Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych,
zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj.
Rajdowe Mistrzostwa Europy to najstarszy na świecie cykl rajdowy, rozgrywany od 1953 roku. W sezonie 2014 jedynym Polakiem reprezentującym nasz kraj w najwyższej kategorii FIA ERC jest Kajetan Kajetanowicz, 4-krotny Mistrz Polski. Plan Kajetana i jego zespołu LOTOS Rally Team na ten rok obejmuje udział w 8 z 11 rajdów rozgrywanych w tegorocznych mistrzostwach. Przed 2014 rokiem zagraniczne starty popularnego Kajto można było policzyć na palcach jednej ręki. Dziś jest zaliczany do grona najlepszych kierowców w Europie.
- Możliwość rywalizacji z bardzo mocną stawką w zaawansowanym technologicznie samochodzie, to kolejne spełnione marzenie. Wybierając tegoroczne rajdy przede wszystkim brałem pod uwagę jak wiele mogę się w nich nauczyć, w których 8 z 11 powinienem wystartować, by zebrać jak najwięcej informacji, by rozwijać się. Jako debiutant w cyklu nie mam praktycznie żadnych danych o rajdach. W tym sezonie chcę jak najwięcej chłonąć, uczyć się i móc w przyszłości wykorzystać te informacje, walcząc o jak najlepsze miejsca – mówił Kajetan przed rozpoczęciem sezonu.
Tegoroczny cykl oferuje absolutnie każdy rodzaj nawierzchni - od asfaltowo-lodowych tras w Austrii, przez iście zimową scenerię na Łotwie. Kilka tygodni
później inny klimat, wysokie temperatury i wymagające odcinki Rajdu Akropolu. Środek sezonu to ściganie na szutrowych trasach na samym środku Atlantyku, na Azorach, gdzie rywalizował na zboczach krateru wygasłego wulkanu i w licznych wąwozach. - Jedziemy z jednego rajdu na drugi, który diametralnie różni się od poprzedniego – komentuje tegoroczny kalendarz Kajetan. - Z taką różnorodnością w Polsce nigdy się nie spotkałem. To doświadczenie jest niezwykle istotne, by myśleć o najwyższych laurach.
Kajetan już od samego początku nadał tempo i wygrał dwa pierwsze rozgrywane w tym roku odcinki specjalne. Największym sukcesem w pierwszej połowie sezonu było bez wątpienia trzecie miejsce w arcytrudnym Rajdzie Akropolu. Na taki wynik polscy kibice czekali prawie pół wieku. Trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana w Rajdzie Akropolu to największy sukces Polaków w tej imprezie od czasów Sobiesława Zasady i Jerzego Dobrzańskiego. Trasa Rajdu Bogów - w tym roku morderczej rundy Rajdowych Mistrzostw Europy - pamięta najlepszych w historii kierowców rywalizujących na wymagających, górskich próbach. Tegoroczna edycja Rajdu Akropolu to nie tylko szutrowe odcinki znane do tej pory z Mistrzostw Świata, ale także bardzo szybkie, śliskie asfalty.
Kajetanowicz od wielu lat jest instruktorem doskonalenia jazdy. Swoją wiedzą i ogromnym doświadczeniem dzieli się chętnie z innymi, propaguje i namawia do doskonalenia umiejętności za kierownicą. Zaprosiliśmy Kajta w roli eksperta i na łamach „Katalogu dla kierowców” będziemy publikować ciekawe teksty dotyczące rajdów samochodowych, jak i ruchu drogowego.