Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ






Test

Skoda Rapid 1,6 TDI 105 KM


Artur Ławnik


Skoda Rapid 1,6 TDI 105 KM

Niewielkie, kompaktowe sedany na rynku europejskim nie są zbytnio popularne. Klienci ze Starego Kontynentu wolą kupować hatchback'i i kombi, a nie auta z "doklejanym kufrem". Jednak producenci tak łatwo się nie poddają i coraz śmielej wprowadzają do swojej oferty, do tej pory niszowe, sedany klasy kompakt. Przykładem mogą być Peugeot 301, Citroen C-Elysee czy prezentowana dziś Skoda Rapid.

Od 2012
Skoda Rapid liftback jest samochodem debiutującym w 2012 roku. Dostępna jest tylko w dwóch wersjach nadwoziowych, jako 5-drzwiowy liftback i typowy
hatchback. Klient do wyboru ma cztery silniki benzynowe: 1,2 MPI 75KM, 1,2 TSI 85 i 105 KM, 1,4 TSI 122 KM oraz jeden wysokoprężny 1,6 TDI o mocy 105 KM. Auto produkowane jest w czeskiej fabryce mieszczącej się w Mlada Boleslav.

Niby sedan
Rapid podobnie jak większa siostra Octavia z boku jest wizualnie pełnoprawnym sedanem, jednak w praktyce jest to nadwozie typu liftback (szyba tylna unoszona razem z klapą bagażnika). Z przodu widzimy nową stylistykę, która charakteryzuje się dość mocno "spłaszczonymi" i prostokątnymi reflektorami oraz zmniejszoną atrapą silnika z odświeżonym logo marki. Tył to sporych rozmiarów lampy o kloszach w charakterystycznym kształcie .

Niesamowita przestrzeń
Zaglądając do środka od razu zauważymy niesamowicie wielką przestrzeń pasażerką. Z przodu do dyspozycji mamy obszerne i nieźle wyprofilowane fotele. Tył to trzyosobowa kanapa o dużym siedzisku. Zarówno z przodu jak i z tyłu miejsca nie zabraknie nikomu. Przestrzeni, szczególnie na nogi jest tak dużo, że z niedowierzaniem spoglądam na klasę auta. Z tyłu pasażerowie mogą spokojnie założyć nogę na nogę i na pewno nie odczują dyskomfortu podróży. Jednak na tym nie koniec, ponieważ największy atut wnętrza dopiero przed nami! Otwieramy tylną, wysoko unoszoną klapę bagażnika i naszym oczom ukazuje się całkowicie płaski i ogromnej wielkości bagażnik do którego dostęp jest po prostu idealny! Jego pojemność to aż 550 litrów!!! Niesamowity wynik, wielkie brawa dla Skody.

Przyjrzyjmy się teraz desce rozdzielczej i zacznijmy od zegarów. Są typowo "skodowskie" i składają się z dwóch, czytelnych i przejrzystych cyferblatów rozdzielonych wyświetlaczem komputera pokładowego, który komunikuje się z nami w naszym ojczystym języku. Konsola środkowa przypomina tą z Fabii. Składa się z centralnie umieszczonego radia wyposażonego w 7-calowy wyświetlacz dotykowy. Niżej znajduje się żywcem wyjęty z Fabii panel od jednostrefowej, automatycznej klimatyzacji oraz szereg funkcyjnych przycisków. Wszystko jest bardzo proste i intuicyjne w obsłudze i na pewno szybko zorientujemy się co do czego służy.

Kończąc wędrówkę po wnętrzu chciałbym przyjrzeć się materiałom i plastikom jakie zostały tutaj wykorzystane. Jasnobeżowa tapicerka materiałowa

umila podróżowanie, ale do najprostszych w utrzymaniu czystości na pewno nie będzie należeć. Plastiki są stosunkowo twarde, lecz są bardzo dobrze spasowane i niezłej jakości, do której nie można mieć większych uwag

Spokojny ropniak
Pod maską prezentowanej Skody Rapid znajduje się dobrze znana wysokoprężna jednostka napędowa, którą odnajdziemy prawie w każdym modelu Skody. Mowa jest o silniku 1,6 TDI o mocy 105 KM. Moc nie jest powalająca, ale zapewnia przyzwoite osiągi autu ważącemu 1265 kg. Pierwsze 100 km/h na prędkościomierzu jesteśmy wstanie ujrzeć po niespełna 10,4 sekundy, zaś maksymalnie możemy osiągnąć 190 km/h.

Napęd jest przekazywany na przednie koła za pośrednictwem manualnej, 5-biegowej skrzyni biegów o dobrze dobranych przełożeniach, któreŁ łączą ekonomiczną jazdę i niezłe osiągi. Jedyną wadą jest brak szóstego przełożenia, które na pewno przydałoby się do jazdy z prędkościami autostradowymi - we wnętrzu auta byłoby wtedy ciszej.

Skoda Rapid 1,6 TDI 105 KM Skoda Rapid 1,6 TDI 105 KM














Grudzień 2014

Artur Ławnik


Gwarancja niezależności testu.
Oznacza ona, iż test nie był inspirowany, sponsorowany, sprawdzany oraz korygowany w jakikolwiek sposób przez firmy czy też osoby powiązane z testowanym produktem. Nie miały one również wpływu na jego kształt oraz formę.

Tekst pochodzi z poniższego numeru miesięcznika motoryzacyjnego:


POBIERZ NUMER




Warte uwagi