Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

> O gazecie Numery Cennik Promocje Prenumerata Opublikuj tekst Katalog firm


test

Ford Tourneo Connect 1,6 TDCI 115KM Titanium



Ford Tourneo Connect 1,6 TDCI 115KM Titanium

Samochody osobowe na bazie aut dostawczych stanowią ciekawą alternatywę dla typowych ”kombiaków”. Krążą co prawda o nich opinie, że są mniej komfortowe, bardziej paliwożerne i że trudniej nimi zaparkować. Czy jest to prawda? Postanowiłem to sprawdzić testując Forda Tourneo Connect.

Kanarek
Ku mojemu zaskoczeniu, egzemplarz auta, jaki wpadł w moje ręce, niesamowicie przyciągał wzrok osób, obok których przejeżdżałem. Pierwszym powodem na pewno był bardzo rzadko
Reklama
spotykany, kanarkowy kolor nadwozia . W oczy rzucała się również interesująca bryła nadwozia –ogromna, prostokątna, mocno przeszklona i do tego „stojąca” na 17-calowych, pięcioramiennych alufelgach. Z tyłu dominują przede wszystkim pionowo usytuowane lampy oraz potężna klapa bagażnika, która na szczęście jest bardzo przyjazna w użytkowaniu – lekka i wysoko otwierana. Dopiero przód auta jest bardziej charakterystyczny dla marki. Mocno zachodzące na błotniki lampy w tym przypadku wyglądają na niewielkie w porównaniu z gabarytami auta. Zwraca na siebie uwagę masywny i obszerny zderzak.

Każde kombi staje się małe
Wnętrze prezentowanego dziś Forda to jedna wielka przestrzeń, która umożliwia pięciu osobom podróżowanie w komfortowych warunkach. Do dyspozycji mamy dwa fotele przednie, nieźle wyprofilowane, ale z symbolicznym trzymaniem bocznym. Z tyłu zaś pasażerowie mają do dyspozycji trzy niezależne miejsca. Dostęp do tylnych miejsc jest wyśmienity dzięki odsuwanym tylnym drzwiom. Miejsca wszyscy pasażerowie mają pod dostatkiem, niezależnie od tego, czy zajmą miejsce czy z przodu, czy z tyłu.

Bagażnik oferuje druzgoczącą dla zwykłych kombi pojemność ponad 1000 litrów przy standardowym ustawieniu foteli! Taka wartość oraz niski próg załadunkowy sprawiają, że trudno wyobrazić sobie lepsze pod względem użytkowym rozwiązanie!

Deska rozdzielcza jest typowo fordowska. Centralnie na konsoli środkowej umieszczono malutki wyświetlacz, obsługujący głównie radio. Niżej znajdują się liczne
Reklama
przyciski, których liczebność początkowo może przestraszyć.

Najniżej znajduje się panel automatycznej, dwustrefowej klimatyzacji, która jest rewelacyjnie wydajna, mimo olbrzymiej kubatury, jaką ma do schłodzenia.

Zegary rozdzielone są malutkim komputerem pokładowym, umieszczone są w oddzielnych tubach przypominających kapiące krople wody. Czyli dokładnie tak samo, jak w innych osobowych Fordach.

Nad głowami kierowcy i przedniego pasażera umiejscowiono sporych rozmiarów półkę na której możemy położyć kilka drobiazgów.

W sam raz
Pod maską testowanego Tourneo Connect pracuje wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 l, dysponujący mocą 115 KM. Szesnastozaworowa jednostka charakteryzuje się bardzo dobrą kulturą pracy, nawet podczas zimnych poranków. Mimo stosunkowo niewielkiej mocy silnika, gwarantuje on przyzwoite osiągi. Pierwsze 100 km/h osiągniemy po niespełna 14 sekundach, a maksymalnie Forda można rozpędzić, według producenta, do 165 km/h.

Napęd przekazywany jest na przednie koła za pomocą sześciobiegowej, manualnej skrzyni biegów. Jej przełożenia są bardzo dobrze dopasowane do charakteru silnika, a lewarek pracuje pewnie i bez niepotrzebnych oporów.

Ford Tourneo Connect 1,6 TDCI 115KM Titanium Ford Tourneo Connect 1,6 TDCI 115KM Titanium

Grudzień 2014

Artur Ławnik




POBIERZ NUMER


Warte uwagi