Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Klienta (także po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie się logować oraz dostosowanie serwisu do potrzeb odwiedzających oraz innych osób korzystających z serwisu; tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu, personalizacji przekazów marketingowych, zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności działania serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Więcej tutaj. Zamknij

logo kdk.pl
Testy Tech Historia Prawo Felietony Gazeta ikona szukaj
Testy Tech Historia Prawo Felietony Ekomoto Inspiracje KATALOG FIRM Cennik logo KATALOG dla kierowców SZUKAJ





tuning

Apollon - BMW e64 645



Apollon - BMW e64 645

Na naszych łamach kolejne auto z cyklu - "prawie seryjny i rzadko spotykany" samochód na naszych drogach. Tym razem BMW serii 6, niewątpliwie jedno z ładniejszych coupe stworzonych przez tą niemiecką markę. Ten sportowy model BMW powstał na płycie podłogowej BMW serii 5 e60 i zadebiutował w 2002 roku, wersja cabrio pojawiła się dwa lata później.

Nasza "szósteczka" występuje właśnie w wersji cabrio (e64) i o wrażenia z jazdy i eksploatacji poprosiliśmy właściciela samochodu.

Główny bohater tego artykułu to BMW 645ci cabrio - dlaczego wybór padł właśnie na ten samochód? Czy zanim zdecydowałeś się na zakup tego modelu, byli również inni potencjalni kandydaci w kategorii samochodów cabrio?
Naturalnie, długo zastanawiałem się jaki samochód wybrać, przebierałem w roadsterach i kabrioletach, ostatecznie jednak pozostałem przy tych drugich. Szóstka
piekielnie mi się podobała już od pierwszego momentu gdy ją ujrzałem, wówczas jednak nie myślałem, że będę kiedyś mógł sobie pozwolić na taki samochód. Wyznając zasadę, że marzenia są po to by je spełniać zdecydowałem się na zakup egzemplarza który właśnie przedstawiam.

Chciałbym Cie teraz poprosić byś bliżej przedstawił posiadany model naszym cztelnikom...
Jest to BMW 645ci w najbogatszej wersji wyposażenia, lakier mystic blau zarezerwowany dla wersji "M power", beżowa tapicerka rewelacyjnie komponująca się z drewnem. Obecnie samochód jest niemal w 100% fabryczny, nawet felgi to seryjne 19". Silnik v8 o pojemności 4,4l sprawia, iż podczas przyspieszania człowiek dostaje gęsiej skórki a znakomite audio (logic7 z procesorem dźwięku) staje się zupełnie zbędne.

Warto wspomnieć również o tym że silnik już fabrycznie został wzmocniony o dodatkowe konie mechaniczne...
Zgadza się, na życzenie pierwszego właściciela który jak widać po wyposażeniu samochodu nie lubił się nudzić, samochód już z fabryki wyjechał z mocą nie 333KM jak inne fabryczne samochody lecz z nieco podniesioną mocą mianowicie 345KM. Różnica nie wielka bo zaledwie 12KM jednak od czegoś trzeba zacząć;)

Od momentu zakupu minął już blisko rok, więc na pewno możesz podzielić się swoimi wrażeniami z dotychczasowej eksploatacji samochodu. Jeśli miałbyś wymienić jego główne zalety, jak i ewentualne wady to byłyby to...
Samochodem zrobiłem już całkiem sporo kilometrów, ponieważ dużo jeżdżę, zarówno w kraju jak i za granicą, jednak zdecydowanie najwięcej kilometrów robię po Warszawie. Samochód spisuje się świetnie, jak na sportowa furę jest naprawdę komfortowy ale w przeciwieństwie do klasycznych limuzyn, nie jest nudny a frajda z jazdy nigdy się nie kończy, obecnie byłbym w stanie wsiąść w swoje BMW i jechać na koniec świata, mając pewność, że mnie nie zawiedzie.

BMW serii 6 jest samochodem w 100% dla mnie, sprawdza się w każdych warunkach, choć w zimie bywały i ciężkie chwile zwłaszcza gdy w ciągu jednego dnia

zakopywałem się po raz 10. Samochód jeździ naprawdę dobrze, zawieszenie mimo, że jest dość twarde, jest przy tym dość komfortowe i przyjemne. Pamiętać należy jednak, że samochód ten ma niemal 350 koni w związku z czym potrafi zaskoczyć i łatwo wymyka się spod kontroli kiedy człowiek zapomni co ma pod maską. Wszystko dobrze póki asfalt jest suchy, wówczas śmiało można włączyć DTC "Dynamic Traction Control" dzięki któremu stajemy się mistrzami zakrętów które pokonujemy z delikatnym acz widocznym uślizgiem osi tylnej. Czar jednak pryska gdy na asfalcie pojawiają się pierwsze ślady wilgoci wówczas lepiej mieć się na baczności a przycisk DTC lepiej zostawić w spokoju.

Na mokrym asfalcie samochód zamienia się w prawdziwą bestię która za wszelką cenę stara się wygrać z "elektronicznymi kagańcami". O ile przy włączonej kontroli trakcji da nam znać tylko poprzez migającą kontrolkę między zegarami, o tyle w przypadku włączonego DTC bardzo łatwo stracić panowanie nad samochodem, a wyprowadzić jest piekielnie trudno z racji, że musimy pokonać nie tylko fizykę ale również "walczące" DTC.

Co do minusów to mogę chyba jedynie zaliczyć spalanie, które jest dość wysokie, w trasie przy normalnej jeździe 12-13 litrów (rekordowo zszedłem do 10,4) w mieście (Warszawa wiecznie zakorkowana) nigdy nie zszedłem poniżej 18l z czego ten wynik udało się uzyskać z daleka od centrum i poza godzinami szczytu, w samym centrum spalanie sięga około 25 litrów/100km. Jednak "coś za coś" 345 koni musi coś jeść, a spalanie nadrabiane jest przez niezawodność i stosunkowo uczciwe koszty serwisów. Obecnie mógłbym zamienić ten samochód jedynie na BMW 650 lub M6 nic innego nie wchodzi w grę.

BMW serii 6 to jeden z tych samochodów który nie wymaga żadnych dodatkowych zmian, jednak chciałbym zapytać o ewentualne plany w tym kierunku..
Obecnie zastanawiam się nad wyborem felg choć sam zakup zostawię zapewne na przyszły sezon, planuję również zakup tarcz hamulcowych filmy "Tarox", oczywiście nawiercanych. Zastanawiam się również nad kolorem zacisków, mam dylemat pomiędzy złotymi, czarnymi oraz czerwonymi, poza tym przydało by się odświeżyć tapicerkę, którą zdążyłem już nieco wytrzeć. Koniecznie będę musiał również położyć nowy lakier (stary ma mnóstwo drobnych rysek jak i sporo dość poważnych i głębokich, które, stworzył ktoś komu przeszkadzał mój samochód stojący na parkingu;/

Z czasem pokuszę się również o podniesienie mocy, na początek chciałbym osiągnąć 400KM a co za tym idzie również i zaciski hamulcowe wymienię na coś solidniejszego;) Ale o tym opowiem dopiero, gdy wszystko będzie już gotowe.

Apollon - BMW e64 645 Apollon - BMW e64 645 Apollon - BMW e64 645 Apollon - BMW e64 645 Apollon - BMW e64 645














Lipiec 2010

Rozmawiał: Karol Jaszewski




POBIERZ NUMER




Warte uwagi