Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ






prezentacja

Honda Civic Tourer - Japońska wizja samochodu rodzinnego



Honda Civic Tourer

Honda Civic to jeden z najdłużej produkowanych przez Hondę modeli. Na rynku zadebiutował już w 1972 roku, a od tamtego czasu, tylko dwa razy japoński producent samochodów zdecydował się na wypuszczenie wersji kombi.

Najnowsza, dziewiąta generacja Civica została po raz pierwszy zaprezentowana podczas salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie w 2011 roku, a na polskim rynku
pojawiła się rok później. Na wersję kombi, polscy klienci musieli poczekać aż do 2013 roku. Civic IX generacji pomimo zastosowania nowej płyty podłogowej i wielu nowych rozwiązań technologicznych, stylistycznie jest rozwinięciem koncepcji poprzednika. Widać to zwłaszcza z przodu, gdzie zachowano klinowaty kształt. Ponadto zespolone lampy wchodzące głęboko w błotniki, zostały wyposażone w światła typu LED do jazdy dziennej. Produkcja tego modelu została ulokowana w angielskiej fabryce w Swindon , gdzie produkowane były również poprzedniej generacji Civica

Pod maską prezentowanej Hondy pracuje znana już z poprzedniej generacji Civica jednostka benzynowa o pojemności 1.8 litra i mocy 142 KM, współpracująca z 6 biegową skrzynią manualną (5 stopniowy automat jest dostępy opcjonalnie, za dopłatą 4 000 PLN). Silnik ten wyposażony jest również w system zmiennych faz rozrządu VTEC, który pozwala obniżyć zużycie paliwa. Honda może rozpędzić się do 210 km/h, a sprint do setki zabiera jej 9,4 sekundy. Spalanie średnie, jak podaje producent, wynosi 6,4 litra benzyny na 100 km. Nowością jest przycisk ECO, którego uaktywnienie umożliwia obniżenie zużycia paliwa w codziennej eksploatacji, a także informuje kierowcę, jak posługiwanie się pedałem przyspieszenia wpływa na chwilowe zużycie paliwa i emisję spalin.

Honda Civic Tourer oferuje jedną z najbardziej przestronnych kabin w segmencie. Co ciekawe, Tourer zachowuje identyczną wysokość i szerokość co wersja 5D, ale dzięki nieco podwyższonej linii dachu ma więcej przestrzeni nad głowami pasażerów zasiadających w tylnych rzędzie foteli. Ponadto, wygospodarowano przestrzeń pod podłogą bagażnika, umożliwiając przewożenie w nim wysokich przedmiotów. Dodatkowe ułatwienie stanowi obniżona krawędź załadunku o 137 mm w porównaniu do Civica 5D, dzięki czemu włożenie cięższych przedmiotów do przedziału bagażowego wymaga mniejszego wysiłku. Wykorzystanie w pełni przestrzeni bagażowej ułatwione jest przez system siedzeń Magic Seats, umożliwiający wybór jednej z wielu konfiguracji siedzeń. Kanapę można złożyć jednym prostym ruchem ręki, a podłoga bagażnika nowego modelu została podniesiona w stosunku wersji 5-drzwiowej, aby stworzyć całkowicie płaską powierzchnię ładunkową, która potrafi zmieścić dwa pełnowymiarowe rowery górskie lub trzy duże walizki. Nominalna pojemność bagażnika wynosi 624 litry i może zostać powiększona do 1668 litrów.

Adaptacyjne zawieszenie
Wersja kombi została wyposażona w nowy system amortyzatorów adaptacyjnych ADS, który przyczynił się do zwiększenia

stabilności i komfortu przy różnych obciążeniach i w zróżnicowanych warunkach drogowych. Amortyzatory wyposażone są w zawory elektromagnetyczne, które sterują przepływem oleju, tym samym regulując siłę tłumienia. Aby uzyskać optymalną charakterystykę tłumienia, jednostka sterująca ECU wykonuje obliczenia ruchu nadwozia oparte na sygnałach ze zintegrowanego czujnika. Jeśli wybrany zostanie tryb Comfort, wyjściowe ustawienie charakterystyki tłumienia sprawiają, że układ zawieszenia pracuje miękko. Po wybraniu opcji Dynamic, amortyzatory utwardzają się, co zachęca do bardziej dynamicznej jazdy. Niezależnie od wybranego trybu, system adaptacyjnych amortyzatorów tylnego zawieszenia zawsze dostosowuje siłę tłumienia do stylu jazdy kierowcy oraz warunków jazdy.

Wysoki poziom bezpieczeństwa
Honda Civic Tourer została wyposażona w ten sam pakiet rozwiązań i systemów bezpieczeństwa co 5-drzwiowa wersja modelu Civic, dzięki czemu model ten spełnia wymagania potrzebne do uzyskania 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. W testach zderzeniowych EuroNCAP Honda Civic otrzymała maksymalną liczbę 5 gwiazdek (94% punktów za bezpieczeństwo dorosłych, 83% za bezpieczeństwo dzieci, 69% za bezpieczeństwo pieszych i 86% za wspomaganie bezpieczeństwa.

Honda Civic Tourer Honda Civic Tourer Honda Civic Tourer Honda Civic Tourer














Styczeń 2015



Tekst pochodzi z poniższego numeru miesięcznika motoryzacyjnego:


POBIERZ NUMER




Warte uwagi