Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


test

Mercedes C220 CDI 2,2D 170KM Bluetec AMG-line



Mercedes C220 CDI 2,2D 170KM Bluetec AMG-line

Historia dzisiaj przedstawianego auta rozpoczęła się 33 lata temu w dwóch niemieckich fabrykach Daimler-Benz – w Sindelfingen oraz Bremie. Wtedy z taśm produkcyjnych zjechały pierwsze egzemplarze modelu W201, potocznie zwanego „190”. Model ten był protoplastą produkowanej do dziś C-klasy, czyli auta klasy średniej. W dzisiejszym artykule przedstawiam Państwu już piątą generację tego modelu.

Mała S-klasa?
Pierwsze skojarzenia, których nie unikniemy patrząc na nową C-klasę, są takie, jakbyśmy widzieli flagową limuzynę, czyli klasę S. Czy jest to jakaś ujma lub wada? Według mnie absolutnie nie. Może trochę denerwować taka sytuacja
Reklama
właścicieli właśnie tego większego modelu Mercedesa, ponieważ wydali dużo więcej pieniędzy na auto wyglądające niemal identycznie, jak to sporo tańsze. Najnowsza C-klasa posiada liczne obłe linie, które wkradają się niemalże w każdy detal samochodu. Z przodu mocno zaakcentowana jest sporych rozmiarów atrapa silnika, na której centralne miejsce tradycyjnie znalazło duże logo marki. Atrapę otaczają w pełni diodowe reflektory. Linia boczna ukazuje typowego, trzybryłowego sedana, który w tym przypadku jest osadzony na 5-ramiennych 18-calowych alufelgach. Tył to mocno zachodzące światła LED’owe oraz rzucające się w oczy owalne końcówki układu wydechowego umieszczone na skraju dyfuzora. Całość nadwozia ozdobiona jest licznymi wstawkami AMG, które pochodzą z opcjonalnego pakietu AMG-Line.

Luksus
Jak przystało na prawdziwego Mercedesa, we wnętrzu króluje wszechobecny luksus. Siedziska pokryto najlepszej jakości skórzaną tapicerką, która nie tylko jest miła w dotyku, ale również posiada ciekawe żłobienia oraz białe przeszycia. Podobnie wygląda sprawa z plastikami, które są doskonałej jakości. Po prostu jest, tak jak należy i jak oczekują nabywcy samochodów tej marki.

Wnętrze oferuje teoretycznie pięć miejsc lecz mocne wyprofilowanie tylnej kanapy powoduje, że wygodnie z tyłu zasiądzie tylko dwójka pasażerów. W dodatku nie za wysokich, ponieważ opadająca ku tyłowi linia dachu ogranicza przestrzeń w okolicach ich głów. Przód to niesamowicie wygodne i rewelacyjne wyprofilowane fotele, posiadające bardzo duże możliwości regulacji. Miejsca z przodu jest pod dostatkiem.

Bagażnik, jak to bywa w autach typu sedan, jest dużej pojemności (w tym przypadku 480 litrów), ale jego funkcjonalność
Reklama

ogranicza niewielki otwór powstający po otwarciu klapy.

Przyjrzyjmy się teraz desce rozdzielczej. Jest bardzo charakterystyczna dla marki. Centralnie, na samej górze konsoli środkowej, umieszczono ekran imitujący nowoczesny tablet. W tym przypadku nie jest on dotykowy, wszystkie funkcje obsługujemy za pomocą bardzo czułego touchpada, który został zainstalowany w miejscu, gdzie zawsze znajduje się lewarek skrzyni biegów. W związku z tym lewarka trzeba szukać po prawej stronie, przy kierownicy. Wracając do konsoli środkowej – na kolejnym poziomie znajdują się potrójne, okrągłe nawiewy powietrza, zaś niżej szereg charakterystycznych w ostatnich latach dla Mercedesa przycisków.

Zegary są czytelne i przejrzyste dzięki swej prostocie. Umieszczono je w łezkowatych tubach, które u dołu łączą się w jedną całość. Są rozdzielone sporym, kolorowym monitorem, na którym wyświetlić można najpotrzebniejsze kierowcy dane.

Mercedes C220 CDI 2,2D 170KM Bluetec AMG-line Mercedes C220 CDI 2,2D 170KM Bluetec AMG-line Mercedes C220 CDI 2,2D 170KM Bluetec AMG-line

Kwiecień 2015

Artur Ławnik




POBIERZ NUMER


Warte uwagi