigacji satelitarnej (w opcji Garmin), a także tylną kamerę.