Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ





Kajetan Kajetanowicz



Kajetan Kajetanowicz

Rajdowe Mistrzostwa Europy to najstarszy na świecie cykl rajdowy, rozgrywany od 1953 roku. W sezonie 2014 jedynym Polakiem reprezentującym nasz kraj w najwyższej kategorii FIA ERC jest Kajetan Kajetanowicz, 4-krotny Mistrz Polski. Plan Kajetana i jego zespołu LOTOS Rally Team na ten rok obejmuje udział w 8 z 11 rajdów rozgrywanych w tegorocznych mistrzostwach. Przed 2014 rokiem zagraniczne starty popularnego Kajto można było policzyć na palcach jednej ręki. Dziś jest zaliczany do grona najlepszych kierowców w Europie.

- Możliwość rywalizacji z bardzo mocną stawką w zaawansowanym technologicznie samochodzie, to kolejne spełnione marzenie. Wybierając tegoroczne rajdy przede wszystkim brałem pod uwagę jak wiele mogę się w nich nauczyć, w których 8 z 11 powinienem wystartować, by zebrać jak najwięcej informacji, by rozwijać się. Jako debiutant w cyklu nie mam praktycznie żadnych danych o rajdach. W tym sezonie chcę jak najwięcej chłonąć, uczyć się i móc w przyszłości wykorzystać te informacje, walcząc o jak najlepsze miejsca – mówił Kajetan przed rozpoczęciem sezonu.

Tegoroczny cykl oferuje absolutnie każdy rodzaj nawierzchni - od asfaltowo-lodowych tras w Austrii, przez iście zimową scenerię na Łotwie. Kilka tygodni
później inny klimat, wysokie temperatury i wymagające odcinki Rajdu Akropolu. Środek sezonu to ściganie na szutrowych trasach na samym środku Atlantyku, na Azorach, gdzie rywalizował na zboczach krateru wygasłego wulkanu i w licznych wąwozach. - Jedziemy z jednego rajdu na drugi, który diametralnie różni się od poprzedniego – komentuje tegoroczny kalendarz Kajetan. - Z taką różnorodnością w Polsce nigdy się nie spotkałem. To doświadczenie jest niezwykle istotne, by myśleć o najwyższych laurach.

Kajetan już od samego początku nadał tempo i wygrał dwa pierwsze rozgrywane w tym roku odcinki specjalne. Największym sukcesem w pierwszej połowie sezonu było bez wątpienia trzecie miejsce w arcytrudnym Rajdzie Akropolu. Na taki wynik polscy kibice czekali prawie pół wieku. Trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana w Rajdzie Akropolu to największy sukces Polaków w tej imprezie od czasów Sobiesława Zasady i Jerzego Dobrzańskiego. Trasa Rajdu Bogów - w tym roku morderczej rundy Rajdowych Mistrzostw Europy - pamięta najlepszych w historii kierowców rywalizujących na wymagających, górskich próbach. Tegoroczna edycja Rajdu Akropolu to nie tylko szutrowe odcinki znane do tej pory z Mistrzostw Świata, ale także bardzo szybkie, śliskie asfalty.

Kajetanowicz od wielu lat jest instruktorem doskonalenia jazdy. Swoją wiedzą i ogromnym doświadczeniem dzieli się chętnie z innymi, propaguje i namawia do doskonalenia umiejętności za kierownicą. Zaprosiliśmy Kajta w roli eksperta i na łamach „Katalogu dla kierowców” będziemy publikować ciekawe teksty dotyczące rajdów samochodowych, jak i ruchu drogowego.
















Wrzesień 2014

Tekst pochodzi z poniższego numeru miesięcznika motoryzacyjnego:


POBIERZ NUMER




Warte uwagi