Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ






Test

Citroen C4 Picasso 2,0 HDI 150KM Exclusive


Artur Ławnik


Citroen C4 Picasso 2,0 HDI 150KM Exclusive

Citroen od dawna słynie z nietuzinkowych i pomysłowych aut. Niejednokrotnie marka ta wprowadzała na rynek auta przełomowe, które szybko stawały się motoryzacyjnymi legendami. O modelach DS, GS, 2CV, CX czy XM słyszał każdy fan czterech kółek. Trzy tytuły Europejskiego Samochodu Roku też nie wzięły się znikąd. Debiutująca w 1999 roku Xsara Picasso aż takiej pozycji sobie nie wyrobiła, nie była też nowością tworzącą nowy segment rynku. Wzbudzała też niezbyt pochlebne opinie o „jajowatym” nadwoziu. Czasem nawet można było usłyszeć, że model Xsara Picasso jest owszem praktyczny, ale jaki brzydki. I co się okazało z biegiem lat? Auto stało się wielkim hitem produkowanym bez większych zmian aż do 2010 roku! Dlaczego aż taki wstęp? Ponieważ historia poniekąd zatacza koło w postaci ostatniej bardzo kontrowersyjnej odmiany C4 Picasso.

Wygląd wzbudza mieszane uczucia
W chwili kiedy ukazały się pierwsze zdjęcia najnowszego Citroena C4 Picasso, światek motoryzacyjny zawrzał. Każdy myślał, że to jest tylko wersja
przedprodukcyjna i na pewno w takiej postaci nie wejdzie do produkcji. Chodziło przede wszystkim o przód auta, który podzielony jest światłami na dwie części. Wyższa to połączone z kierunkowskazami światła diodowe do jazdy dziennej. Niżej znalazły miejsce prostokątne reflektory świateł mijania i drogowych. Linia boczna bez niespodzianek – typowy minivan z mocno zaakcentowaną przestrzenią pasażerską. Z tyłu przede wszystkim zmieniono lampy, które obecnie są wykonane w technologii LED i dają wrażenie trójwymiarowości. Bardzo ciekawy efekt, szczególnie w nocy!

Tak jak na minivana przystało
Wnętrze Citroena C4 Picasso, jak przystało na prawdziwego minivana, dysponuje bardzo dużą przestrzenią dla pięciu dorosłych osób plus ich bagaży. Każdy z pasażerów może wygodnie zasiąść na samodzielnych fotelach. Są one bardzo dobrze wyprofilowane i posiadają niezłe trzymanie boczne. Jednak najwygodniej, niczym w lotniczej business-class, podróżować będzie pasażer siedzący obok kierowcy, który do swojej dyspozycji ma fotel z rozkładanym podnóżkiem. Przestrzeni nikomu nie zabraknie. Podobnie nie będzie problemów z bagażami. Otwarcie klapy bagażnika daje dostęp do 537-litrowego bagażnika o niskim progu załadunkowym. Ładowność i dostępność na wzorowym poziomie.

Spójrzmy teraz na deskę rozdzielczą. Niemal tradycją francuskiej marki jest podejście do tego tematu – zupełnie odmienne, niż w przypadku „reszty świata”. W C4 Picasso zegary są umieszczone centralnie pod szybą, w „budce suflera”. Zbudowane są jako elektroniczny wyświetlacz o dużych rozmiarach. Dzięki temu wszystko jest czytelne i przejrzyste niezależnie od pory dnia. Kierowca ma możliwość wyboru kilku tonacji kolorystycznych i stylu wyświetlanych informacji. Pokrętła od nawiewu i obsługi klimatyzacji zastąpiono dotykowym ekranem. Za pomocą tego ekranu nastawimy odpowiednią temperaturę, ustawimy jasność wyświetlacza, jak również skorzystamy z kalendarza i… kalkulatora. Owszem, początkowo obsługa wydaje się skomplikowana, ale po kilku dniach okazuje się, że można się do niej przyzwyczaić i błyskawicznie docierać do potrzebnych opcji.

Idealny
Pod maską prezentowanego dziś auta znajdziemy jednostkę napędowa napędową, która naszym zdaniem najlepiej do niego pasuje. Jest nią dwulitrowy

diesel o mocy 150 KM. Silnik ten charakteryzuje się bardzo dobrą kulturą pracy, oferując przy tym niezłe osiągi. Mimo sporej wagi auta i typowo rodzinnego charakteru, C4 Picasso żwawo przyśpiesza do pierwszych 100 km/h w 9,7 sekundy, a maksymalnie możemy nim podróżować nawet do 209 km/h.

Napęd przekazywany jest na przednie koła za pomocą manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach. Są one dobrze zestopniowane, choć kierowca dość często musi sięgać do lewarka, ponieważ moment obrotowy dostępny jest w wąskim zakresie biegów prędkości obrotowej silnika. Ten fakt rekompensuje jego spora wartość (370 Nm), dzięki któremu manewry wyprzedzania czy przyśpieszania nie sprawiają żadnych problemów.

Zawieszenie, jak przystało na „Francuza”, zapewnia niesamowity komfort podróżowania. Żadne dziury czy nie równości nie wpływają niekorzystnie na wygodę i komfort podróży. Brawo dla inżynierów Citroena!

Citroen C4 Picasso 2,0 HDI 150KM Exclusive Citroen C4 Picasso 2,0 HDI 150KM Exclusive Citroen C4 Picasso 2,0 HDI 150KM Exclusive














Maj 2015

Artur Ławnik


Gwarancja niezależności testu.
Oznacza ona, iż test nie był inspirowany, sponsorowany, sprawdzany oraz korygowany w jakikolwiek sposób przez firmy czy też osoby powiązane z testowanym produktem. Nie miały one również wpływu na jego kształt oraz formę.

Tekst pochodzi z poniższego numeru miesięcznika motoryzacyjnego:


POBIERZ NUMER




Warte uwagi