Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ






Test

Opel Insignia OPC 2.8 V6 Turbo Ecotec 325KM - pikantna czy ostra?



Opel Insignia OPC 2.8 V6 Turbo Ecotec 325KM

W przypadku niektórych koncernów projektowanie auta przypomina dietę. Dokładniej mówiąc - nową dietę cud, która polega na tym, że po prostu czeka się na cud... Opel jednak nie chciał dryfować z prądem oraz liczyć na przypadek i postanowił przyłożyć się do stworzenia pojemnej limuzyny, która bez większego trudu potrafi konkurować z samochodami czysto sportowymi. W takim razie jaki jest Opel Insignia OPC?

Kobiety śmieją się z mężczyzn, że ich mężowie są dużymi dziećmi. W sumie coś w tym jest – bo kto nie kocha samochodów, które po muśnięciu pedału gazu tak gwałtowanie
strzelają przed siebie, że skóra na twarzy aż się wygładza? Problem polega tylko na tym, że powiększającą się rodzinę ciężko jest wozić Porsche Caymanem. Na szczęście są na rynku samochody, które sprawiają, że nasza zdolność do rozmnażania się nie jest równoznaczna z koniecznością zakupu nudnego kombi. Owszem – samo kombi może być konieczne w przypadku większej ilości pociech, ale wcale nie musi być nudne. Wystarczy tylko mieć pieniądze.

Insignia od samego początku była ładnym i praktycznym samochodem – subtelny design, trzy wersje nadwoziowe i nowoczesne wyposażenie… Nic dziwnego, że do dzisiaj nieźle się sprzedaje. Jeśli jednak zwykła Insignia to za mało, warto zastanowić się nad przyprawioną Insignią OPC. Chociaż z drugiej strony ten samochód nie jest przyprawiony – on jest po prostu zupełnie inny.

Jedno trzeba przyznać limuzynie Opla – zarówno przed jak i po zeszłorocznym faceliftingu wygląda naprawdę

dobrze na tle konkurencji. Aż szkoda, że ludzie nie są zawsze w tak świetnej kondycji wizualnej jak to auto, bo gdy z samego rana człowiek staje przed lustrem, to momentami zastanawia się, to czasem nie jest najnowszy plakat Iron Maiden. A Insignia póki co błyszczy. Jednak sportową wersję OPC na pierwszy rzut oka trudno rozpoznać. Co ją zdradza?

Tak naprawdę dopiero po chwili można stwierdzić, że to kombi jest jakieś dziwne i trochę nietypowe. Koła mają 19 cali, choć za dopłatą nawet 20-calowe nie będą problemem. Przedni zderzak straszy inne auta wlotami powietrza, które Opel określa jako kły tygrysa. Z kolei z tyłu subtelnie wkomponowane w nadwozie zostały dwie, wielkie końcówki układu wydechowego. I tak naprawdę to by było na tyle. Cała reszta została ukryta pod zgrabnym nadwoziem, które prócz kombi może być również sedanem lub liftbackiem. Zresztą muszę tutaj dodać, że to, co najlepsze jest właśnie niewidoczne. Napęd na wszystkie koła, widlasty, turbodoładowany silnik o mocy 325KM, sportowy dyferencjał z tyłu i zaszczytny tytuł najmocniejszego Opla w historii koncernu – to wszystko brzmi świetnie. Ale że krzywe nogi można zatuszować wielkim dekoltem, to ta gustowna sylwetka kryje też kilka wad.

Opel Insignia OPC 2.8 V6 Turbo Ecotec 325KM Opel Insignia OPC 2.8 V6 Turbo Ecotec 325KM














Lipiec 2014

Michał Rogoziński


Gwarancja niezależności testu.
Oznacza ona, iż test nie był inspirowany, sponsorowany, sprawdzany oraz korygowany w jakikolwiek sposób przez firmy czy też osoby powiązane z testowanym produktem. Nie miały one również wpływu na jego kształt oraz formę.

Tekst pochodzi z poniższego numeru miesięcznika motoryzacyjnego:


POBIERZ NUMER




Warte uwagi